Skip to main content

Auteur Topic: Hoe kan ik dit meisje helpen?

i

ikk?

Hoe kan ik dit meisje helpen?
OP: 24-05-2009, 18:38
Hallo iedereen,

ik zit in een ponyclub samen met natuurlijk nog meer mensen en daar zit ook een 10jarig meisje in. Zei heeft een pony van net 5 (da's nog heel jong) En rijd de klasse M1 dressuur (da's gewoon keurig voor een meisje van 10 dat net een jaartje wedstrijd rijd.) En de klasse D-B springen ( dat is de eerste klassen die je kan rijden maar dat is omdat ze dat nog maar 3x gedaan heeft, ze komt echt nog wel verder!)

Dit meisje ( noem dr even X) doet altijd heel goed haar best voor alles en kan ook echt super goed rijden op haar houding is niks aan te merken maar dan ook echt niks als zei een proef rijd rijd ze hem ook ALTIJD goed en maakt de oefeningen netjes af. De pony zo alleen iets voorwaartser mogen zodat hij niet te braaf loopt. ( Da's zeg maar een beetje te flauw te power loos zeg maar.) X doet altijd super haar best voor alles dus maar als ze de ring uit komt begint haar moeder altijd tegen haar te zeiken om echt alles maar dan ook echt alles! Ze is nooit tevreden ook al is ze 1e het is nooit goed. ( Ze is 9 van de 10x 1e.) En met springen heeft ze pas 3x gedaan is ze al 3x in de barage gekomen (dat is als je het 1e parcours goed hebt afgelegt en dan mag je in de barage mee rijden dit is dan wat hoger en daar worden de prijzen in verdeeld. ) Daar heeft ze dan in elk parcour 1x een balkje gehad en ook dat is niet goed ookal glijd de pony uit! Ze klikken echt niet met elkaar en als je dan zegt doe is normaal tegen dat kind ze is pas 10 zegt ze NIKS MEE TE MAKEN HET IS MIJN KIND EN ZE ZAL GVD PRESTEREN! Als ze dan weer bij de trailer staat zegt ze tegen X: Jy slettekop als je nou GVD niet een x gaat rijden pak ik je weer vast he! Ze scheld haar voor alles en niks uit en zo is het voor X elke dag ze zit ook echt niet goed in haar vel en heeft weinig vriendinnen door haar moeder er proberen wel kinderen met haar op te trekken maar dat gaat amper met die moeder! X zit zo ongelukkig in haar vel en er is al zovaak iets tegen haar moeder gezegt. ( vader is overleden. ) Ik wil haar zo graag helpen maar hoe??
  • IP logged

m

maraa

Re: Hoe kan ik dit meisje helpen?
#1: 24-05-2009, 18:52
eeeyz

Ik weet eigenlijk niet egt wat je kan doen sorry :$
Blijf in ieder geval met haar omgaan mischien als het lukt nog wat meer. En mischien kan er voor gezorgd worden dat ze met iemand op school erover kan praten en dat diegene met haar moeder kan praten? Of dat je vraagt of je ouders met de moeder van haar erover willen hebben? Btw wordt ze niet geslagen enzo ? aangezien de moeder zo te horen best agressief is volgens mij? Ik hoop dat andere je snel verder kunnen helpen hiermee ik weet eigenlijk ook niet wat je moet doen sorry.

xxxx
  • IP logged

l

littlegirl

Re: Hoe kan ik dit meisje helpen?
#2: 24-05-2009, 19:57
probeer dat meisje zelf bij te staan door te zeggen dat haar moeder overdrijft...
Dat ze het moet relativeren,
en zeg haar ook dat jij vind dat ze juist heel goed rijd, en dat je niet de enige bent die dat vindt enzo...
Ik hoop dat dit jou en het meisje kan helpen?
  • IP logged

i

ikk?

Re: Hoe kan ik dit meisje helpen?
#3: 24-05-2009, 20:19
dat is al heel vaak gedaan door iedereen enzo ze is altijd heel depri en echt heel ongelukkig. Echt sneu ik ben zelf 14 dus ik denk dat ze ook wel iemand van haar eigen leeftijd nodig heeft om er over te praten maar ik vind het zo sneu voor dr mn moeder heeft er ook al heel vaak wat van gezegt echt zoveel mensen!
  • IP logged

t

totalwar

Re: Hoe kan ik dit meisje helpen?
#4: 24-05-2009, 23:33
hoe vaak heb je het zelf meegemaakt? Want zover ik tot nu toe merk in de paarden doet iedereen zo....

Ik heb werkelijk nog niemand horen zeggen dat zijn of haar dochter het goed doet (tegen het meisje zelf), alleen als die er niet bij is of als ze tegen anderen praten doen ze opschepperig.... Dat is gewoon standaard daar. Veel ste vaak meegemaakt en gezien, daarom wil ik er eigenlijk weinig mee te maken hebben.

Tja wat je kan doen is wat ik meestal doe. Probeer vrienden te worden en heb het eens over der wedstrijden en laat haar merken dat ze zo slecht nog neit rijdt. Als je zelf wedstrijden rijdt en je ouders reageren ook zo of je kent iemand waar het ook zo aan toe gaat, dan moet je haar duidelijk maken dat de meeste ouders zo zijn. Dat het vanaf de zijlijn toekijken heel makkelijk is om commentaar te geven, maar als je erop zit, dat het heel wat moeilijker is dan ze denken.

Daarnaast zeg tegen haar dat ze nog 6 jaar heeft om et perfect te krijgen, dat is iets wat haar ouders niet kunnen afpakken. Een jaartje langer of minder lang erover doen is niet erg, als ze zo door gaat komt ze toch wel hoog.

De meeste ouders in die sport willen gewoon iets om op te scheppen hebben.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

i

ikk?

Re: Hoe kan ik dit meisje helpen?
#5: 26-05-2009, 15:08
Kijk heel veel ouders hebben dat idd wel maar zo als het bij haar gaat zei word gewoon geslagen enzo en het niet zo alleen met paardrijden hoor echt niet! Het gaat altijd zo bij wat ze ook fout doet! Ze pakt haar gewoon bij dr keel.. Wel een beetje heel erg overdreven hea als het meisje uit de ring komt en huild omdat ze niet naar dr moeder toe durft terwijl ze dik 1e is geworden met 214 punten in de M1!!
  • IP logged

m

mich

Re: Hoe kan ik dit meisje helpen?
#6: 26-05-2009, 18:18
.. als dat zo is moet je eigenlijk de kinder telefoon bellen..  :-\
  • IP logged

m

magiclover

Re: Hoe kan ik dit meisje helpen?
#7: 26-05-2009, 19:57
je kan het beste gewoon met haar kletsen.
het is een jonge pony die voor izjn leeftij al heel hoogrijd. dit is zouwie al moeilijk maar haar ouders willen meer en meer van haaar omdat ze het juist al zo goed doet. ik ken ook zo iemand op wedstrijd.

dus probeerh aar gewoon heel erg te steunen en na de proef zeggen het ging goed dat en dat ging goed enz. zo geef je haar het idee dat ze toch goed rijd.

Groetjes,

Charelle
  • IP logged

C

Cinniej

Re: Hoe kan ik dit meisje helpen?
#8: 28-05-2009, 08:02
hey,
Als ik zoiets mee zou maken, zou ik denk ik met dat meisje op blijven trekken. En als ik dan aan der zie vragen wat er is. Praten lucht bij kinderen die het moeilijk hebben echt op.
Ik had een vriendin die thuis geslagen werd, ze kon echt Niks goed doen bij haar ouders..... En toen gingen haar ouders scheiden, kreeg zij de schuld van haar moeder dat haar vader weg is. Toen heeft ze zelf naar bureau jeugdzorg gebeld, en hebben ze gesprekken gehad. Haar moeder heel onschuldig doen natuurlek....maar mijn vriendin nam (stiekem) gesprekken op die ze met haar moeder had, en toen is ze uit huis geplaatst. Ze zit nu op begleidwonen(ze is nu 15) En het gaat super met der! Nu is ze tenminste aan het Leven en niet aan het Overleven. Maar het enigste wat jij zou kunnen doen is veel met haar praten. En misschien voorstellen dat het goed zou zijn als ze misschien met de kindertelefoon een oplossing zoekt(ook zeggen dat ze Echt niet de enigste is die met dit probleem belt!)
Ik hoop dat je er wat aan hebt:),
Succes en ik hoop echt dat je der kan helpen,
dit verdiend geen kind!
Groetjes,
Cinniej (K)
  • IP logged

t

totalwar

Re: Hoe kan ik dit meisje helpen?
#9: 28-05-2009, 23:13
Kijk heel veel ouders hebben dat idd wel maar zo als het bij haar gaat zei word gewoon geslagen enzo en het niet zo alleen met paardrijden hoor echt niet! Het gaat altijd zo bij wat ze ook fout doet! Ze pakt haar gewoon bij dr keel.. Wel een beetje heel erg overdreven hea als het meisje uit de ring komt en huild omdat ze niet naar dr moeder toe durft terwijl ze dik 1e is geworden met 214 punten in de M1!!

Jeps zoals de andere zeggen, probeer het positieve puntje in haar leven te zijn die haar op de andere leuke puntjes wijzen. Soms is 1 persoon genoeg om je leven leuk te maken, dat weten veel mensen hier ook.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal