Skip to main content

Auteur Topic: relatie ???

p

pandamoon

relatie ???
OP: 26-12-2012, 20:06
Hi,
Ik zou heel graag een serieuze relatie willen. Het lijkt wel alsof het voor de meeste mensen aardig vanzelf aan komt waaien. Ik heb alleen nog maar gezoend met een vriend, maar toen waren we dronken, en daarna heeft hij er nooit wat over gezegd. Ook een keer met mijn vriendin gezoend, maar dat was gewoon uit proberen en zij heeft een vriend. Ben dus nog maagd, en ik vind het eigenlijk wel tijd worden dat daar verandering in komt. Dusss ik zou zo graag een relatie willen met iemand, straks blijf ik forever alone hahaha... Iemand ideeen hoe je een relatie krijgt? (:
Thankyouuu
  • IP logged

H

Hope

Re: relatie ???
#1: 26-12-2012, 21:42
Een gezonde relatie krijg je niet zomaar, daar moet je aan werken. De geheime ingredienten zijn liefde, humor, vertrouwen, communicatie en een volwassen instelling. Een hele opgave!

Heb vertrouwen in elkaar. Vertrouwen krijg je niet cadeau, daar moet je aan werken. Geef je partner het voordeel van de twijfel en trek nooit voorbarige conclusies. Praat met elkaar over alles, zo weet je altijd hoe jullie er samen voor staan.

Samen sterk! Maak samen plannen voor de toekomst en vorm een hecht team. Laat elkaar nooit vallen, en uit nooit je onenigheid in het bijzijn van anderen.

Hang de vuile was niet buiten. Ookal is de verleiding groot om na een ruzie je hart tot in de kleinste details te luchten; dat doe je beter niet. Praat met je vriendinnen over je problemen, maar hou de details voor jezelf.

Onafhankelijk is belangrijk. Wees niet te afhankelijk van elkaar. Onderhoud je eigen hobbies en vriendenkring. Zo houd je de sleur uit je relatie.

Leer praten, ruziemaken en vergeven. Communicatie is de basis van elke relatie. Leer om over alles te praten met je partner. Krop je gevoelens niet op. Leg je problemen op tafel en zoek samen naar een goede oplossing. Als er toch een ruzie ontstaat, zeg dan geen dingen waar je later spijt van krijgt. Ga niet manipuleren om je zin te krijgen, maar praat met elkaar zodat jullie er samen sterker uitkomen. En leer vergeven. Is er iets gebeurd? Neutraliseer het probleem door erover te praten en er een punt achter te zetten.

Fifty fifty. Leer compromissen te sluiten. In een volwassen relatie kan je niet altijd je zin krijgen. Respecteer ieders wensen, ideeën en behoeften. Compromissen brengen een heerlijk evenwicht in je relatie.

Actie. Maak tijd voor elkaar om samen iets leuks te doen of gewoon lui op de bank te liggen.

Wees positief. Breng het zonnetje in huis door een spontane glimlach, een kus en af en toe een complimentje.

Ken je gebreken en aanvaard zijn fouten. Niemand is perfect. Na een tijdje ontdek je trekjes bij elkaar die kunnen irriteren. Vaak zijn het banale zaken. Stap er over heen en houd van hem,mét al zijn kleine foutjes. Hij doet dat ook bij jou!

Succes!!
  • IP logged

p

pandamoon

Re: relatie ???
#2: 26-12-2012, 22:05
hmm ja dat is hoe het zal moeten als je eenmaal een persoon binnen heb, hihi.
Maar dat is nog ver weg. Ik ben niet echt het meisje die veel "mannelijke aandacht" krijgt, laat ik het zo maar noemen. Dus hoe zorg je dan dat iemand je leuk gaat vinden??
  • IP logged

H

Hope

Re: relatie ???
#3: 26-12-2012, 22:15
In Amerika is een boek verschenen van Leil Lowndes, met als titel: Hoe je iedereen verliefd op je kan laten worden. Hierin legt de schrijfster uit dat verliefdheid een mengsel is van chemie, biologie en psychologie. Als je genoeg kennis hiervan hebt, zou je iedereen voor je kunnen winnen.
 
 
Knikkende kniëen en vlinders
Volgens wetenschappers kunnen alleen die mensen verliefd worden in wiens hersenen PEA wordt aangemaakt.
Het stofje laat je hart sneller kloppen, je handen zweten, je knieën knikken en zwermen vlinders in je buik vliegen.
Een andere eigenschap van het stofje is dat het iemand gevoelens van opwinding geeft en aan kan zetten tot wild en roekeloos gedrag.
 
Niet te koop
Helaas is het stofje PEA niet in pil- of andere vorm te koop. Toch zijn er wel manieren om de productie van het stofje bij anderen op te wekken, waardoor ze zich helemaal verliefd gaan voelen. En onthou: hoe hoger iemands niveau van PEA is, hoe waarschijnlijker het is dat hij/zij verliefd wordt.
 
Bang maken
Angst en schrik zorgen ook voor de productie van een grote hoeveelheid PEA ineens, genoeg om iemand helemaal voor je te laten smelten. Dus maak je slachtoffer eens flink bang, of nodig hem/haar uit voor een horror film of een uitstapje bungee jumpen.
 
 
Strak in de ogen kijken
Bij een gemiddeld contact kijken mensen elkaar maar 30-60% in de ogen. Dit is niet genoeg om liefdes gevoelens aan te wakkeren.
Dwingend oogcontact, iemand diep in de ogen kijken, veroorzaakt een sterk emotioneel gevoel. Dit gevoel kan aanzetten tot productie van PEA. De hersenen onthouden bovendien, dat de laatste keer dat iemand hem/haar zo lang aankeek, was toen ze verliefd waren. Je hersenen geven je een seintje: dat kan maar één ding betekenen. Je bent verliefd!
Probeer dus vaker oogcontact te maken en probeer de blik wat langer vast te houden. Het gaat hier eerder om seconden dan minuten. Overdrijf het niet, je wil niet het gevoel opwekken dat je sociaal gestoord bent.
 
Meer ogen
Als je iemand aantrekkelijk vindt vergroten je pupillen. Wetenschappers hebben aangetoond dat foto's waarbij de pupillen groter gemaakt waren, aantrekkelijker gevonden werden. Het vergroten van je pupillen gebeurt onbewust. Maar als het licht gedimd wordt, vergroten je pupillen ook. Niet voor niks is in een romantische omgeving het licht altijd gedimd. Dus, maak er gebruik van, kijk goed naar de persoon die je aantrekkelijk vindt en dim het licht als je de gelegenheid hebt.
 
Lichaamstaal
Nog voordat je je eerste gesprek begint kan je lichaam al een heleboel vertellen. Wees je dus zeer bewust van wat voor boodschap jij uitzendt.
Lachen, vriendelijk knikken, je haar naar achter strijken, je handen open, dus niet met gebalde vuisten of in elkaar gevouwen, vertelt iemand dat je open staat voor verder contact, of voor een gesprek.
Sla niet je armen en/of benen over elkaar. Laat je haar niet als een gordijn voor je gezicht hangen, en friemel er niet mee. Dit straalt een gevoel uit van niet op je gemak voelen, gebrek aan zelfvertrouwen.
 
Het klinkt allemaal simpel. Maar iemand alleen aantrekkelijk vinden is niet genoeg. Je moet het de ander laten weten. Je lichaam moet uitstralen dat je open staat voor verder contact.

Hoop dat je er iets aan hebt <3
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 691
  • Man - 30 jr
  • Aangemeld: aug 2012
Re: relatie ???
#4: 27-12-2012, 00:52
Bedankt voor dit mooi antwoord hope, heb ik ook weer wat bij geleerd! (A)
  • IP logged
Live, Laugh, Love <3

H

Hope

Re: relatie ???
#5: 27-12-2012, 09:01
Graag gedaan, ben blij dat ik kon helpen!
  • IP logged

S

Sigtør Brann

Re: relatie ???
#6: 27-12-2012, 11:20
Dat artikel had ik al een keer gezien, maar hij is enorm handig! (niet dat het mij ooit heeft geholpen) =(
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 691
  • Man - 30 jr
  • Aangemeld: aug 2012
Re: relatie ???
#7: 27-12-2012, 11:27
haha, een paar dingen wist ik al maar het meeste niet.
Zal het wel een keertje gebruiken voor de grap kijken of het werkt ^^
  • IP logged
Live, Laugh, Love <3

S

Sigtør Brann

Re: relatie ???
#8: 27-12-2012, 11:29
Bij jou zal het wel weer werken..... =)
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 691
  • Man - 30 jr
  • Aangemeld: aug 2012
Re: relatie ???
#9: 27-12-2012, 12:39
Dat komt omdat ik vertrouwen heb in mezelf ^^
Ik weet ook dat ik het kan, en dat maakt het verschil.
Meisjes voelen heel snel als een jonge onzeker is, en meestal is dat ook een afknapper en al helemaal als je zielig gaat doen.
Dus werk jezelf niet in de put.
Ik geef er ook helemaal niks om als iemand mij uitscheld, ik zit er niet mee hij blijkbaar wel,
en het zecht meer over hem dan over mij.
Maak dus veel lol denk niet aan al die domme mensen, en als je word afgewezen so wat dat is er een op de 10 miljoen. ;p



  • IP logged
Live, Laugh, Love <3

p

pandamoon

Re: relatie ???
#10: 27-12-2012, 13:14
Dankje hope voor de tips. Het klinkt als wijsheid haha alleen nog even lastig om in de praktijk te brengen. Waarom hebben jongens alleen zin in meisjes die "perfect" zijn. Ik ben nogal klein en dan willen ze alleen bevriend met je zijn xd.
Achja ik wacht wel af ...
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 691
  • Man - 30 jr
  • Aangemeld: aug 2012
Re: relatie ???
#11: 27-12-2012, 13:20
Haha, jongens hebben niet alleen zin in meisjes die perfect zijn. ;)
Er zijn genoeg jongens die een nogal klein meisje willen hoor.
Ik wil echt geen meisje die groter is dan mij...

''Klein maar fijn''
  • IP logged
Live, Laugh, Love <3

p

pandamoon

Re: relatie ???
#12: 27-12-2012, 13:24
Ja lol dat is als je een beetje klein bent. Ik ben 1.40 dan is het blijkbaar erg ofwat. Verder heb ik wel een ongelooflijk mooi hoofd hihi, maar alsnog...
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 691
  • Man - 30 jr
  • Aangemeld: aug 2012
Re: relatie ???
#13: 27-12-2012, 14:45
ach dat valt wel mee ;)
ben nu wel benieuwt naar je hoofd ^^
  • IP logged
Live, Laugh, Love <3

p

pandamoon

Re: relatie ???
#14: 27-12-2012, 16:10
je mag mn hoofd, in ruil voor jouw hoofd (;
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal