Skip to main content

Auteur Topic: Baarmoederkankerprik

S

Snilla

Baarmoederkankerprik
OP: 27-11-2008, 15:43
He, ik heb iemand zn advies/hulp hard nodig.
Ik ben een meisje van 14 en heb al sex gehad met mijn vriendje. We hebben al heel lang en vonden dit wel het goede moment. Alleen weten mijn ouders het niet en ik ben ook niet van plan om het aan ze te vertellen. Alleen nu komt mijn probleem; mijn moeder wil mij in januari een baarmoeder prik geven, maar die kan je alleen krijgen als je nog maagd bent, maar dat ben ik dus niet meer! ..

Tips? Hulp? Advies?   Alsjeblieft?!

Groetjes, mij.
  • IP logged

m

mich

Re: Baarmoederkankerprik
#1: 27-11-2008, 18:21
hey
tja dat je geen maagt meer bent dat kun je niet terug draaien das wel jammer :(
maar je moet gewoon maar denke het is een prik die de kans op die ziekte verkleint niet een prik die zegt dat je die ziekte hebt  :)dus je hoeft je geen druk erover te maken denk ik
maar ik zou nog wel even rond gaan vragen of het niet slecht is als je al ontmaagd bent en dan nog die prik krijgt zo ja zeg het dan tegen de dokter of leerlaar ofzo die helpe je wel met dit  :)
ik zou wachten met het tegen je moeder zeggen en eerst rond vragen want moeders willen nog wel is uit hun dak gaan als ze zoiets horen
doeg
  • IP logged

S

Snilla

Re: Baarmoederkankerprik
#2: 27-11-2008, 19:00
haha ja, moet inderdaad even vragen aan iemand of het gevaarlijk is.. dankje
  • IP logged

m

mich

Re: Baarmoederkankerprik
#3: 28-11-2008, 15:40
graag gedaan ;D
  • IP logged

a

anne--16

Re: Baarmoederkankerprik
#4: 22-04-2009, 16:55
Nou, ik ben nog maagd, maar ik heb die rpik dus niet gehaald. ik mocht zelf kiezen en ik heb er veel te veel slechte dingen over gehoord.
zoek maar een keertje informatie op over DES, dat is een 'vaccin' dat jaren geleden is uitgevonden. iedere vrouw die die prikken hadden gekregen  hebben kinderen gekregen met het syndroom van down of andere afwijkingen.
  • IP logged

t

totalwar

Re: Baarmoederkankerprik
#5: 22-04-2009, 18:50
Ik zou et ook niet al te snel laten doen, heb ook tegen me vriendin gezegt dat ze dan beter over een tijd een test kan doen ipv nu die prik nemen. Het is niet een geweldige oplossing die er is. Maar je moet er in ieder geval zelf achter staan, sta je er neit achter of twijfel je, die het dan niet.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

r

riwi

Re: Baarmoederkankerprik
#6: 22-04-2009, 19:51
ik heb de bmhk prik gewoon gehaald
en ik heb er geen last van gehad ofzo
aleen
je mag hem wel hebben als je nei tmeer maagd bent
maar dan is de kans dat het helpt iets kleiner
mjah...

al sje zwanger bent ist idd wel anders..

dan he bje kans op miskraam of doodgeboren kindje of kindje m et eeen afweiking
mjah naa rmijnw eten ben ik niet zwanger dus
  • IP logged

t

totalwar

Re: Baarmoederkankerprik
#7: 23-04-2009, 13:42
Ieder kiest wat hij zelf wilt, sommige zijn onzeker, sommige zijn er wat zekerder door ;) Aan de ene kant is het een oplossing aan de andere kant kan het een probleem zijn.

Daarnaast als er bijwerkingen zijn, zijn het bijwerkingen op lange termijn. Je merkt het dan pas over een x aantal jaar wat van en niet direct ;)

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

R

Roos-

Re: Baarmoederkankerprik
#8: 23-04-2009, 15:48
je mag die prik hbbn ook al bn je geen maagd meer !
& k hb hem zelf nog niet.
Myn dokter wil ermee w8en omdat hy eerste de effecten wil wetn.
  • IP logged

M

MissA-x

Re: Baarmoederkankerprik
#9: 26-04-2009, 18:56
je mag idd die prik nog hebbe :)
ik heb ze al alledrie gehad, en kmoe eerlijk toegeve da ze redelijk wa pijn doen
ik vind da ge beter de waarheid weet da ge er u op kunt voorbereiede :)
  • IP logged

C

Charis

Re: Baarmoederkankerprik
#10: 08-06-2009, 15:54
Hallo (:

Ik hoor nu ineens verhalen dat je geen seks mag hebben als je nog niet alle drie de prikken hebt gehad..
Volgens mij is t onzin, want kan er verder ook niks over vinden, maar ik dacht; vragen kan gaan kwaad (:

Iemand daar verder is over gehoord?
Ik weet alleen dat als je al seks hebt gehad, dat ie minder goed helpt, want dat staat in t boekje wat ik bij mijn formulieren kreeg voor de prik

Maarja, aangezien ik al ontmaagd was vóór de prik, en gwn seks heb gehad tussen mijn 3 prikken door (Ik moet er nog 1 maar moet er nog een oproep voor krijgen, maar ik heb sowieso dus ervoor seks gehad, tussen de eerste en tweede, en nu dus al tussen de tweede en derde..) was ik gewoon benieuwd..

Hopelijk weet iemand iets.. (:

xx
  • IP logged

m

mich

Re: Baarmoederkankerprik
#11: 09-06-2009, 20:48
klopt ook,
miss btr niet voor zwangere meisjes om dit te lezen..

je mag voor die 3 pillen geen sex hebben enzo maar daar zijn meerdere redenen voor ik zal de belangrijkste maar opnoemen:
als je voor je 20e ontmaagd bent dan woord de kans groter dat je baarmoerderkanker krijgd en het word nog erger als je voor je 20e al kinderen krijgd is er eigenlijk een goede kans dat je baarmoederkanker krijgd..

het beste is dat je tussen je 20e en je 25e sex hebt en kinderen krijgd enzovoort want dan is de kans het kleinst..

als je een keertje kijkt naar een afdeling in het ziekenhuis en gaat naar baarmoederkanker zie je dat er heel veel meisjes zitten die al kinderen hebben gehad voor hun 20e

k kan verder gaan maar dat word iets te medisch
  • IP logged

t

totalwar

Re: Baarmoederkankerprik
#12: 10-06-2009, 07:43
Afgezien daarvan heeft het eigenlijk niks met de prikken te maken. De prikken zijn ervoor om het te proberen te voorkomen. Als je al sex hebt voor de prikken of tijdens, is de kans niet perse kleiner dat het werkt (omdat het zich misschein al een beetje gevormd kan hebben). Daarom raden ze het niet aan.

Het is niet zo dat als je sex hebt voor die prikken, dat je hogere kans heb om het te krijgen of dat je het perse krijgt, er is alleen een hogere kans dat de prik niet werkt.

Daarnaast wat running zegt is gedeeltelijk waar. Baarmoederhalskanker ontstaat inderdaad tijdens de sexuele fase van het leven, maar dit betekend niet dat je tot je 20e de meeste kans heb erop. Het wordt alleen pas in een bepaalde stadium geconstateerd en dat veel mensen rond hun 20e kinderen krijgen, tja zo is et leven eenmaal.

Dus wat je zegt vind ik niet helemaal kloppen.

(Daarnaast beschermen de prikken je niet tegen alle soorten, dus de kans dat je het krijgt blijft meestal nog).

Groeten,

Steffen
  • IP logged

T

TienerJen

Re: Baarmoederkankerprik
#13: 13-06-2009, 09:25
He, ik heb iemand zn advies/hulp hard nodig.
Ik ben een meisje van 14 en heb al sex gehad met mijn vriendje. We hebben al heel lang en vonden dit wel het goede moment. Alleen weten mijn ouders het niet en ik ben ook niet van plan om het aan ze te vertellen. Alleen nu komt mijn probleem; mijn moeder wil mij in januari een baarmoeder prik geven, maar die kan je alleen krijgen als je nog maagd bent, maar dat ben ik dus niet meer! ..

Tips? Hulp? Advies?   Alsjeblieft?!

Groetjes, mij.

Hey,

Je kan zeggen dat je die prik niet wilt omdat het je eigen lijf is en als ze waarom vraagt dan kan je zeggen dat bepaal ik toch zelf..

Tja kijk,, als je het niet wilt vertellen aan je ouders zit er ook niks anders op.

Groetjes,
Jennifer.
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal