Skip to main content

Auteur Topic: iemand met een wijs idee?

a

anoniempje88

iemand met een wijs idee?
OP: 01-11-2009, 23:05
hallo allemaal hier ;)

ik ben zelf nieuw op dit forum ( zag je vast al aan me forum posts :P )

maar ik zit met een dilemma...

ik heb sinds 23-12-08 een relatie met een leuke meid :) maar we zijn bijna 1 jaar verder... en heb nu toch een raar gevoel in me.

Ik weet niet of ik nog verder met haar wilt. Maar in die jaar tijd hebben we best veel opgebouwd.. en durf nou niet zo gauw uit te maken...

me vriendin is best "erg" jaloers. Ze vraagt 24/7 aandacht en ik zie haar daarom dus ook 7 dagen per week... eigenlijk ook wel mijn eigenschuld omdat je zelf dat kan bepalen.. maar jah als ik nu opeens wat vaker met me vrienden omgaar word ze helemaal gek...

had dit weekend een lan-party ( game weekend )  dan voel ik me zo vrij en gelukkig :$ niet omdat ik dan van haar af ben ofzo.. maar gewoon lekker me ding doen met me vrienden wat ik weinig kan doen. En dat wilt ze allemaal niet begrijpen, want ze sms/belde me helemaal dood dit weekend. Maarjah daar heb ik dan weer schijt aan en zeg dan ook gewoon de waarheid. dat zij normaal alle aandacht krijgt en dat dit maar 1 x per zoveel maanden is. maarjah kan ze dan weer niet begrijpen blabla..

maar ik heb best vaak met haar daar over gepraat maar het veranderd toch niet.

maarjah weet nou niet of dat het probleem is hoor. want verder voelt het gewoon niet meer zo goed tussen ons. het is allemaal zo gewoon geworden.  en zij wilt me toch niet minder vaak zien.. dus die optie ligt niet voor de hand.

maar ik weet gewoon niet hoe ik dit moet uitmaken :$ want voor mijn gevoel is dat wel ht gene wat ik wil op dit moment...

het probleem is ook dat dit me eerste vriendin is. ben trouwens 21 jaar was er erg laat bij met meiden :p  ben niet lelijk van me zelf (eigendunk) lol... ben heel erg vrlegen en had weinig zelf vetrouwen... durfde ook moeilijk in contact te komen met meiden.

maar daarom is dit probleem zo moeilijk voor me :( me eerste vriendin, veel opgebouwd, wil haar geen pijn en vedriet doen :(

anderen vrienden van me hebben dan 9 maanden of 2 jaar. en die maken het gewoon zonder probleem uit als ze het niet meer willen..

wie kan mij wat informatie hier over vertellen wat ik het beste kan doen?

of heb je ook in zo situatie gezeten? wat deed jij toen?

alvast bedankt ;)


  • IP logged

t

totalwar

Re: iemand met een wijs idee?
#1: 02-11-2009, 00:46
Soms moet je op een gegeven moment voor jezelf opkomen en beslissen wanneer het genoeg is. Ik heb het ook gedaan en ik kwets ook niet graag een meisje, maar als ik het niet gedaan had had ik nu nog steeds een knipperlicht relatie.

Je moet zo ie zo altijd voorzichtig zijn met wat je geeft in het begin van de relatie. Ik heb mijn vriendin ook eigenlijk iets te veel verwent en dat weet ze zelf ook heel goed. Maar daar kan ik nu niks meer aan veranderen en moet ik de gevolgen ook van dragen.

Ik zou er toch eens eerlijk met je vriendin over praten, over dat je soms ook wat met je vrienden wilt doen en niet constant voor haar moet zorgen, niet omdat je vrienden belangrijker zijn, maar het voor de relatie beter is om soms wat tijd voor jezelf te hebben. Als je die tijd niet heb, zal je elkaar steeds meer op de huid zitten en zal het zeker de relatie verpesten. Zeg haar dat je niet wil dat het uitgaat vanwege een stomme reden en geef haar eventueel de kans om wat minder aandachteisend te zijn. Zoals je zei, je heb zelf ook nog een leven.

Luisterd ze echt niet, dan moet je voor 1 keer met pijn in je hart een keuze maken. 1 keer heel moedig zijn en dat vasthouden zodat ze weet dat je het meent en dat de relatie over is. Het is moeilijk haar gekwetst te zien en het zal nog moeilijker zijn om haar niet te willen troosten als ze eventueel in huilen uitbarst, maar soms moet je gewoon ook aan jezelf denken. Je kan haar wel gelukkig maken, maar dat moet niet ten koste van jezelf gaan.

Succes.

Groeten,

Steffen
  • IP logged

x

xxxevaxxx

Re: iemand met een wijs idee?
#2: 02-11-2009, 15:47
Heej,

Zelf ben vind ik het ook niet bepaald fijn om het uit te maken. Maar ze moet ook begrijpen dat je wat tijd voor je zelf wilt. Als het echt niet goed voelt, of dat je vind dat ze teveel wilt, dan moet je het gewoon uitmaken. En als je het moeilijk vind, gewoon eerlijk zijn. Anders kunnen er andere problemen ontstaan...

xx :-*
  • IP logged

h

hallodoei

Re: iemand met een wijs idee?
#3: 03-11-2009, 17:49
Je zegt dat je vrienden het makkelijk uitmaken, maar dat hoeft opzich ook niet he.. ;) En daarnaast, als het echt niet is wat je zoekt, dan zul je de moed denk ik wel bij elkaar moeten rapen en het vertellen.. Beter uit elkaar gaan als vrienden, dan als haters doordat je dingen hebt opgekropt.. :)
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal