Skip to main content

Auteur Topic: zelfmoord

P

PaulieenOnTheRadio

zelfmoord
OP: 22-05-2009, 17:49
myn vriendje ,
 wilt zelfmoord plegen ,
wat moet ik doen ?? :'(

x paulieeen
  • IP logged

m

mich

Re: zelfmoord
#1: 22-05-2009, 18:25
bij hem blijven en zorgen dat hij zich schuldig gaat voelen als hij het wil doen omdat hij dan jou achter gaat laten laat zien dat je er voor hem bent en zeg dat je hem nooit meer kwijt wild  :)
  • IP logged

m

maraa

Re: zelfmoord
#2: 22-05-2009, 18:30
kdenk dat je indd het beste dat wat xrunningxrabbitx heeft gezegd kan doen, maar weet je waarom hij zich zo slecht voelt dat hij dat wilt doen? Heeft hij al ergens professionele hulp? Ik bedoel het is wel verstandig dat hij dat snel krijgt anders.
  • IP logged

h

hallodoei

Re: zelfmoord
#3: 22-05-2009, 20:46
Niet alleen zeggen dat je hem niet kwijt wilt, laat hem ook merken wat hij voor je betekent. Ga dit weekend iets leuks met hem doen en geef een hele blijk van waardering, vaak maakt het voor mensen die zelfmoord willen plegen een stuk moeilijker om dat te doen wanneer ze zich zo gewaardeerd voelen. :)
  • IP logged

C

CupCakeMies

Re: zelfmoord
#4: 23-05-2009, 22:46
Heeft hij een rede?
Want zomaar zeggen dat je zelfmoord wilt plegen, das nogal aandachttrekkerij ;o

Maar blijf gewoon bij hem en zoek uit waarom en maak hem idd goed duidelijk dat jij niet zonder hem wilt/kunt.
  • IP logged

h

hallodoei

Re: zelfmoord
#5: 24-05-2009, 08:16
Want zomaar zeggen dat je zelfmoord wilt plegen, das nogal aandachttrekkerij ;o
Daar pak je trouwens een heel goed punt inderdaad. Ik herken dit uit mijn oude persoonlijkheid. Wanneer ik voelde dat er een bepaald gevoel vervaagde, zei ik zoiets. Gewoon zodat het meisje zich rot zou voelen en zich anders zou gedragen. Dat kan het dus ook zijn!
  • IP logged

m

maraa

Re: zelfmoord
#6: 24-05-2009, 10:08
Heeft hij een rede?
Want zomaar zeggen dat je zelfmoord wilt plegen, das nogal aandachttrekkerij ;o

Maar blijf gewoon bij hem en zoek uit waarom en maak hem idd goed duidelijk dat jij niet zonder hem wilt/kunt.

Hij heeft redenen, tis niet aandachttrekkerij en Paulieeen weet de redenen ook of in ieder geval veel ervan. ;)
  • IP logged

C

CupCakeMies

Re: zelfmoord
#7: 24-05-2009, 15:35
kan ze hem niet helpen met die redenen?
  • IP logged

m

maraa

Re: zelfmoord
#8: 24-05-2009, 15:52
Ze kan volgens mij niet echt meer helpen dan ze al doet ;)
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 24-05-2009, 15:54 door maraa »

t

totalwar

Re: zelfmoord
#9: 24-05-2009, 23:23
Waar hebben deze redenen dan mee te maken, hemzelf, iemand anders, zijn omgeving, zijn familie?

Bij elke reden moet je anders omgaan, maar vertrouwen is het meeste wat een persoon mist die zelfmoord wil plegen. Het vertrouwen dat iets niet meer goed kan komen of dat zijn leven niet meer goed komt. Laat hem zien dat hij neit alleen gemist zal worden, maar dat het leven er is om ook van te genieten, laat hem dingen zien, voelen, meemaken die hij dan zal missen en hem daardoor laten zien dat leven ook zijn leuke kanten heeft.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal