Skip to main content

Auteur Topic: hij is jonger dan mij

b

brittanje

hij is jonger dan mij
OP: 01-06-2009, 19:30
hay,

ik ben een meisje van 15 en heb met een jongen van 13 jaar. de meeste kijken nogal wat vreemd op als ik dat vertel maar overgens ziet hij eruit als 16 jaar... hij is langer dan mij >:( (ach wel beter :P). maar sinds een maand gelee heb ik doordat ik met hem heb, enorme ruzie gekregen met een aantal van mijn vriendinnen, mijn ouders zijn er...nouh niet echt zo tegen maar ik denk dat zijn ouders er wel een beetje tegen zijn. want eerst kwam zijn vader hem nog wel brengen in de avond en weer ophalen maar dat is tegenwoordig ook niet zo. ik heb echt het gevoel alsof alles en iedereen ons probeert te breken en vooral mijn vriendinnen. ik snijd mezelf ook vooral omdat ik nog wel meerdere dingen heb meegemaakt en omdat ik heel erg depressief ben. maar ik ben echt zo bang dat het daardoor ook echt uit gaat want ookal is hij 13 en ik 15 we zijn al best ver... en ik heb echt het gevoel dat ik de persoon die ik eigenlijk ben bij hem wel kan los laten (als je snapt wat ik bedoel)

puhlease hellup meh   
  • IP logged

t

totalwar

Re: hij is jonger dan mij
#1: 02-06-2009, 08:25
Eén ding is altijd zeker, wat ze ook zeggen, wie wat ook doet, ze kunnen nooit je liefde weghalen. Liefde wordt niet alleen bevestigd als je bij elkaar bent, anders zou liefde op afstand nooit overleven en tot nu toe overleef ik dat al 2 jaar ;)

Kijk als jij jou steun bij hem kan vinden, als jij op hem verliefd bent, kan iedereen ertegen zijn, maar dat betekend niet dat het niet kan of mag.

Dat jullie ver zijn in de relatie is jullie eigen keus, je ouders of vrienden zullen daar misschien niet zo blij mee zijn of zullen het niet slim vinden, maar het blijft jou en zijn keus.

Zolang je weet dat hij evenveel moeite in de relatie wilt steken als jou, zal het er niet snel fout in gaan. Soms moet een relatie een tijdje voorduren voordat andere inzien dat het wel te doen is en dat het zo slecht nog niet is. Misschien zullen ze in de tijd hem wel accepteren.

Daarnaast waarom zouden je vriendinnen ruzie maken om hem? Of gaan die ruzies ergens anders over? Want een echte vriendin laat je niet in de steek, of je nu een vriendje heb of niet. Dus waardoor heb je dan ruzie?

Tja over je ouders, ze hebben het in het begin goedgekeurd, dus ze kunnen nu moeilijk op hun woord teruggaan, of is er een bepaalde reden waarom je ouders er een beetje tegen zijn? Want 100% zijn ze dat niet anders was hij nooit je huis binnengekomen.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

x

x-anoniempje-x

Re: hij is jonger dan mij
#2: 04-06-2009, 16:54
Wat scheelt die twee jaar nou???
Als jullie zo veel van elkaar houden... ;)
Maar met het snijden kan je beter probereen op te houden..
p.s stuur anders een pb naar me ik help je verder ;)
xxx
  • IP logged

b

brittanje

Re: hij is jonger dan mij
#3: 04-06-2009, 17:36
mijn vriendinnen zeggen dan meestal zulke rare dingen zoals : waarom kijk je naar hem hij is toch niet knap. en ik heb al met andere mensen gepraat en die zeggen ook dat ze eigenlijk geen goede vriendin is... maar ze blijft het weer proberen en in dat proces weet ze me echt kapot te maken. ik moet tegenwoordig ook leren om van me af te bijten enzo (niet dat dat echt succes heeft  :P) en sommige zeggen ook dat ze jaloers is.. maar dat denk ik niet echt.
  • IP logged

h

hallodoei

Re: hij is jonger dan mij
#4: 04-06-2009, 20:23
Leeftijd zegt niets in een relatie. Als je leest wat Steffen over liefde schrijft en jij voelt dat? Dan is het gewoon liefde en dan kun je ook door leeftijd heen prikken. :)
  • IP logged

b

brittanje

Re: hij is jonger dan mij
#5: 05-06-2009, 11:53
dat klopt ook maar het grootste probleem zit me bij me vriendinnen... die zeggen zulke nare dingen over ons en dat raakt mij best hard.
  • IP logged

t

totalwar

Re: hij is jonger dan mij
#6: 05-06-2009, 12:37
Wat voor dingen zeggen ze dan? Want als ze jou en hem uit elkaar proberen te houden en leugens verzinnen, zijn het niet echt vriendinnen. Dus wat zeggen ze dan allemaal?

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

h

hallodoei

Re: hij is jonger dan mij
#7: 05-06-2009, 13:36
dat klopt ook maar het grootste probleem zit me bij me vriendinnen... die zeggen zulke nare dingen over ons en dat raakt mij best hard.
Dan vraag ik me af, zijn het wel echte vriendinnen als ze jouw relatie niet kunnen waarderen? Jij bent er zoals ik het lees in ieder geval heel gelukkig mee. :)
  • IP logged

b

brittanje

Re: hij is jonger dan mij
#8: 05-06-2009, 17:55
inderdaad ik ben heel erg blij dat ik een vriendje heb. en ik heb ook met sommige mensen gepraat en die zeggen ook dat het dus geen echte vriendinnen zijn.  maar ze draaien helemaal door als ik om 12.05 uit ben en hij ook dat ik dan naar hem ga ik ben dus tegenwoordig ook best bang om te zeggen dat ik naar hem toe gaat. of ze worden helemaal boos als ze 1x merken dat ik naar hem kijk in de pauze's. het ergste (vind ik) wat mijn ''vriendin'' heeft gezegt tegen me :''van mij mag hij dood vallen'' daar ben ik van binnen echt helemaal boos om geworden. ze heeft dingen gezegt van ''het heeft geen nut om met jullie te praten'' tot '' waarom kijk je naar hem hij is toch lelijk'' gezegt.
  • IP logged

h

hallodoei

Re: hij is jonger dan mij
#9: 05-06-2009, 21:10
Ze staan dus niet achter jou en jouw relatie. Dan is het misschien rot voor je, maar dan is het denk ik voor jou en je vriendje beter om uit elkaar te gaan met je vriendinnen. ;)
  • IP logged

C

CupCakeMies

Re: hij is jonger dan mij
#10: 06-06-2009, 09:12
Vraag waarom ze je relatie niet waarderen. Dan kom je er wel achter of je nog met ze om moet gaan..
Of is het maar een iemand die zo doet?
Want in dat geval kun je met je andere vriendinnen er over discuseren ofzo :'d
  • IP logged

b

brittanje

Re: hij is jonger dan mij
#11: 06-06-2009, 11:23
eigenlijk is het maar 1 iemand maar die stookt de rest op want laatst had ik een gesprek met 1 van me vriendinnen (niet die vriendin die iedereen opstookt) en toen gaf ze mij ook wel gelijk. een paar dagen later toen liepen we samen met L. S. en M. (S is de gene die zo doet) en vervolgens waren ze alle 3 me aan het afkatten enzo. dus ja ik snap dat ook niet helemaal ???
  • IP logged

t

totalwar

Re: hij is jonger dan mij
#12: 08-06-2009, 09:19
Tja er is altijd wel iemand die jaloers is. Daar is weinig aan te doen, dat zijn hun gevoelens.

Maar zolang jij zorgt dat er een balans is, dan is er niks aan de hand. Kijk een vriendje kost tijd en daar wil je de tijd aan besteden, maar vergeet niet dat je vriendinnen er waren voor hem. Het lijkt nu voor hun misschien namelijk dat hij belangrijker is dan hun en dat is iets wat neit zo is.

Ik snap dat je vriendinnen niet hetzelfde gevoel kunnen geven als je vriendje, maar laat ze niet in de steek, of ze nu boos, jaloers of wat dan ook zijn. Zolang je laat merken dat je er voor hun nog bent en hun ook nog wat voor jou betekenen, dan is het niet erg.

Verder is het moeilijk om er wat over te zeggen. Het enigste wat je kan doen is de ruziemaker een keer aanspreken en vragen waarom ze het doet of waarom ze een hekel aan hem heeft.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal