Skip to main content

Auteur Topic: zwangerschaps buik

G

Gabbo

zwangerschaps buik
OP: 31-10-2010, 22:24
ey mensen

Ik zit met een probleem. Mijn buik ziet er zo dik en rond uit dat het net lijkt dat ik zwanger ben. En dat vragen ook mensen regelmatig wanneer ik nou uitgeteld ben  :(
Nou ik heb al 2 en half jaar de prikpil maja de middelen van tegenwoordig zijn ook niet meer echt betrouwbaar.
Maar ik heb verder ook geen symptomen of tekenen van zwanger zijn.
Ik wil wel een zwangerschaps test doen maar mijn financiën werken niet echt mee. Wat kan ik doen om mijn angst gevoel een beetje te minderen tot de tijd dat ik zon test kan halen?

Greetz
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: zwangerschaps buik
#1: 31-10-2010, 22:38
Hai Gabbo,

In de eerste plaats welkom hier op het forum.

Normaal gesproken zou ik zeggen dat de menstruatie ( alhoewel niet 100% betrouwbaar)  een goede graadmeter is om aan te geven of je al dan niet zwanger bent. Helaas gebruik je de prikpil en er staat mij iets van bij dat deze de menstruatie volledig stil kan leggen dus aan deze indicatie heb jij niets.

Wel is het zo dat, wanneer je echt een buikje hebt dat duidelijk zichtbaar is voor je omgeving, je ook bijna zeker leven in je buik moet voelen. Dus bewegen en schoppen van het kindje. Wanneer je jezelf echt zorgen maakt vraag ik mij af of je vriend je niet financieel kan ondersteunen om hier een stukje zekerheid over te krijgen. Wanneer jij serieus bang bent voor een zwangerschap lijkt mij toch dat dit aan je vreet en dat je bergen stress hebt.

Een laatste optie is een bezoekje aan je huisarts. Een zwangerschapstest zal nodig zijn in de eerste weken van een zwangerschap, maar wanneer jij zo ver bent dat het duidelijk zichtbaar is zal een huisarts dit ook kunnen voelen en is een test niet meer nodig.

Sterkte,
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

G

Gabbo

Re: zwangerschaps buik
#2: 31-10-2010, 22:52
ik voel nog niks in me buik en mijn gewicht blijft ook hetzelfde.
Maar ik vind het ook niet kloppen dat ik in mijn gezicht afval en mijn buik maar dikker en (helaas) ook ronder word. :(

Maar ik ga mijn vriend eens vragen ;) en thanks voor het advies van de huisarts dat kan ik inderdaad doen. :)
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: zwangerschaps buik
#3: 01-11-2010, 15:23
En je borsten, die groeien ook niet ?
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

G

Gabbo

Re: zwangerschaps buik
#4: 01-11-2010, 19:57
daar heb ik eigenlijk niet op gelet maar ik pas nog altijd in mijn bh`s
  • IP logged

M

Myanna

Re: zwangerschaps buik
#5: 17-11-2010, 18:05
ik zou echt een zwangerschaps test gaan doen.
Vraag iemand om geld telenen?
Want het is natuurlijk heel belangrijk.
Idd de huisarts is ook goed idee.
Succes
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal