Skip to main content

Auteur Topic: zo in de war..

v

vlindertje

zo in de war..
OP: 20-05-2009, 19:00
Hey, ik ben 16 en ik hou echt heel veel van een jongen die ik ken van mijn sportvereniging en ik zie hem ook wel eens op school. Ik ken hem best goed, kan alles tegen hem zeggen en heel leuk gewoon met hem praten. Soms heb ik t gevoel dat ik veel te veel met hem praat, durf ik op msn bijna geen hoi meer te zeggen omdat ik dan bang ben dat hij denkt: oh nee he daar heb je haar weer. Ik vind hem echt heel leuk, en k denk ook wel dat hij dat weet. Ik vind hem al langer dan een jaar leuk, en ondertussen heeft hij ook al een vriendin gehad, dit is net weer uit.
Elke keer dat ik hem zie op school ofzo schaam ik me dood voor mezelf. Ik haat mezelf ook heel erg bij alles wat ik zeg en als ik in de spiegel kijk. Ik haat me lach, me gezicht me buik me voeten me innerlijk, me alles. Ik haat mezelf. Ik weet eigenlijk niet hoe jullie me zouden kunnen helpen, ik heb ook niet echt precies een vraag ofzo maar ik wil t gewoon ergens kwijt. Ik ben gewoon zo in de war. En ik heb wel hele lieve vriendinnen en ik weet niet waaraan ik ze verdien.. Ik weet t gewoon niet meer..  Ik kan wel janken..
  • IP logged

m

mich

Re: zo in de war..
#1: 20-05-2009, 19:38
ik zou niet zo negatief over jezelf gaan denken dat maakd je volgens mij juist zo onzeker  :-\
miss is het een idee om 1 lijstje met aan de eenne kant dingen die je lelijk vind van jezelf en aan de andere kant dingen die je egt mooi vind van je zelf en dan ook egt heel eerlijk wezen over jezelf  :) en dan miss nog met die jongen die je leuk vind kijken naar de gesprekken die je met hem hebt gevoerd en dan kijken wat doe ik niet en wel goed als ik met hem praat en die proberen te verbeteren  :)

en egt 100% eerlijk zijn tegen jezelf  als je niet eens eerlijk tegen jezelf kan zijn bij wie dan wel ??  ???
en niet denken ja dat zouden niemand leuk vinden als jij het leuk vind is het gewoon goed, :)

en je vriendinnen zijn gewoon je vriendinnen die horen je te steunnen ze kunnen nooit goed genoeg voor je zijn op een dag zullen ze vast weer jou nodig hebben  :)
  • IP logged

v

vlindertje

Re: zo in de war..
#2: 20-05-2009, 20:55
Hey, dank je voor je reactie.
Ik vind het gewoon zo moeilijk om niet negatief over mezelf te denken.. Om in de spiegel te kijken en niet te denken: daar staat een raar, lelijk meisje dat alles verpest.
Aan de ene kant wil ik het liefste dat niemand met me te maken heeft, kan ik niemand kwetsen of kan niemand zich schamen omdat ie met mij omgaat. Maar aan de andere kant wil ik ook gewoon zo graag dat er iemand is die zegt dat ik wél mooi ben, dat ik me nog zo voor mezelf schaam maar dat het hem niks uitmaakt. Dat hij het zeker weet.
Want ik heb het gevoel dat mensen me niet echt kennen. Ik ken mezelf al nauwelijks...
Ik ben gewoon zo bang dat het allemaal niet goedkomt en dat mensen me net zo erg haten als ik mezelf..
  • IP logged

m

mich

Re: zo in de war..
#3: 21-05-2009, 18:07
graag gedaan, :)
en ja ik snap het wel zo heb ik het zelf ook een beetje  :-\
mr k heb altijd vriende die zegge dat dat nie zo is en k vertrouw ze dus ik geloof ze wel  :)
  • IP logged

t

totalwar

Re: zo in de war..
#4: 22-05-2009, 16:39
Tja ik zie inderdaad ook niet het negatieve aan je? Je hebt al contact met hem, dus dat betekend dat hoe je ook doet of deed het hem genoeg beviel om in coontact met je te zijn en te blijven. Daarnaast ben je te onzeker over mensen te kwetsen, een mens kan heel wat aan en degene die je et meeste kwetst met jezelf aanpassen of te veel rekening houden met anderen is jezelf. Dus durf gewoon jezelf te zijn, wees niet bang dat je hem wegschrik, want al zou je dat doen, dan zou hij een relatie met je ook niet aankunnen. Dus wees jezelf en geef jezelf eens een kans om te bewijzen dat hoe je ook bent, hij je leuk vind. Dus hou jezelf niet in en kijk hoe de toekomst verloopt.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

m

magiclover

Re: zo in de war..
#5: 26-05-2009, 19:36
ik was ook zo negatief over me zelf. maar ik hebt toch ook een vriend iemand waar ik ook stiekum verleift op was. probeer toch positeif te zijn door negatief te zijn krigj je geen vriendje. en je vriendjes zeggen altijd en ook meer mensen dat je er toch leuk uit ziet en dat je een leuk innerlijk hebt.

Groetjes,

Charele
  • IP logged

v

vlindertje

Re: zo in de war..
#6: 27-05-2009, 09:40
Ik snap ook niet echt waarom hij nog met me praat. Misschien heb ik dan wel wat goed gedaan. En ik heb pas nog al me smsjes overgelezen die ik gestuurd heb, en op zich is daar niks slechts aan. Maar in mijn hoofd lijkt het dan zo raar, zo slecht, dat ik achteraf spijt heb van alles dat ik heb gezegd.. terwijl als ik het een paar dagen later overlees het eigenlijk helemaal niet erg is.. Ik ben gewoon zo onzeker over mezelf. En het stomme is dat ik wel weet dat ik geen vriendje krijg door negatief te denken, maar daardoor denk ik: oh dan krijg ik nooit een vriendje! :'( En zo blijf ik dus een beetje in een negatieve cirkel hangen... k probeer wel om de mooie kanten aan mezelf te zien ook al vind ik het echt moeilijk (als ik ergens een spiegel tegenkom word ik er weer aan herinnerd dat ik er zo uit zie en dat iedereen me kan zien). Bedankt voor jullie reacties, k heb er wel wat aan gehad :) Liefs
  • IP logged

t

totalwar

Re: zo in de war..
#7: 27-05-2009, 11:56
Ookal ben je negatief over jezelf, dat betekend niet dat je geen vriendje krijgt :P Liefde heeft weinig met dat te maken. Vertrouwen in jezelf moet vanzelf komen, je komt heus wel iemand tegen die dat vertrouwen versterkt.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal