Archief > Problemen in de Liefde

De leraar aardrijkskunde

<< < (3/3)

anonymus:
Wanneer je verliefd bent is het altijd goed om je af te vragen, waarom je dat bent.
Daarnaast is het altijd goed om te kijken of het verliefd zijn zin heeft.

Waar gaat de verliefdheid voor zorgen? Gaat het je dichter brengen bij je doel of niet?
Is er misschien wat anders wat je wel dichter kan brengen bij wat je doel?

Maak concrete stappen om te bereiken wat je wilt. Wat is het eerste wat je doet als je uit bed stapt hebt gegeten gedronken. Wat is je eerste concrete actie om je te bereiken wat je wilt. Brengt die actie je dichter bij het bereiken van je doel?

Ja? Oke doe die actie.
Nee? Bedenk een actie die je wel dichter bij je doel brengt.



Je wilt iets dan moet je ook stappen zetten.

rbvdp:

--- Citaat van: Happy_Man op 31-12-2016, 11:08 ---Het goede nieuws is, het gaat over.
Jaren geleden was hier ook een meisje met hetzelfde probleem, zij kwam na een paar jaar terug op het forum en moest er toen hard om lachen.

Wanneer je hier op het forum zoekt naar de gebruikersnaam RB kan je haar verhaal nog wel terug lezen denk ik.

--- Einde van citaat ---

Ha, niet dat er nog recent gereageerd is op dit topic, maar ik vind het te interessant om aan me voorbij te laten gaan.

Wat herinner ik me die tijd nog goed zeg! Ik kan me precies in deze verhalen vinden. Ik weet niet hoe het er nu met iedereen voorstaat, een jaar later, maar ik kan je 1 ding zeggen: hoe verliefd je ook bent, het gaat over. Tijd heelt alle wonden zeggen ze. Ook al doet het in het begin gigantisch veel pijn. Je kunt jezelf er doorheen krijgen. Voor mij is het inmiddels zo'n 8 jaar geleden en ik kan er om lachen, om hoe stom ik wel niet geweest ben dat ik dacht dat er ook maar een hele kleine kans bestond dat hij mij ook leuk vond.

Oh en dan nog het belangrijkste, NEVER EVER vertel een leraar dat je hem leuk vind. Ik heb deze fout wel gemaakt en het heeft me echt alleen maar ellende gebracht. Hij kan er zelf niks mee, hij voelt zich ongemakkelijk als hij bij je in de buurt is en mocht hij wel dingen doen, dan kan hij z'n baan kwijt raken. Ik heb de ergste ruzie van m'n leven met m'n moeder gehad toen ze erachter kwam, ben naar een psycholoog gestuurd en direct nadat ik m'n diploma had behaald, kreeg ik een schoolverbod, dus ik mocht niet meer bij de school in de buurt komen.

Ik heb hem nog een paar keer gezien de jaren daarna, heel toevallig ook een keer in de auto, gelukkig zag hij mij niet. Ik hoorde dat hij 2 jaar na het hele gebeuren naar een andere school was gegaan, dit heeft misschien te maken gehad met mij, ik weet het niet en ik zal het nooit weten. En daar heb ik vrede mee. Ik denk dat we er inmiddels allebei wel overheen zijn, hij is getrouwd inmiddels en heeft een zoon, dus we gaan beide gewoon verder met ons leven.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie