Skip to main content

Auteur Topic: mexicaanse griep

X

XmargotjeX

mexicaanse griep
OP: 22-11-2009, 16:32
heeyy!!x
Ik heb ene vraag voor de gene die een andwoord weet-logsch:o.
Ik heb enkele weken geleden waarschijnlijk de mexicaanse griep gehad,ik leef nog hoor! Xd
Het is hélemaal niet zo erg! een weekje thuis,dat wil toch iedereen... 8)
maar goed,
Mijn broer is vandaag ook grieperig,wellicht ook de mexicaanse griep,of parodie.
Maak ik kans om na een griepvirus opnieuw ziek te worden?Of ik ehb ik nu immuniteit??.
Mijn mama zei altijd:'wanneer je een virus gehad hebt,ben je er immun tegen,en kan je het dus niet meer krijgen'.
Ik vind dat zelf ook een beetje overdreven wand een vriendin van mij kreeg 3 maal de zelvde griep in een jaar!.
Maar dus,Kan ik opnieuw ziek worden,of hoeveel procent kans maak ik om deze winter ziekeloos doortekomen.
Ik ben in de hersft ziek geweest,en ik wil graag eens in de winter door de sneeuw lopen zonder te vrezen om een virus te pakkente krijgen!
dankje wel! x ;D ;D ;D
  • IP logged

t

totalwar

Re: mexicaanse griep
#1: 22-11-2009, 21:02
Precies dezelfde ziekte kan niet, je wordt namelijk imuum voor een virus, maar in de loop van de tijd kan de virus zich veranderen en dan is het in principe hetzelfde virus maar in een andere vorm, dan kan je wel weer ziek worden. Vandaar dat je ook best vaak de griep kan krijgen. Maar meestal zitten daar periodes van een half jaar tot een jaar tussen, dus ik denk niet dat je het nogmaals kan krijgen.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

D

De Paperaaste

Re: mexicaanse griep
#2: 23-11-2009, 15:42
je kan gewoon weer mexicaanse griep krijgen,
op een gegeven moment passen de bacteriën zich dusdanig aan dat je verschillende soorten krijgt. ze worden dan resistent voor andere dingen.
oftewel als je lang genoeg de bacterien van je broertje inademt dan worden zijn bacteriën langzaamerhand sterker dan je immuniteit systeem waardoor je nieuwe soort griep krijgt.
  • IP logged

x

x.evelien

Re: mexicaanse griep
#3: 24-11-2009, 08:23
Heay
ik heb nu de mexicaanse griep ik hoest me dood ! je bent nu niet helemaal immum maar als je hem opnieuw krijgt dan zal je het niet zo erg krijgen. net zoals bij de water pokken  ;) wat zei jou klas trouwens toen je zo lang ziek was ? bij mij doen ze daar nu al heel vervelend over en ik ben nog niet een op school geweest dat doen ze over de msn enzo.


xx
  • IP logged

D

De Paperaaste

Re: mexicaanse griep
#4: 24-11-2009, 18:04
ik heb lekker de mexicaanse griepprik gehad:P
kben nu iets meer immuum voor die zooi dan ik was.
maar die prik is wel k-l-o-t-e kheb paar dagen goed last gehad van me arm
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal