Skip to main content

Auteur Topic: sex vraag

E

Eliise

sex vraag
OP: 23-09-2007, 09:41
Hey ik heb een vraagje .. ik wil graag weten hoe een orgasme voelt .. ik had mezelf wel eens gevingert en toen  voelde het heel lekker en begon een beetje te hijgen en het begon op een gegevenmoment pijn te doen .. Was dat een orgasme ? groetjes Elise
  • IP logged

t

totalwar

Re: sex vraag
#1: 23-09-2007, 11:06
Een orgasme is niet pijn.

Het gevoel dat je voelde dat het lekker voelde, dat was bijna een orgasme. Als je dan het op de goede manier blijft doen, dan voelt het op een gegeven moment nog beter en dan voelt het zo goed dat heel even je hele lichaam zich spant en daarna ontspan. Zo voelt een orgasme.

Het pijn doen kwam waarschijnlijk doordat je of iets te ruig bent geweest of overgevoellig begon te worden onderin, dan kan het meestal pijn doen en moet je even een pauze houden zodat je lichaam zich weer kan herstellen.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 23-09-2007, 11:07 door Totalwar »

D

DruifJee7

Re: sex vraag
#2: 28-09-2007, 14:16
Een orgasme kun je eigelijk niet uitleggen wat het is  ;D
bij iedereen voelt het anders

Kusjes Ilonaa
  • IP logged

t

totalwar

Re: sex vraag
#3: 28-09-2007, 16:42
Misschien voelt het bij iedereen hetzelfde aan :P Een orgasme is gewoon moeilijk te beschrijven, omdat er nog steeds dingen gebeuren die we nog niet helemaal begrijpen. Maar meestal is het wel fijn ;)

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

V

VanceX93

Re: sex vraag
#4: 30-09-2007, 17:24
Een orgasme kun je herkennen als een heeeeeel lekker gevoel..
meestal lijkt het of je na het heel nodig moeten plassen eindelijk mag.
het klinkt een beetje raar, maar zo ervaar ik het meestal.
Het voelt natuurlijk niet precies hetzelfde, maar lijkt er een beetje op..
Het is gewoon een heel lekker gevoel, en het voelt alsof alles in je lichaam even loslaat.
Alsof je even niet op aarde bent.
De beste manier om erachter te komen is gewoon door met jezelf te spelen, of als je er klaar voor bent, het door iemand anders te laten doen.. :P
  • IP logged

f

fabienne14.

Re: sex vraag
#5: 06-11-2007, 18:56
wat is orgasme??
  • IP logged

R

Rolexs

Re: sex vraag
#6: 06-11-2007, 20:08
Het menselijk orgasme

[bewerk] De man
Een orgasme bij een man bestaat uit snelle ritmische samentrekking van de prostaat en de spieren bij de basis van de penis. Deze spiersamentrekkingen stoten het opgeslagen sperma door de urinebuis door de penis naar buiten. Dit noemt men ejaculatie. De hoeveelheid sperma varieert sterk van man tot man en hangt ook af van de tijd die is verlopen sinds de laatste ejaculatie. Als de vorige ejaculatie twee dagen of langer geleden is, is een normaal volume 1-4 milliliter (een tot twee theelepeltjes), uitzonderingen daargelaten. Als de man net hersteld is van de vorige ejaculatie en daarna meteen weer tot een hoogtepunt wordt gebracht is de hoeveelheid sperma in de tweede ejaculatie veel kleiner: enkele druppeltjes. Ook de kracht waarmee het sperma uit de penis wordt gestoten varieert sterk van man tot man en van ogenblik tot ogenblik. Sommige mannen spuiten het sperma wel een meter ver, bij anderen vloeit het uit de penis. Ook de duur en intensiteit van het voorspel kunnen op de spermaproductie en op de orgasmische sensatie een belangrijke invloed hebben.

Het orgasme duurt normaal tussen 3 en 10 seconden. Het is gewoonlijk, maar niet altijd, een zeer groot genot. Het is mogelijk om een orgasme te hebben zonder ejaculatie, en ook om een ejaculatie te hebben zonder een orgasme. Voortekenen van een naderend orgasme bij de man zijn het zwellen van de zaadballen, en het optrekken van de zaadballen hoog in de balzak (scrotum). Het orgasme wordt veroorzaakt door prikkeling van zenuwuiteinden in de penis, vooral in het gebied vanaf het frenulum tot aan het scrotum, en in mindere mate ook aan de rand van de eikel. Na een orgasme is er in de man een rustperiode (refractaire periode) nodig voordat hij weer tot een nieuw hoogtepunt kan worden gebracht. Deze rustperiode kan, afhankelijk van de persoon en van zijn leeftijd, variëren van een minuut tot meer dan een half uur.

Stimulatie van de penis gedurende de rustperiode kan zeer onprettig of zelfs pijnlijk zijn.


[bewerk] De vrouw
Voordat een vrouw een orgasme heeft wordt de vagina vochtig, en zwelt de clitoris op door een vergroting van de bloedstroom die in het sponsachtige weefsel van de clitoris wordt vastgehouden. Sommige vrouwen worden voor een orgasme rood over een groot deel van het lichaam doordat de bloeddoorstroming van de huid toeneemt. Wanneer een vrouw dichtbij een orgasme komt, verdwijnt de clitoris in een huidplooi en de kleine schaamlippen worden donkerder van kleur. Bij het begin van het orgasme neemt de vagina 30% in grootte af, en wordt ook sterk doorbloed. De baarmoeder (bevat grote spieren), de vagina en de spieren in de onderbuik trekken zich tijdens het orgasme ritmisch samen. Sommige vrouwen hebben een veel heviger orgasme wanneer de G-plek gestimuleerd wordt.

Nadat het orgasme voorbij is komt de clitoris weer tevoorschijn, en neemt binnen 10 minuten zijn normale grootte weer aan. Sommige vrouwen hebben geen rustperiode zoals mannen, en kunnen snel na een orgasme tot een nieuw hoogtepunt worden gebracht als de stimulering doorgaat.

Sommige vrouwen kunnen ook ejaculeren, maar dit is geen sperma of urine. Dit wordt in de volksmond squirten genoemd. Er is nog niet precies onderzocht waar de stof uit bestaat en ook niet alle vrouwen kunnen squirten.


[bewerk] Frequentie
Hoewel het niet eenvoudig is om hierover objectieve gegevens te verkrijgen is er toch wel iets te zeggen over het aantal orgasmes per tijdseenheid. Jongens en jonge mannen geven vaak aan meer dan 1 orgasme per dag te hebben, middels masturbatie of door een partner bewerkstelligd. Dit neemt met de leeftijd af, maar voor wie seksueel actief blijft is een orgasme toch iets van vrijwel alledag. Bij de vrouw lijkt het aantal orgasmes minder een autonome behoefte te zijn: het wordt in sterkere mate bepaald door de aanwezigheid van en de kwaliteit van de relatie met een partner. Het onvermogen bij vrouwen en mannen om een orgasme te krijgen wordt anorgasmie genoemd.

HIER ALLES OVER ORGASME :P Heb het ff op gezocht :P
  • IP logged

t

totalwar

Re: sex vraag
#7: 06-11-2007, 22:27
Mmmm heel interessant. Maar kan je het even samenvatten tot iets korts ;) Dan hoef ik de volgende keer en anderen niet zoveel lezen, je kan het namelijk samenvatten tot onderhand 30 woorden :P in plaats van 250 ofzoiets :P

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

L

LovelyGirl567

Re: sex vraag
#8: 19-12-2007, 14:20
Idd.. ik speel ook met me zelf en dat is indd zo lkkr!! jaah ik heb een Orgasme gehad. en een Orgasme is een lekker gevoel een Intens gevoel van genot ofzo
  • IP logged

L

LovelyGirl567

Re: sex vraag
#9: 19-12-2007, 14:22
En nog 1 ding ik squirt weleens zo erg dat het wel een fontijn lijkt  :-X
  • IP logged

N

Nickozzz

Re: sex vraag
#10: 19-12-2007, 17:56
ook dat is gewoon heel normaal.
  • IP logged

A

Amy

Re: sex vraag
#11: 29-01-2008, 17:17
ik heb een vraagjeuh ik ben 13 raar en speel heel graag met mezelf is dit normaal? :(
  • IP logged

c

carolinagirl

Re: sex vraag
#12: 29-01-2008, 17:35
als je het zelf prettig vind is het niet raar!ik was zelf 14
  • IP logged

t

totalwar

Re: sex vraag
#13: 29-01-2008, 22:05
Tieners ondekken graag Amy, dus het is heel normaal dat je met jezelf speel en dingen uittest.

Groeten,

Steffen
  • IP logged

L

LovelyGirl567

Re: sex vraag
#14: 07-02-2008, 16:55
Haj ik ben 10 jaar en ik speel ook met mezelf marja het is maar wat je wilt en wanneer
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal