Skip to main content

Poll

Totaal aantal stemmen: 0

Auteur Topic: Ongesteld

x

x---Willz---x

Ongesteld
OP: 24-08-2008, 20:26
Op welke leeftijd jij?? ik 13  :)
  • IP logged

t

triiesja

Re: Ongesteld
#1: 25-08-2008, 00:15
14:)
  • IP logged

h

headsh0t

Re: Ongesteld
#2: 25-08-2008, 17:28
ik op m'n 6e ;D
  • IP logged

m

meisiepower

Re: Ongesteld
#3: 25-08-2008, 19:26
ik op mijn 12e
  • IP logged

A

AtroX

Re: Ongesteld
#4: 25-08-2008, 21:05
ik op m'n 10de... niet erg prettig zo vroeg  ::)
  • IP logged

r

riwi

Re: Ongesteld
#5: 26-08-2008, 13:46
wahaha lol lajosss ,, me 12ed
  • IP logged

m

magiclover

Re: Ongesteld
#6: 26-08-2008, 17:13
geloof ik iets van 10 ofzo maar weet ik niet meer zeker. het is al zo lang geleden
  • IP logged

s

spinny

Re: Ongesteld
#7: 16-09-2008, 18:43
ik was 12 =)
  • IP logged

a

anoniempje97

Re: Ongesteld
#8: 20-09-2008, 10:48
Ik was net een maand 13
  • IP logged

d

dik-dik

Re: Ongesteld
#9: 21-09-2008, 19:33
Op mijn 13de!

-x
  • IP logged

L

LilithEdris

Re: Ongesteld
#10: 02-10-2008, 18:24
ik was 10, en k ben op mn 11 jaar de pil moeten beginnen pakken omdat dr anders maar 2 dagen tussen mijn regels zaten enz...

sommigen maken zich ongerust als ze op hun 16 hun regels nog niet hebben, maar dan mag je van geluk spreken... :)
  • IP logged

L

Lottee

Re: Ongesteld
#11: 25-10-2008, 16:33
ik ben 13 en nog helemaal niet ongesteld
  • IP logged

J

Just a Girl

Re: Ongesteld
#12: 27-10-2008, 11:53
whats ookalweer regels en de pil ben vrgeete en ik was op m'n 11e ongesteld
  • IP logged

m

magiclover

Re: Ongesteld
#13: 28-10-2008, 19:13
de pil is om regelmatige ongesteld te worden en vaak ook om menstruatie pijn te verkomen.    regels is eigenlijk geloof ik de regelmaat waarmee je ongesteld bent
  • IP logged

l

lienosauruss

Re: Ongesteld
#14: 04-11-2008, 18:59
11e of 12e ofzoo.
  • IP logged

M

McLauu.Sosaur

Re: Ongesteld
#15: 01-12-2008, 22:47
Ik was op mn 14e voor t eerst ongesteld.
Ik voelde me best wel ongemakkelijk.
Dat heb ik nu nog steeds, maar ik heb nooit buikpijn van tevoren of iets, en ik ben ook onregelmatig ongesteld(zit soms wel twee weken verschil tussen)...Dus ik weet nooit wanneer ik ongesteld wordt.

Ik wil wel aan de pil, maar ik durf t niet zo goed aan mn ouders te vragen.
Heb ook een vriend, dus dan gaan ze waarschijnlijk ook gelijk foute dingen denken enzo ::) *zucht* ouders P:

Sommige mensen zijn serieus op hun 10e al ongesteld?
Lijkt me echt kut.
Van mij had t best nog een jaar of langer mogen duren voor ik ongesteld werd hoor xD
  • IP logged

t

totalwar

Re: Ongesteld
#16: 02-12-2008, 14:31
Toch een voordeel van een jonge zijn :P Maar dat onregelmatig klopt wel hoor :P zal later iets minder worden, maar ongesteldheid is niet 100% betrouwbaar te berekenen. De aantal dagen die je bij bio leert is ook een gemiddelde van vele mensen. Dus tis niet vreemd als je soms een week eerder of een week later of zelf 2 weken verschil. Je moet alleen soms wel lullige situaties voorkomen, door niet te snel bang te zijn als je toevallig wat met een jonge uitspookt en dan een keer een week of 2 te laat ongesteld zijn. Dat zijn een beetje stresssituaties :P

En over de pil. Je heb niet echt van buikpijn en het zou alleen maar zijn om er een vaste tijd aan te kunnen zetten. Ik zou het nog een jaartje afwachten. Ben je dan vaak 2 weken verschil tussen dan kan je het wel voorstellen aan je ouders met de reden dat je heel erg onregelmatig ben (praat met degene wie je het fijnst voelt. Of dat nu je moeder of je vader is, moet je zelf kiezen). Ookal zullen ze denken aan je vriendje, als jij maar weet waar het over gaat. Hou ook bij wanneer je ongesteld ben, dan kan je het eventueel laten zien dat je heel onregelmatig ben.

Maar hou wel in de gaten dat meestal als je de pil gaat slikken je wat meer last ervan krijg (buikpijn) en vooral als je dan uiteindelijk moet stoppen is het niet echt geweldig (een vriendin van mij is een gestopt en heeft me dat aardig duidelijk gemaakt). Dus kies verstandig, soms is het beter onregelmatig te zijn dan al die lasten erbij.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

M

McLauu.Sosaur

Re: Ongesteld
#17: 02-12-2008, 16:16
Jep, das een voordeel voor jongens inderdaad :P

Nouja, het is echt heel erg wisselend. De ene keer zit er amper 2 weken tussen, terwijl het de keer daarna meer dan een maand kan duren voor ik weer ongesteld ben.
En het is al een keer voorgekomen dat er zo'n stress-situatie is geweest. Ook om die reden wil ik liever aan de pil.
Verder heb ik wel buikpijn, maar dat is dan dus pas een dag nadat ik ongesteld ben geworden.
Ik heb ook nog eens nagedacht wanneer ik nou precies ongesteld werd...dat was iets van 4 maanden voor ik 14 werd. Ondertussen wordt ik over 3 maanden alweer 16 (in februari). Dusja, ik weet het niet.

Het is waar dat je wat meer buikpijn krijgt als je de pil gaat slikken, maar dat heb ik er wel voor over zegmaar.
Liever dan dat ik nooit weet wanneer ik ongesteld wordt....
  • IP logged

T

TienerJen

Re: Ongesteld
#18: 29-12-2008, 17:00
Ik ben 11 en nog niet ongesteld..
  • IP logged

D

DorisMm

Re: Ongesteld
#19: 29-12-2008, 18:46
ik ben nog niet ongesteld.
kben net 12
  • IP logged

t

triiesja

Re: Ongesteld
#20: 30-12-2008, 18:18
na de pil ben ej ook minder vruchtbaar ehb ik gehoord:S"
gebruik de pil zelf niet ik merk aan mezelf en de voorraad chocola wanneer ik ongesteld moet worden
  • IP logged

m

magiclover

Re: Ongesteld
#21: 30-12-2008, 21:16
door de pil word je niet minder vruchtbaar, de pil zorgt ervoor dat dat het maagden vlies(bloed laag in de baarmoeder) dikker word. wanneer je stopt met de pill duurt het even voordat hij weer dunner is. daardoor duurt het langer voordat je zwanger bent.
  • IP logged

t

totalwar

Re: Ongesteld
#22: 31-12-2008, 01:15
Alleen incorrect innemen van de pil (en dat natuurlijk een lange tijd doen ipv 1 of 2 keer) kan ervoor zorgen dat je minder vruchtbaar bent. Maar meestal valt dit heel erg mee.

Groeten,

Steffen
  • IP logged

M

McLauu.Sosaur

Re: Ongesteld
#23: 31-12-2008, 09:51
door de pil word je niet minder vruchtbaar, de pil zorgt ervoor dat dat het maagden vlies(bloed laag in de baarmoeder) dikker word. wanneer je stopt met de pill duurt het even voordat hij weer dunner is. daardoor duurt het langer voordat je zwanger bent.

Klopt, je wordt er niet minder vruchtbaar van.
Maar dat kan wél als je de prikpil gebruikt, geloof ik.
Maarja, is ook iets heel anders als pillen slikken natuurlijk, want bij die prikpil is de stof constant in je lichaam aanwezig.

Maar ik dacht dat juist het baarmoederslijmvlies dikker werd door de pil. Dat het een soort van 'prop' van slijm maakt in de ingang van de baarmoeder? Ik weet het niet zeker hoor, dan zou ik het nog eens moeten checken in mn bioboek...
In ieder geval weet ik dat de pil ervoor zorgt dat er geen ovulatie (eisprong) plaatsvindt, waardoor het sperma dus ook niet bij de eicellen zou kunnen komen.
Want dat komt pas als je dan in je rustperiode zit om het zo te noemen. Dezelfde periode als waarin je ongesteld bent als je de pil gebruikt.

Alsnog, ik weet het niet helemaal zeker of dit klopt.
Dus als ik fouten maak, verbeter me gerust.
Ik zou mn bioboek erbij moeten pakken om er zeker van te zijn, maar daar ben ik momenteel toch net ietsje te lui voor xD
  • IP logged

t

totalwar

Re: Ongesteld
#24: 01-01-2009, 18:13
Volgens mij heeft de prikpil dat effect ook niet, de prikpil is alleen langer werkzaam dan de normale pil (die hoef je namelijk maar 1 keer te doen in de maand en de pil dagelijks). Verder weten ze volgens mij nog niet helemaal zeker wat de prikpil voor bijeffecten heeft, maar niet ernstige.

Groeten,

Steffen
  • IP logged

-

-Stephanie-

Re: Ongesteld
#25: 14-01-2009, 16:58
ik op mijn 10e

ik kreeg patat en gingen een taart maken mijn moeder en ik zagen het als een feest
maar nu vind ik het al niet mer fijn
  • IP logged

G

Gást.

Re: Ongesteld
#26: 19-01-2009, 16:12
De maand voor me 12e verjaardag. Ik was dus 11 jaar.
  • IP logged

W

Wishes

Re: Ongesteld
#27: 21-03-2009, 22:37
Ik op mijn 13e :-*
  • IP logged

R

Roos-

Re: Ongesteld
#28: 22-03-2009, 10:36
12..

wie ze ng nie heeft mag vn geluk spreken !
'k hb er veel problemen mee.
  • IP logged

t

totalwar

Re: Ongesteld
#29: 23-03-2009, 07:59
de onregelmatig en buikpijn problemen? Dat zijn de meest voorkomende. Hopelijk wordt je dan niet humeurig ervan.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

a

angels-fire

Re: Ongesteld
#30: 23-03-2009, 22:03
haha wij jongens zijn gwn beter (A)  wij bloeden nie zo vaak allen als we in gevecht komen als we voor ons meisje opkomen of  ons zelf snijden per ongeluk

(kon het nie laten)
  • IP logged

t

totalwar

Re: Ongesteld
#31: 24-03-2009, 08:45
Ik geloof niet in beter :P maarja ieder heeft zijn voor en nadelen ;)

Groeten,

Steffen
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal