Skip to main content

Auteur Topic: vraagje

j

janna

vraagje
OP: 10-05-2009, 14:26
Ik woon in Griekenland, en hier is het vrij normaal dat meisjes van 14, 15 een relatie hebben met jongens van 20, 21. Mijn vraag is dus: is dat ook normaal in Nederland?
  • IP logged

C

CupCakeMies

Re: vraagje
#1: 10-05-2009, 15:19
Nou, ik geloof dat jongens het niet zo erg zullen vinden x'D
  • IP logged

t

totalwar

Re: vraagje
#2: 10-05-2009, 20:32
In nederland is dat niet echt toegestaan of wordt er niet echt geweldig naar gekeken. Sommige hebben er geen problemen mee, sommige juist wel. Daar is de mening hier heeel erg over verdeeld.

Maar het ligt er ook meer aan hoe de ouders/vrienden van de personen ertegen kijken. Ik had als 20 jarige verkering met een 15 jarige, daar deden sommige moeilijk over en sommige niet.

Het verschilt gewoon zoveel. Maar mijn mening is. Ligt eraan hoe je ingesteld bent. Een jonge van 18 of ouder is sneller sexgericht dan een jonge die rond de 14 zit. Dus ligt eraan hoe de jonge is.

(en inderdaad, de meeste zullen het niet erg vinden cupcake. maar voor de meeste zal het waarschijnlijk ook niet echt om de relatie gaan. Er zijn maar weinig jongens die op een 14 jarige vallen, vanwege het karakter en omdat ze de omgang leuk vinden :P Dat voordeel had ik gelukkig wel)

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

D

De Paperaaste

Re: vraagje
#3: 11-05-2009, 14:20
waar staat geschreven dat t niet toegestaan is?
  • IP logged

t

totalwar

Re: vraagje
#4: 11-05-2009, 15:24
mensen staan het niet echt toe. Verder is het wettelijk niet echt tegengehouden, behalve als je ook sex gaat hebben. dan is het wettelijk niet toegestaan.

Groeten,

Steffen
  • IP logged

C

CupCakeMies

Re: vraagje
#5: 11-05-2009, 17:50
Maar dan praat je toch over een pedo ofzo?

En dat is toch alleen zo als ze het zelf niet willen.
  • IP logged

t

totalwar

Re: vraagje
#6: 11-05-2009, 18:31
pedo is niet als ze het zelf niet willen, pedo is een naam voor een man die op jongere kinderen vallen (meestal maakt het niet veel uit of het een jonge of een meisje is). maar meeste pedo's zijn sexgericht, dus dat wordt er ook snel aan gekoppelt.

Maar anders zou ik namelijk ook als pedo gelden :P sinds mijn vriendin minderjarig is en ik allang niet meer :P

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

j

janna

Re: vraagje
#7: 12-05-2009, 15:43
Hier is het voor de wed ook niet toegestaan hoor!
Maar iedereen doet het toch. :)
Mogen 2 minderjariggen van de wed wel sex hebben??
  • IP logged

t

totalwar

Re: vraagje
#8: 12-05-2009, 18:41
nee voor je 16e mag je geen sex hebben, alleen de straffen voor minderjarig zijn volgens mij niet echt bepaald :P

Daarnaast de wet kan niets zeggen over een relatie. Omdat een relatie niet te defineren is. Alleen over sex kan de wet wat zeggen. Want in een relatie is geen sex verplicht.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

D

De Paperaaste

Re: vraagje
#9: 12-05-2009, 21:12
je mag wel voor je 16e sex hebben
alleen volwassenen mogen geen sex hebben met mensen onder de 16..
  • IP logged

t

totalwar

Re: vraagje
#10: 13-05-2009, 09:55
Minderjarige met elkaar is volgens mij niet echt een regel voor nee... Maarja daar heb ik me verder ook nooit in verdiept, daarom kon ik et ook niet echt beantwoorden.

Maar als minderjarige val je onder de verantwoording van je ouders, dus die zijn dan eventueel aansprakelijk.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal