Skip to main content

Auteur Topic: verliefd op iemand die ouder is en ouders die er tegen zijn.

I

ItsMe

Hey,  ik heb een jongen ontmoet waar ik helemaal verliefd op ben en hij op mij<3 alleen hij is 19 en ik ben 15. Ik weet dat je daar voorzichtig mee moet zijn omdat het 4 jaar schilt en dat is best veel maar ik heb een band met hem die ik nog nooit met iemand heb gehad.
Mijn moeder vind dat je op 15 jaar nog niet een relatie moet hebben, laat staan dat die persoon ook nog 19 is... Natuurlijk snap ik dat ze me wilt beschermen maar hoe kan ik haar het laten accepteren. Ze heeft wel is gevraagd of ik hem leuk vind maar ik durf niet te zeggen dat ik hem leuk vind want dan ben ik bang dat ze me verbied met hem om te gaan.

mijn moeder kent hem ook niet echt dus ga hem wat vaker naar mijn huis laten komen zodat me moeder ook kan zien dat het gewoon een normale jonge is, maar wat als me ma het dan nog niet wilt accepteren.
Ik zit al een tijdje erg in de knoop met me zelf en de mensen om mij heen en kan hem dus echt niet missen in mijn leven nu. Hij geeft me rust en een goed gevoel het houd me weg van alle slechte dingen waar ik mee in aanraking ben geweest.
Mijn vraag is dus ook wat jullie van deze situatie vinden & wat vooral wat ik met mijn moeder moet doen. heel erg bedankt als je me kan helpen door je mening te geven <3
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 206
  • Aliit ori'shya tal'din
  • Man - 28 jr
  • Aangemeld: jun 2013
ik kan hier heel moeilijk over zeggen of ik dit vind kunnen of niet. Dat is heel afhankelijk van meerdere factoren waaronder jullie geestelijke leeftijd. Het beste wat ik kan zeggen is stel hem voor thuis enzo. Vaak is het zo (echt niet altijd) dat iemand van 19 al iets meer bezig is met later en daarom ook iemand zoekt voor later. Ook heb ik privé meegemaakt dat een gozer die 19 was alleen maar op seks uit was. Hij had met een vriendin van mij die toen de tijd 14 was. Dit is gelukkig goed gegaan en uit gegaan. Nu heeft zij een fantastische vriend. Ik begrijp je moeder. Maar ouders weten niet altijd wat het beste is. Ik heb vaak genoeg discussies met mijn moeder gehad over mijn vriendin. Helaas heeft me moeder uiteindelijk gelijk gehad en is het nu ook uit, maargoed.

Het enige wat ik je echt mee kan geven is dat je voorzichtig moet doen. Je weet nooit goed wat de achterliggende gedachte is. Ik wens je veel succes hiermee en hopelijk komt het allemaal goed
  • IP logged

I

ItsMe

Ik zal zeker voorzichtig doen en in me hoofd houden wat je hebt geschreven. bedankt voor je reactie.
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 328
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2013
Over leeftijd is altijd verschillend bijv.
- 15en 19
Als je 16 bent is hij al 20. 17 >> 21.[ 18>>22. Hier begint het voor mij wel te kunnen) en dan kom je uit eindelijk bij deze :
- 19 en 23

Zie je het verschil? Kan aan mij liggen.

Je bent 15 je bent nog vers in je pubertijd je weet niet wat je precies wilt. Je kan nog nonstop lol maken zonder zorgen. Hij is al 19 hoort een baan verantwoordelujkheid etc etc qua ervaring ligt die ook voor

Maar als jij 19 was en hij 23 kijk je bent dan ook bezig met verandwoorlijkheid je bent bijna uit je puberteit je weet wat je wilt

Dus is altijd moeilijk over leeftijd. Dit is hou ik het zie in mijn hoofd. Als het tussen jullie goed gaat hoor je mij niet klagen.

Ik snap daarom ook waarom je moeder het beetje moeilijk vind.
Ja breng hem mee naar huis zoveel mogelijk tot dat ze hemzat word haha
Dan ziet ze in dat hij een goeiejongen is en kan ze hem makkelijk accepteren



  • IP logged

e
  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 4
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: jan 2015
Hoi!

Als ik het zo lees, heb je echt een band en een "sparkle" met hem. In dat geval zou het zeker kunnen lijkt mij! Toch kan ik me voorstellen dat het moeilijk is. Ook is het begrijpelijk dat je moeder het er niet mee eens is, het leeftijdsverschil lijkt vooral nu nog erg groot. Als je ouder wordt, zal dat verschil natuurlijk wel steeds minder merkbaar worden.
Als ik jou was, zou ik in gesprek gaan met mijn moeder, ik zou haar vooral vragen waarom ze zo tegen jullie relatie zou zijn. (Is het alleen het leeftijdsverschil of heeft het ook met de jongen zelf te maken bijvoorbeeld?)

Ik hoop dat je er iets aan hebt :)
Liefs!
  • IP logged

I

ItsMe

I heb er zeker wat aan! Bedankt voor de reacties.
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Ik vind dit best een moeilijke situatie.
Ik heb zelf in een vergelijkbare situatie gezeten. Zij was 10 á 12 en ik was 16 of 17. Toen heb ik de "wijze" beslissing genomen om niets met de verliefdheid te doen.

De volgende keer dat ik haar tegen kwam was zij getrouwd en moeder. Toch kregen wij toen wel een relatie, het leeftijdsverschil was toen aanvaardbaar.
Ik vraag mij achteraf af wat wijzer geweest was.

Meteen toegeven aan de gevoelens of wachten tot je er een huwelijk mee op het spel zet.
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal