Skip to main content

Auteur Topic: Rare vraag

O

Opradah1

Rare vraag
OP: 13-06-2011, 22:02
  Hee,
het is misschien heel erg raar maar ik heb heel vaak dat als ik naa mijn eigen handen kijk, dat ik dan het gevoel krijg dat die niet van mij zijn, is beetje moeilijk uit te leggen...
Ik kan ze dan wel gewoon heel goed bewegen enzo, maar het lijkt dan net alsof ik wel gewoon mezelf ben, maar mijn handen van een ander zijn...

Ik heb ook heel vaak de laats tijd (denk niet dat dit er iets mee te maken heeft, maa toch)
dat ik opeens iemand mijn naam hoor roepen, maar niemand die dat deed of die het ook hoorde ofzo:S

ik vroeg me dus af, wee iemand wat dit is... Vooral het 1e vind ik raar..
En heeft iemand misschien hetzelfde of is dit heel erg raar :$
alvast bedankt!
xxOpradah1
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Re: Rare vraag
#1: 14-06-2011, 12:02
Citaat
ik heb heel vaak dat als ik naa mijn eigen handen kijk, dat ik dan het gevoel krijg dat die niet van mij zijn, is beetje moeilijk uit te leggen...
Ik kan ze dan wel gewoon heel goed bewegen enzo, maar het lijkt dan net alsof ik wel gewoon mezelf ben, maar mijn handen van een ander zijn...
Ik denk dat dat een beetje met depersonalisatie te maken heeft.

Citaat
Een patiënt ervaart een scheiding tussen zichzelf en de wereld, zijn identiteit of lichamelijkheid. Mensen die deze gemoedstoestand hebben ervaren, beschrijven het leven vaak alsof het een film is, onecht of wazig. Het besef van de eigen persoonlijkheid wordt minder (vandaar de naam). Wie de symptomen heeft en in de spiegel kijkt, lijkt een onbekende te zien, maar is tegelijkertijd op de hoogte van zijn identiteit. (bron: wikipedia)

Het komt vaker voor dan je denkt. Het ligt er alleen aan hoe lang je er last van hebt. Toch is het handig om er een psychiater naar te laten kijken wat er met je aan de hand is.

http://www.depersonalisatie.nl/
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

O

Opradah1

Re: Rare vraag
#2: 14-06-2011, 14:45
Okee dankje!!

maar een psychiater... Sorry maar ik heb niet met psychiaters :|
is er geen andere manier?
En is het erg?
Ik heb het al een tijdje, een week of 3/4
en mijn moeder zegt/denkt dat het komt doordat ik moe ben, maar dat is (denk ik) niet zo.. Want ik ben niet moe, en ik hoor t echt! En het is echt raar :S

xx
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Re: Rare vraag
#3: 14-06-2011, 15:16
Citaat
maar een psychiater... Sorry maar ik heb niet met psychiaters :|
is er geen andere manier?
En is het erg?
Aangezien jij waarschijnlijk last hebt van depersonalisatieklachten (of klachten die erop lijken) En ook dingen hoort die er niet zijn, is het toch wel noodzakelijk om hulp te zoeken!
Er bestaat een kans op een psychose als je er niks aan laat doen.

Op deze site kan je ook hulp zoeken bij het voorkomen van een psychose:
http://www.helpikhebeenpsychose.nl/
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

m

maraa

Re: Rare vraag
#4: 14-06-2011, 16:11
bij 3/4 weken zou ik niet meteen het ergste gaan denken, het is natuurlijk niet goed, maar je moeder kan wel gelijk hebben dat het komt doordat je heel moe bent of dat het door stress komt.
Zeg maar vermoeidheid en stress kan leiden tot depersonalisatieklachten.
Ook moet je niet meteen bang zijn voor een psychose, ik heb iemand meegemaakt die daar in is beland (mn beste vriend zelfs), maar daar gaat veel meer dan dit vooraf.
Het kan er mogelijk tot leiden, maar ik schat de kans groter dat het wel door vermoeidheid of stress komt, zeker om wat er allemaal tussen jou en (ex)vriendinnen is gebeurd,
lijkt mij dit logischer.
Hulp zoeken raad ik wel aan, maar ik denk niet dat meteen psychiater erbij hoeft te komen, noujah ligt eraan als er nog veel meer speelt kan dat wel,
maar momenteel denk ik van niet (maar wie ben ik om dat te beoordelen oke).
Of het erg is ja en nee, bij vermoeidheid en stress is het opzich een normale reactie wel vervelend, maar niet raar. Het kan ook zonder reden heel lang blijven, maar volgens mij is het vaak of door stress vermoeidheid of door een psychische stoornis.
Je kan nog een keer met je moeder erover praten, maar ook met huisarts of als het gewoon niet goed met je gaat met psychologe.
Dat van je naam horen, ik weet niet, ik denk dat wel meerdere dat hebben, tenminste ik heb t periodes vaak genoeg gehad.
Sterkte meis

xxxxx
  • IP logged

O

Opradah1

Re: Rare vraag
#5: 14-06-2011, 19:54
Dankjullie!
Stelt me oog gerust dat je zegt het ook vaak genoeg gehad te hebben van mijn naam horen..
Heb het nog steeds en wordt alleen maar erger eigenlijk,
het is idd wel mogelijk dat dit met mijn situatie van mijn exvriendinnen te maken heeft...
Maar wat is een psychose? Internet geeft wàt vage dingen :S
en is dit ernstig als je dit krijgt...?
Hoe gaat t nu met je vriend? Is t blijvend...?

Ik heb met mijn moeder gepraat, die zegt eigenlijk weer t zelfde: ja t valt vast mee, je bent gewoon moe!hou t in de gaten, en er grapjes over maken door als ik zeg :ik hoor mijn naam.. Dat zij dan mijn naam nog een paar x extra roept... Opzich niet erg ofzo (stoor me er niet aan) maar ze neemt t denk ik niet serieus..
Maar het is echt vervelend! En raar...
Dus ik weet niet of ik wel hulp(?) kan zoeken, zonder ouders kan t niet -minderjarig-&ze nemen t niet serieus....

Is er niet iets op internet wat me kan helpen ofiets?

XxX
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Re: Rare vraag
#6: 14-06-2011, 20:32
Citaat
Maar wat is een psychose? Internet geeft wàt vage dingen :S

Hier wordt uitgelegd wat een psychose is:
http://www.helpikhebeenpsychose.nl/wat-is-psychose

Het betekent niet gelijk dat je een psychose hebt hoor. Maar ik zou er wel even naar laten kijken door een deskundige. Houd vooral je klachten in de gaten. Let er bijvoorbeeld op of je dingen gaat zien, horen, voelen die andere mensen niet zien\ horen\ voelen. Let er ook op of je niet vreemde dingen gaat zien. Bijvoorbeeld: dat er een man in je kamer staat met een groot hakmes. Let er ook op of je klachten niet erger worden.

Citaat
Dus ik weet niet of ik wel hulp(?) kan zoeken, zonder ouders kan t niet -minderjarig-&ze nemen t niet serieus....
Je zou misschien naar je huisarts kunnen gaan en daar je klachten voorleggen. Je hoeft niet per sé met je ouders te gaan. Misschien verwijst hij je door naar een psychiater. En dan kan het zo zijn dat je er waarschijnlijk medicijnen voor krijgt. Je ouders die moeten daar uiteindelijk toestemming voor geven. Maar zo ver zijn we nog niet. Dus ik zou eerst naar de huisarts gaan. En ik denk dat als het zo ver is, dat je ouders je dan uiteindelijk wel serieus nemen.
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

m

maraa

Re: Rare vraag
#7: 14-06-2011, 20:48
Kun je uitleggen wat je bedoelt met steeds erger, zeg maar harder  of dringend of dat je vaker gevoel hebt geroepen te worden?
Want bij de eerste 2 is het wel wat erger dan ik eik dacht sorry dan.
Een psychose oke ik kan het niet goed uit leggen, maar ik kan uit leggen hoe het als buitenstaander eruit kan zien (dus mijn eigen ervaring veschilt natuurlijk per persoon):
Diegene bewoog zn hand de hele tijd en handen en hele lichaam was zeer gespannen  en de ogen gaan de hele tijd heen en weer.
Je lijkt degene niet te kunnen bereiken en hij huilde, hij kon maar niet bewegen, ook mee geweest na het ziekenhuis (moest helaas per se na 2-3 uur naar huis toe)
en het bleef heel lang door gaan dat hij niet kon bewegen. De volgende dag wel weer maar hij heeft daarna 11 dagen niet gesproken (maar dat heeft andere reden).
Hij bleek wel te horen wat er gezegd was achteraf, dus was nog wel er bewust bij, maar niet in staat te bewegen. Ook leek het alsof hij op dat moment in een soort schoktoestand was.
De aanleiding bij hem was het horen van stemmen (en dan stemmen die dwingend en dreigend zijn), wat later echter mmeerdere persoonlijkheden blijken te zijn en gebeurtenissen van vroeger.
Een psychose is niet per se blijvend. Als iemand langer dan een half jaar aan een psychose lijdt, is er sprake vaak sprake van een andere stoornis (bijv. dissociatieve persoonlijkheidstoornis en schizofrenie) Tijdens een psychose kan je stemmen horen en hallucinaties hebben. Sorry mijn uitleg is heel chaotisch. Een psychose is zeer ernstig, zeker ook omdat men niet door hem dat wat ze denken niet echt gebeurd en dus in een toestand zijn van een andere werkelijkheid.
Hij heeft geen psychose gelukkig meer gehad, maar hij blijft problemen hebben wat waarschijnlijk nooit meer over gaat en hij alleen mee kan leren om te gaan.
Vervelend dat ze je niet serieus neemt.
Ja je kan hulp zoeken, volgens mij is er op bijna iedere school wel regelmatig een maatschappelijk werker of orthopedagoog aanwezig. Zij kunnen je in eerste instantie helpen en als het te erg is of wordt doorverwijzen naar een andere instelling. Ook is het mogelijk naar de huisarts te gaan, maar dat is denk ik wel voor ouders te merken, terwijl op school in principe ze niets zeggen (in principe zeg ik omdat ik ervaring heb dat ze wel iets aan ouders hebben gezegd van 2 vriendinnen). Let wel op dat een vertrouwenspersoon heel wat anders is dan maatschappelijk werker of orthopedagoog.
Sterkte meis

xxxx

Ow en trouwens die beschrijving op die site van meisjegevoel is best goed, als ik jou was zou ik die lezen als je dat wilt weten, want ik ben geen goede uitlegster sorry
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 14-06-2011, 20:59 door maraa »

m

mell

Re: Rare vraag
#8: 14-06-2011, 21:01
ik heb ook van zoiets last ik hoor vaak dingen en dan zeg ik: wat zei je tegen me vriendin en dan zegt ze dat ze niks zei maar ik hoorde echt wat.
eerst dacht ik dat ik het verkeerd hoorde maar het gebeurde steeds vaker en ik versta het ook niet echt het is elke keer heel onduidelijk wat ik hoor maar ik verbeeld me wel wat vaaker van die dingen. maar het gebeurdt bij mij de laatste tijd niet meer zovaak eerst had ik er heel erg last van maar nuniet meer zo vaak  dus mischien gaat het bij jou ook wel over ik hoop het 
  • IP logged

O

Opradah1

Re: Rare vraag
#9: 14-06-2011, 21:21
Allereerst heel erg bedankt allemaal!

Nou met "erger worden" bedoel ik,
harder praten, ik hoor de stemmen zeg maar harder(van dichterbij)
en vaker... Niet dwingender ofzo wat bij jou vriend zo was/is.
Het klinkt heel heftig! :O
succes met je vriend!

Ik heb soms (niet vaak, maar soms) dat ik iets zwart, en die rond mij heen is...
Niks doet ofzo EN Zonder hakmes! :O ielk eng idee hahah
 en dan kijk ik op, om te zien wat het is naast me en issie weg.
Gebeurt de laatste tijd vaker dan vroeger, maar vooralsnog niet supervaak.
-het is een beetje raar uitgelegt hopelijk snappen jullie het,  en Miss heeft t er niks mee te maken maar toch-

mijn moeder vond een huisarts niet nodig zei ze,
ze zei: gwn slapen, uitrusten enzo.. Maar dat doe ik al een helpt niks nu!
Met vertrouwingspersonen op school ( geloof dat we er wel 1hebben op dit moment) maar onze vorige vertelde bijna alles door -_- van een vriend van me.

XxX
  • IP logged

m

maraa

Re: Rare vraag
#10: 14-06-2011, 22:36
klopt maar die zijn er ook niet voor bedoeld ik bedoelde echt maatschappelijk werker of orthopedagoog ;)
Uhm ja oke het begint wel wat erger te klinken, maar het kan heel goed toch door spanning komen,
het is lastig het zo in te schatten. Zwarte vlek rond je heen, bedoel je dan letterlijk om je heen, of dat je duizelig bent en daardoor veel zwart ziet?
Ik denk dat rust wel goed is, maar ik betwijvel of je wel echt uitrust.... want noujah in sommige situaties is uitrusten lastig.
Noujah uhm sorry ik weet het even niet iig sterkte

xxxx
  • IP logged

O

Opradah1

Re: Rare vraag
#11: 15-06-2011, 05:14
Dankje,
uhm.. Nee meer alsof er iets/iemand naast me staat.
Een schaduw van iets/iemand dan...

Geeft niet hoor! Je hebt me al een rel stuk verder op weg geholpen :)

xxx
  • IP logged

x

xAshley

Re: Rare vraag
#12: 15-06-2011, 10:44
wat rot dat je moeder je niet gelooft :s
misschien kun je gewoon eens (zonder je moeder) naar de huisarts gaan en praten over je probleem?
vertellen wat  er met je is, en dan kun je meteen vertellen dat je moeder je niet gelooft, misschien heb je hier niet zoveel aan, maar de huisarts weet meestal wel raad en hij kan je ook geruststellen.
 
ik hoop dat het goed komt!
  • IP logged

m

maraa

Re: Rare vraag
#13: 15-06-2011, 13:56
owke dat is wel ernstiger dan ik dacht sorry, ik denk dan wel dat t belangrijk is om naar psycholoog, pedagoog of huisarts te gaan. Psychiater hoeft niet als je dat niet wilt.
ja wat je ook kan doen is, als dit alles echt 4 weken bezig is (dus niet veel langer) even afwachten of het in de vakantie beter gaat, maar vanaf hier is het heel lastig voor te stellen hoe erg het is, zeg maar.
Dus ik denk dat de enige die antwoord kan geven over wat nodig is om je te helpen jijzelf bent.
Als ik er zo over nadenk is het best wel erg, vooral omdat het opstapeling van meerdere dingen is, je naam horen is niet zo erg, de schaduw zien vind ik erg, zeker als je dan ook een aanwezigheid voelt?
En van je handen ja dat is wel erg als het aan blijft houden, maar de schaduw vind ik het zorgwekkendste zeg maar.

Sterkte meis

xxx
  • IP logged

O

Opradah1

Re: Rare vraag
#14: 15-06-2011, 16:45
Nogmaals dankjulliewel!

Een Aanwezigheid voelen? Alsin, slecht.. Of gewoon dat je niet alleen bent, want dat laatste heb ik Namelijk wel! |:

Ik denk dat ik inderdad ff aankijk hoe het gaat, als het binnen een paar weken (in de zomervakantie) nog niet beter gaat, ga ik naar de huisarts..
Lijkt jullie dit een goed idee.. Of is het toch echt noodzakelijk nu al te gaan?
  • IP logged

m

maraa

Re: Rare vraag
#15: 15-06-2011, 16:53
Dat laatste ;) en ik denk dat dat wel kan, tenzij jij het gevoel het controle over jezelf te verliezen dan moet er zo snel mogelijk actie komen
Sterkte meis echt waar

xxx
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Re: Rare vraag
#16: 15-06-2011, 18:36
Citaat
Ik denk dat ik inderdad ff aankijk hoe het gaat, als het binnen een paar weken (in de zomervakantie) nog niet beter gaat, ga ik naar de huisarts..
Lijkt jullie dit een goed idee.. Of is het toch echt noodzakelijk nu al te gaan?
Ik denk dat het het beste is om zo snel mogelijk naar de huisarts te gaan. Als je op vakantie gaat naar het buitenland is het moeilijker om een dokter te bereiken. Temminste als je naar het buitenland op vakantie gaat.
Een deskundige naar je klachten laten kijken kan nooit kwaad, toch?

Sterkte!
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

O

Opradah1

Re: Rare vraag
#17: 15-06-2011, 19:39
 dank jullie!
Nee klopt, kan in Principe geen kwaad, maar in mijn geval is dit iets wat lastiger...

Ik ga niet op vakantie dit jaar (: dus komt in dit gval wel beter uit!

Is dat laatste erg? Een aanwezigheid voelen als je een zwart "iets" naast je ziet?!

Dankje Maraa

xxx
  • IP logged

m

maraa

Re: Rare vraag
#18: 15-06-2011, 22:03
geen probleem ;)
Hmm hoe komt t dat t in jou situatie zo lastig is?
Ik vind dat laatste erg, maar vind heel lastig in te schatten hoe erg.
Ik weet een site waar je met proffesioneel iemand (5x dacht ik)kan praten, als je wilt stuur ik die naar je op.
Ik ben ook bereid je mn msn te geven als je wilt praten, maar in jou geval denk ik niet dat ik iets voor je op kan lossen,
En ik ken ook nog meer sites waar je even kan praten, maar ik denk dat meerdere gesprekken handig is.
(en nee ik bedoel het niet als vervanging, maar als je echt nog niet naar huisarts wil is dat een optie).
Wat vind je lastig aan huisarts? (trouwens ik betwijvel of je ongemerkt naar huisarts kan gaan, maar je kan het je moeder ook vertellen dat je wilt gaan).
Ik snap het best als je lastig vind naar huisarts (vind ik ook), maar ik weet niet misschien dat er iets aan die reden te doen is.
Na de zomervakantie als dit dan nog zo is, is denk ik 'te laat' (niet in zin dat t niet meer over gaat, maar ik weet niet hoe uit te leggen), want kijk dan kan je onderzoeken of er orthopedagoog
of maatschappelijk werker is (en ja die hebben zwijgplicht, als heeft die bij ons wel iets over vriendin vertelt aan haar ouders, maar dat was omdat het echt gevaarlijk was, dan is zwijgplicht altijd verplicht).
xxxx Sterkte
  • IP logged

O

Opradah1

Re: Rare vraag
#19: 16-06-2011, 06:18
Hee Maraa,
dankje!
Het is lastiger voor mij naar de huisarts te gaan, door mijn ouders die dit van mij niet echt geloven... En zonder hun kun je niet gaan (kan wel, maar ik weet echt zeker dat als ik dat doe zonder hun, dat ze heel boos worden als ze er achter komen!)
als ik mag vragen, hoe gaat het nu met die vriendin, en was haar probleem erg waarvoor ze met een maatschappelijk werkster ging praten?
Xxx
  • IP logged

m

maraa

Re: Rare vraag
#20: 16-06-2011, 09:24
heey ;)
Geen probleem hoor ;)
Noujah zij praatte met de orthopedagoog en noujah haar probleem was snijden (en dan echt diep snijden) en dat ze suicidaal was,
op het moment gaat het weer goed met haar ze is nu op kamers klaar met school en ze ziet er echt stukken beter uit dan paar jaar geleden.
Ja dat van de huisarts snap ik dat is ook lastig, want noujah om erover te liegen dat je voor iets anders ging is niet fijn en zou ik zelf iig niet kunnen.
Je kan wel tegen je ouders zeggen dat je t eng vind en daarom wilt gaan, maar ik weet niet of dat helpt als ze je niet echt serieus nemen.
xxx
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Re: Rare vraag
#21: 16-06-2011, 10:30
Citaat
Het is lastiger voor mij naar de huisarts te gaan, door mijn ouders die dit van mij niet echt geloven... En zonder hun kun je niet gaan (kan wel, maar ik weet echt zeker dat als ik dat doe zonder hun, dat ze heel boos worden als ze er achter komen!)
Je kan aan je moeder aangeven dat je vaak hebt proberen uit te rusten en dat dat niet hielp zoals je al zei. En dat je het risico niet wilt lopen dat er iets met je gebeurd of dat iets erger wordt.
Je kan ook net als maraa zei zeggen dat je het eng vind en daarom wilt gaan.
Als dat allemaal niet helpt en ze boos worden op je, dan ligt het probleem toch echt bij hun. Ik denk dat jij nu belangrijker bent dan hun woede of frustratie die er optreedt als je naar de huisarts gaat.
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

O

Opradah1

Re: Rare vraag
#22: 16-06-2011, 12:55
Ze zijn nu weg, maar als ze vanmiddag thuis zijn zal ik het nog een x tegen me moeder zeggen...

Nu (nog meer) uitrusten kan niet xD
mijn gpwweek is op school begonnen, tot volgende week donderdag... Dus ik kan sws niet voor die Tijd gaan :S

nu wordt et iig niet meer erger, ook niet beter maargoed...

Dankjullie!
Xxx
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Re: Rare vraag
#23: 17-06-2011, 14:50
Citaat
Ze zijn nu weg, maar als ze vanmiddag thuis zijn zal ik het nog een x tegen me moeder zeggen...
Is het gelukt om het te zeggen?
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

O

Opradah1

Re: Rare vraag
#24: 17-06-2011, 16:58
ze zeiden dat zevme wel geloofden, dat als het echt zo door bleef gaan ik naar de dokter moest.
en dat ze het rot vinden en dat ze het raar.vonden... maar dat ik het goed in de gaten meost houden.

ik zal wel kijken of t beter gaat zoals ze zeiden...

iedereen ontzettend bedankt die me heeft geholpen!

xxx
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Re: Rare vraag
#25: 17-06-2011, 18:42
Wel fijn dat ze je nu serieus nemen.
Ik hoop dat het snel beter gaat!
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

O

Opradah1

Re: Rare vraag
#26: 17-06-2011, 19:58
Ja daar ben ik zelf inderdaad ook erg blij mee!
Is toch opzich al een fijner idee.

Dankje!<3
xxx
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Re: Rare vraag
#27: 09-08-2011, 21:55
Hallo Opradah1,
Gaat het nu beter met je klachten?

meisjegevoel
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

O

Opradah1

Re: Rare vraag
#28: 10-08-2011, 00:29
At al een heel stuk beter!
Mijn naam hoor ik soms nog wel, ene dag meer dan de andere dag...
Maar met mijn hand en duizeligheid is over!
Ik denk dat het idd door stress kwam icm nog wat andere dingen ofzo?
Naja.. Oorzaak maakt ook niet oveel uit:)
Het gaat beter, en ik voel me ook stuk beter.
Lief dat je het vroeg @meisjegevoel
Allen hartelijk dank nogmaals!
XxxxOpradah1
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Re: Rare vraag
#29: 10-08-2011, 10:58
Alsjebliefd  :)
Ik ben in ieder geval blij dat het beter met je gaat.  ;)
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 117
  • There will be always hope if you believe in it
  • Man - 29 jr
  • Aangemeld: mei 2010
Re: Rare vraag
#30: 30-10-2011, 19:24
Ik weet misschien een beetje hoe je je voelt.
Ik heb ook zoiets alleen dan zijn die handen mwel van mijn maar dan wil ik dat ik iemand anders was omdat ik niet tevreden over mezelf ben
  • IP logged

O

Opradah1

Re: Rare vraag
#31: 30-10-2011, 22:08
Een e tijd ging het weer beter,
Maar nu sinds een paar weken is het weer terug....
Ik heb niet meer van stemmen ofzo maar wel dat van mn hand weer en als ik dat lang doe (naar mn hand kijken met het idee dat die niet van mijzelf is zegmaar) dan ga ik trillen...

Er is de laatste tijd wel veel gebeurd en heb wel stress enzo, maar voor alsnog vind ik het raar aabgeIen het zoveel beter ging...

Xxxx Opradah1
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Re: Rare vraag
#32: 31-10-2011, 20:04
@Opradah1
Je moet in ieder geval als je dat hebt niet het idee hebben dat je gek word\ ga flauwvallen of dood gaat, deze gedachtes maken het op dat moment erger.
Heb je ook dat je dan aan iets denkt als je depersonaliseer?
Voel je je bang als je depersonaliseer? Probeer voor jezelf dan iets te zoeken wat je rustig maakt op dat moment. Trek je even terug op je kamer bijvoorbeeld.
Hoe lang heb je het gevoel  achter elkaar? Minuten, uren?
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

O

Opradah1

Re: Rare vraag
#33: 01-11-2011, 06:31
Nee een gevoel van dat ik doodga ofzo heb ik (gukkig) niet,
Als i dat heb(en in de positie ben dit te doen) ga ik ff op mn bed liggen.. Maar dat is lastig want soms ben ik een beetje duizelig erbij(niet heel erg ofzo en gwn te houden maar een beetje) en hoelang t duurt is verschillend
Soms een uurtje ofzo, maar andere keren echt een flink aantal uren tot bijna een halve dag ofzo....
Ook heb ik soms dat het geluid anders wordt, moeilijk te zeggen hoe anders maar het lijkt alsof het verder weg is en een soort holgeluid ofzo...dit heb ik niet heel vaak hoor maar zo nu en dan(laatste tijd zelden maar a en toe nog wel vooral als ik moe ben ofzo)
XxxxOpradah1
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Re: Rare vraag
#34: 01-11-2011, 18:50
Hallo Opradah1,

Ik heb een link voor je waar uitgebreid geschreven wordt over depersonalisatie en derealisatie. Er staat ook precies bij welke behandeling je moet hebben.
http://depersonalisatie.nl/leden/artikelen/Dieleman.pdf
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

O

Opradah1

Re: Rare vraag
#35: 01-11-2011, 20:40
@meisjegevoel ik herken meerdere dingen heel erg.. "alsof mensen hun stemmen verweg klinken" en bv ook"alsin een film" of "toeschouwer van mezelf" o.a. Dit herken ik heel erg als ik zo'n tijd heb dat ik er last van heb...
Maar t probleem bij mij is dat mn moeder vorige keer dat ik hier last van had, er nogal gwn mee omging.. Alsof t niets ergs ofzo was "ja gwn moeheid,ga maar slapen" enzo... Als ik haar uitleg dat t langer aanhoudt dan is ze wel iets meer maar niet veel meer bezorgd of hoe je dat wilt noemen.
Ze is altijd erg zorgzaam maar met dit denkt ze dat het met een beetje extra slaap wel over gaat...

Xxxx Opradah1
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 608
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: okt 2010
Re: Rare vraag
#36: 01-11-2011, 21:06
Hallo,

ze zeiden dat zevme wel geloofden, dat als het echt zo door bleef gaan ik naar de dokter moest.
en dat ze het rot vinden en dat ze het raar.vonden... maar dat ik het goed in de gaten meost houden.
Ben je hier nog op terug gekomen toen ze dat een tijdje geleden zeiden? Ik denk dat je moet zeggen dat ze het in principe aan je beloofd hadden.
Anders laat je dat artikel wat ik vandaag in die link gezet heb aan hun lezen.
En anders kan je nog alleen naar de dokter gaan...

meisjegevoel
  • IP logged
Als je een probleem hebt wil ik je graag helpen.

O

Opradah1

Re: Rare vraag
#37: 01-11-2011, 23:35
Ja ben er nog op terug gekomen, 1x laatst toen ik er lats van had..
Maar had niet veek nut ofzo.
Ja zelf gaan kan wel maar denk dat ik liever niet alleen ga:p
Ja dat ga ik proberen:) laten lezen aan ze,
Dankjewel!
XxxOpradah1
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal