Skip to main content

Auteur Topic: begin van borsten krijgen

l

laura96

begin van borsten krijgen
OP: 07-08-2007, 00:24
ik ben nu 11 jaar en mijn borsten beginnen te groeien.
er zitten percies 2 van die knobbels in. en als je er wat hard tegen komt doet da pijn.is dit normaal ??? ???



                  ik hoop dat er iemand mij kan helpen

                                 groetjes laura
  • IP logged

t

totalwar

Re:begin van borsten krijgen
#1: 07-08-2007, 16:28
Borsten beginnen meestal met eerst kleine bultjes, later zal dit meer gaan groeien en tot goed gevormde borsten worden. Dus er is niks aan de hand (het is ook normaal dat je borsten gevoeligger worden. Ze zeggen namelijk dat meestal kleine borsten gevoelliger zijn dan grote, dus in de ontwikkeling is het ook zo).

Geef het een tijdje en je bent een mooi/leuk meisje met een goed figuur en alles wordt dan zoals het hoord.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

l

laura96

Re:begin van borsten krijgen
#2: 08-08-2007, 11:26
oke bedankt voor te antwoorden ;D ;D
  • IP logged

l

lola_lover

Re:begin van borsten krijgen
#3: 08-08-2007, 12:28
dat het pijn doet is heel normaal, ik ben 12 en voor mijn leeftijd al wel een beetje groote borsten (niet mega hoor). ze zijn nog steeds aan het groeien als er iets of iemand tegenaan komt doet dat heel pijn, het is net als dat je bij een jongen in zijn ballen trapt, dat doet ook heel pijn.

groetjes een anoniem
  • IP logged

L

Lieneu

Re:begin van borsten krijgen
#4: 18-08-2007, 16:07
Het is heel normaal dat het pijn doet. Dat had ik in het begin ook. En dan zat mijn zusje zo: 'Haha! Jij krijgt de Alpen!!!'  ??? ;D
  • IP logged

A

Anne^^

Re:begin van borsten krijgen
#5: 17-09-2007, 20:11
Jaa dat is normaal!
ik weet nog wel dat ik het ontdekte in groep 7 in de klas, dat deed pijn niet normaaaaal! haha ;P
  • IP logged

e

eenwieler

Re:begin van borsten krijgen
#6: 21-09-2007, 23:08
Vergelijk het niet met in de ballen van een jongen trappen. Die zijn veel gevoeliger. En daarnaast is jullie pijn maar tijdelijk. Wij hebben er de rest van onze leven last van.

Maar het komt allemaal wel goed.

Ferko
  • IP logged

L

LittleLove

Re:begin van borsten krijgen
#7: 15-10-2007, 22:19
Hee het is heel normaal hoor!
bij mij begonnen ze op mijn 12 ook te groeien(ben nu 15, ze groeien nog steeds.) en zelfs nu doen ze nog welles zeer als ik perongeluk een klap tegen mn boorsten krijg ofzo.
  • IP logged

L

LittleLove

Re:begin van borsten krijgen
#8: 15-10-2007, 22:19
en trouwens..
Ferko neit zo aangbrand he ;)
  • IP logged

m

magiclover

Re:begin van borsten krijgen
#9: 16-10-2007, 14:57
bij mij deed het geen pijn maarja dat verschilt ook per persoon. en ik weet niet eprsies wanner het begin bij mij ik geloof ook rond mijn 12 en ik ben nu 15 en ze groeien nog steeds.

Groetjes,

Charelle
  • IP logged

S

Sweetheart

Re:begin van borsten krijgen
#10: 23-10-2007, 09:34
:o Dat is gwn super normaal!
Een meisje uit me klas is 12 en die heeft hele grote..
net of ze al 15 is! ik wil je neit onzeker maken ofzo...
Maar zij wordt neit gepest ofzo.. (en ik ook niet!)
iedereen krijg ze tog? dus je hoeft er niet zo tegen op te zitten  ;) Idd het doet pijn, zo zijn ze meestal gwn.

Sweetheart
  • IP logged

s

sofie

Re: begin van borsten krijgen
#11: 09-03-2008, 13:42
ik heb het nu ook mijn borsten vet zeerr
niet normaal..
maar goed, ik ben nu bang dat ik van die hele grote krijg
en dat WIL IK NIET


heeft iemand dit gehad of weet iemand tips?


grtz sofie
  • IP logged

t

totalwar

Re: begin van borsten krijgen
#12: 09-03-2008, 16:38
Tja hoewel je daar niet overdreven veel aan kan doen is sporten soms een goede oplossing, als je activiteiten doen die je borstspieren ontwikkelen, zal het vet daar ook minder zijn en zullen ze dus ook automatisch kleiner zijn.

Maarja het ligt er ook aan wat je zelf onder groot verstaat.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

E

Elize

Re: begin van borsten krijgen
#13: 09-03-2008, 16:57
Dat het pijn kan doen is heel normaal, dat wordt van zelf minder want je raakt er wel aan gewend. Ze kunnen wel altijd gevoelig blijven.

En om even terug te komen op het meisje van 12 met grote borsten, ik kan je vertellen dat is helemaal niet leuk. Zelf had ik toen ik 12 was al behoorlijke grote borsten en ik was heel dun, waardoor het erg opviel. (Ruime B/kleine C cup) Maar dat is helemaal niet leuk om als enigste van je klas borsten te hebben want het maakt je heel onzeker en al die kleine opmerkingen neem je heel erg aan.

Gelukkig zijn mijn borsten nu gestopt met groeien, maar als ik vriendinnen nu hoor praten over dat ze hun borsten te klein vinden, herrinner ik ze er aan hoeveel makkelijker zij leuke bh's en leuke truitjes kunnen kopen dan ik... en hoeveel minder pijn het doet met sporten voor hun... Nou heb ik er verder helemaal geen problemen meer mee
Wees gewoon blij met wat je hebt!
  • IP logged

L

LovelyGirl567

Re: begin van borsten krijgen
#14: 25-03-2008, 10:31
Hallo laura, Ja dit is heel normaal de knobeltjes die je in je borsten voelt dat is gevoelig en ja als de borsten groeien kan dit heel gevoelig zijn dat verschilt per meisje maar het is wel normaal


Groetjes jennifer,,
  • IP logged

D

Dom blondje

Re: begin van borsten krijgen
#15: 30-03-2008, 12:37
Ik heb gelukkih geen last van de pijn  ;D
  • IP logged

r

roosje

Re: begin van borsten krijgen
#16: 30-03-2008, 12:40
ik wel  :-X
als iemand per ongeluk tege mij valt.
juist op die plaats auww.
dat zijn de groeischijven die knobbels geloof ik  ::)
  • IP logged

m

miss-girl23

Re: begin van borsten krijgen
#17: 16-05-2008, 19:39
tizz hartstikke normaal
ik krijg ze ok
wn ik hete ook laura en ben ok 11 jaar ;D
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 992
  • Man - 30 jr
  • Aangemeld: nov 2007
Re: begin van borsten krijgen
#18: 16-05-2008, 20:08
over die knobbels.... dan moet je ieder dag onder de douche dat plekje masseren en voelen of je er op andere plekken ook hebt, tenmindste dat zeggen veel volwassen vrouwen :P
  • IP logged
Heb je een probleem, heb je een vraag, zit je iets dwars of heb je iemand nodig waar je dingen tegen wilt zeggen die je gewoon kwijt wilt?
Dan kun je mij altijd een persoonlijk bericht sturen, maakt niet uit waarover.

l

lipglossje

Re: begin van borsten krijgen
#19: 07-06-2008, 10:38
die knobbeltjes die je voelt is volkomen normaal ik had die ook en het zal nog een tijdje pijn doen nu zijn ze heel gevoelig en het is wel ff wennen maar het gaat na een tijd wel over
groetjes Lipglossje
xxxxxxxxxxxxxxxx :-*
  • IP logged

k

kat

Re: begin van borsten krijgen
#20: 08-06-2008, 13:49
ik ben nu 11 jaar en mijn borsten beginnen te groeien.
er zitten percies 2 van die knobbels in. en als je er wat hard tegen komt doet da pijn.is dit normaal ??? ???



                  ik hoop dat er iemand mij kan helpen

                                 groetjes laura

dat dat pijn doet dat hangt af van persoon tot persoon, mah daar is niks mis mee hoor  :D je hoeft je er geen zorgen over te maken!
  • IP logged

r

riwi

Re: begin van borsten krijgen
#21: 08-06-2008, 16:16
toen ze bij mij begonnen te groeien deden ze ook best pijn en nu soms ook nogwel eens..... maaar het valt allemaal wel mee het komt wel goed en tis normaal
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 992
  • Man - 30 jr
  • Aangemeld: nov 2007
Re: begin van borsten krijgen
#22: 08-06-2008, 16:29
je moet je er gewoon doorhen bijten, als je volwassen bent komt het wel goed ;) en a;ls het tich vervelend wordt ga dan naar de dokter
  • IP logged
Heb je een probleem, heb je een vraag, zit je iets dwars of heb je iemand nodig waar je dingen tegen wilt zeggen die je gewoon kwijt wilt?
Dan kun je mij altijd een persoonlijk bericht sturen, maakt niet uit waarover.

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal