Skip to main content

Auteur Topic: Help me!

a

anoniiem26

Help me!
OP: 07-06-2009, 19:06
Hallo allemaal,

Ik moet echt even mijn verhaal kwijt en heb advies nodig. Mijn vriendinnen in mijn omgeving weten het ook niet meer.

Nou kijk, ik heb een ex vriend waar ik bijna 2 jaar iets mee heb gehad. Het is nu zo een 9 maanden uit. Hij heeft een heel moeilijk verleden en heeft ook geen ouders meer. Ook hierdoor is hij erg agressief, en heel moeilijk in de omgang. Maar het is nu al een hele lange tijd uit. Dit heeft hij gedaan. Toen het uit was zijn we nog wel een tijdje bezig geweest maar toen besloot ik dat het beter was als ik ermee zou stoppen. Mijn gevoel voor hem werd minder, en verliefdheid was al helemaal ver te zoeken. Ik besloot te proberen mijn leven weer op te pakken. Maar door zijn verleden heeft mijn moeder een soort van moedertaak op hem genomen. Nu ik al een aantal maanden besloten heb dat ik er klaar mee ben blijft zij hem uitnodigen hier thuis, smsen, bellen etc. Mij smst hij nog regelmatig en dit draait dan altijd uit op ruzie, hij kan zich er niet bij neerleggen dat het over is. Hij wilt mij nog steeds terug. Maar die ruzies zijn niet niks, hij scheld me uit met ziektes, bedreigd me dat ik op moet passen, dreigt als ik ooit een andere vriend krijg dat hij hem in elkaar slaat etc. Maar mijn moeder blijft  hem uitnodigen en hij komt hier ook regelmatig over de vloer. Mijn moeder vindt dit doodnormaal, maar ik baal hiervan. Dit gaat nu al een paar maanden zo. Ik heb het hier al vaak met haar over gehad maar dan zegt ze dat wij (mijn moeder en ik) de enige is die hij heeft. En dat ik normaal en lief tegen hem moet doen. Als ik zeg dat ik vind dat ze partij trekt voor hem steeds zegt ze dat ik jaloers ben.

Ik wil gewoon geen relatie meer met hem, en voel me ook niet prettig dat hij hier nog steeds zovaak komt en zoveel met me moeder omgaat. Ook als hij hier is wilt hij me aanraken, knuffelen, kussen. Dit laat ik niet toe, en dan draait dat weer uit op ruzie.

Ik moet dus eigenlijk van me moeder maar met hem heen doen omdat hij het zo moeilijk heeft. Ik kan niet begrijpen dat een moeder niet achter haar kind staat en accepteert wat ik wil. Ze doet gewoon haar eigen zin.

Ik ben helemaal ten einde raad en weet ook echt niet meer wat ik moet doen! Laatste tijd heb ik veel last van vermoeidheid, lusteloosheid.... Ik denk dat dit tekenen zijn van overspannen zijn. Ik zit er gewoon helemaal doorheen.

Help me alsjeblieft!  :-[ (bedankt voor het lezen & reactie)
  • IP logged

h

hallodoei

Re: Help me!
#1: 07-06-2009, 21:41
Hmm, dat is niet niks.. :o

Misschien moet je je moeder duidelijk maken dat als ze maar blijft pushen, dat je niet meer bij haar wil zijn. Loop daarom (wel met goed weer) weg wanneer ze hem weer uitnodigt. En wanneer hij in de avond laat weer weg is kom je weer thuis en zeg je je moeder dat je iedere keer dat ze hem uitnodigt, jij hetzelfde doet. Misschien dat ze inziet dat jij het echt niet meer kunt. :)
  • IP logged

t

totalwar

Re: Help me!
#2: 08-06-2009, 09:27
Deze wordt gesloten anoniiem26,

Je heb deze topic al een keer staan bij problemen met ouders.

Voor reacties op deze post ga even naar:

http://www.tienerproblemen.nl/index.php/topic,3164.msg31818.html#msg31818

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal