Skip to main content

Auteur Topic: leeftijdsverschil

O

Opradah1

leeftijdsverschil
OP: 11-03-2012, 16:29
hallo iedereen,

laatste tijd hoor ik steeds vaker dat mensen een (relatief) 'groot' leeftijdsverschil hebben bij een relatie.. zo ook 2 van mijn vriendinnen.
en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie meningen hierover, aangezien mij door beide vrienden is gevraagd wat ik ervan vond en hier eigenlijk vrij moeilijk antwoord op kon geven..

ik zal de voorbeelden van mij geven (van mn vriendinnen)...
mijn vriendin is 17 en hij is 23.
en mijn andere vriendin is 15 en hij is 25.. (nou moet ik zeggen dat dit heel erg groot klinkt qua leeftijdsverschil...maar als ik mijn vriendin tegen zou komen en met haar zou praten (zonder verder haar leeftijd te weten) zou ik haar asoluut niet 15 schatten... eerder 18-19 ofzo...)
en natuurlijk is dit voor de wet niet legaal...(beide gevallen) maargoed... ik vind persoonlijk dat het om liefde gaat, toch(anderszijds is een te groot leeftijdsverschil ook weer niet handig in een verdere relatie... dusik vind het lastig.. vandaar mijn vraag om jullie mening haha)

vinden jullie dat een dergelijk leeftijdsverschil erg of niet erg is? of vinden jullie dat het niet gaat om leeftijd binnen een relatie? of uhmm... ligt het totaal aan de mensen zelf (hoe ze zijn).

xxxx Opradah1
  • IP logged

K

Karian

Re: leeftijdsverschil
#1: 11-03-2012, 16:58
Ik heb mijn huidige vriend ook ontmoet toen ik 17 was en hij 23. Het leeftijdsverschil vind ik wel meevallen.
Het gaat ook al 3,5 jaar prima ;) Het ligt wel compleet aan hoe je zelf bent. Als ik nog wat kinderachtiger was geweest (ik word altijd ouder geschat dan ik ben) dan ik nu ben (mijn vriend is 5 jaar ouder, dus ja, een beetje volwassen mag je als vrouw wel zijn) dan hadden we waarschijnlijk geen gezonde relatie gehad.
  • IP logged

O

Opradah1

Re: leeftijdsverschil
#2: 11-03-2012, 17:31
Ik heb mijn huidige vriend ook ontmoet toen ik 17 was en hij 23. Het leeftijdsverschil vind ik wel meevallen.
Het gaat ook al 3,5 jaar prima ;) Het ligt wel compleet aan hoe je zelf bent. Als ik nog wat kinderachtiger was geweest (ik word altijd ouder geschat dan ik ben) dan ik nu ben (mijn vriend is 5 jaar ouder, dus ja, een beetje volwassen mag je als vrouw wel zijn) dan hadden we waarschijnlijk geen gezonde relatie gehad.

oke :) dat is idd ook wel logisch als jehet zo stelt...
en jouw ouders hebben daar geen probleem mee gehad?
ik denk dat mijn ouders mij zouden killen xD
  • IP logged

K

Karian

Re: leeftijdsverschil
#3: 11-03-2012, 17:39
Mijn ouders hebben er geen problemen mee gehad. Ze scheelden ook zoveel van elkaar toen ze een relatie met elkaar kregen. Ik ben op zich best wel vrij opgevoed, ze maken zich zoals iedereen wel zorgen om me, maar zo lang het een goede jongen is, vinden ze het best :)
  • IP logged

O

Opradah1

Re: leeftijdsverschil
#4: 11-03-2012, 17:54
@karian

oke :D wat goed van ze, en jou.

maar jij vind dat de voorbeelden die ik gaf (17-23 en 15-25) wel kunnen (qua leeftijd) en dat het ligt aan de persoon zelf?

  • IP logged

K

Karian

Re: leeftijdsverschil
#5: 11-03-2012, 17:58
Als ik globaal spreek, vind ik 15-25 teveel verschil. Je bent allebei op totaal verschillende leeftijdsfasen. 17-23 kan al veel beter (spreek uit eigen ervaring). Maar da's mijn mening ;)
  • IP logged

O

Opradah1

Re: leeftijdsverschil
#6: 11-03-2012, 18:08
oke :)
maar is 17-23 niet ook een andere levensfase dan? :o
met 15/16/17 ben jenog op middelbare... en in de 20 studie ofzo...

ben he ook wel met je eens hoor :) daar niet van, maar ik vind 17-23 niet heel veel anders dan 15-25 opzich... of zie ik dit heel erg verkeerd haha?
  • IP logged

K

Karian

Re: leeftijdsverschil
#7: 11-03-2012, 18:32
Vijftien en zeventien was voor mij een heel groot verschil. Op mijn zeventiende zat ik ik namelijk al op het MBO en op mijn vijftiende zat ik nog op de middelbare school. Bovendien is 15-25 een veel groter leeftijdsverschil dan 5 jaar :)
  • IP logged

B

Boeing

Re: leeftijdsverschil
#8: 11-03-2012, 21:28
Ik vind dat je heel erg gelijk hebt dat het vooral om de liefde gaat, en dat het leeftijdsverschil eigenlijk niet uitmaakt. Behalve dan dat het lastig is vanwege (eventuele) andere levensfase. en natuurlijk ouders. Moet je je voorstellen dat een 25 jarige gozer je dochter van 15 mee neemt uit eten (of een ander uitje). Dat zou ik toch wel erg (en eng) vinden. Maar het kan heel goed zijn dat ze gewoon veel van elkaar houden. En wie zou ik dan zijn hun uit elkaar te houden? (ze zoeken elkaar trouwens toch wel op maar das weer iets anders ;-)). Vanwege dat soort overwegingen vindt ik het bij beide gevallen toch wel een groot verschil. Maar ware liefde kent geen grenzen? Zelf heb ik er geen ervaring mee, grootste verschil is iets van 18 maanden en dat was een nog niet helemaal serieus relatie (nog half kinder-relatie zeg maar).
  • IP logged

O

Opradah1

Re: leeftijdsverschil
#9: 11-03-2012, 22:26
@karian oke ja daar heb je gelijk in ;) sorry

@boeing ja precies.. Ik heb er ook geen ervaring mee, en heb dit gelukkig niet.. Maar ik denk dat als ik dit zou heben dat mijn ouders er echt niet blij mee zouden zijn! Maar precies wat je zegt, zeg nee maar ze doen t dan toch wel stiekem en dan zou ik als moeder denk ik toch liever gwn weten waar me kind uithangt ipv dat ze het stiekem zouden doen...


  • IP logged

v

valie

Re: leeftijdsverschil
#10: 13-03-2012, 19:49
ik vind het leeftijdsverschil op zich wel veel, 17-23 valt nog mee maar 15-25 is veel..
maar langs de andere kant, het hangt inderdaad vooral af van de mentale leeftijd van beide. mijn zus was ook 16 toen ze haar huidige vriend (toen 24) leerde kennen. nu is mijn zus bijna 21 en haar vriend 29, en het gaat nog steeds prima :) voor zover ik weet natuurlijk. (ze wonen al bijna 3 jaar samen)
  • IP logged

O

Opradah1

Re: leeftijdsverschil
#11: 14-03-2012, 10:23
ik vind het leeftijdsverschil op zich wel veel, 17-23 valt nog mee maar 15-25 is veel..
maar langs de andere kant, het hangt inderdaad vooral af van de mentale leeftijd van beide. mijn zus was ook 16 toen ze haar huidige vriend (toen 24) leerde kennen. nu is mijn zus bijna 21 en haar vriend 29, en het gaat nog steeds prima :) voor zover ik weet natuurlijk. (ze wonen al bijna 3 jaar samen)

Oke:) dat is wel mooi dan! En dat werd ook gwn geaccepteerd door jullie ouders?
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 458
  • niets is zo veranderlijk als een mens.
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: jun 2009
Re: leeftijdsverschil
#12: 15-03-2012, 21:31
Mhm als je mijn verhaal ook nog wil weten haha,
Ik was 14 toen ik thuis kwam met een jongen van 20.
Op dat moment is dat ook een heel groot verschil en daar werd mijn moeder eerst ook heel boos om. Zei dat het niet kon etc.
De volgende ochtend kwam ze naar me toe om te zeggen dat het haar speet en dat ze er achterstond wat ik ook deed.

Ik ben er uiteindelijk 2 jaar mee gegaan. Maar het is niet uitgegaan door ons leeftijdsverschil, ons karakter botste gewoon.
Ik denk dat ik als ik weer een vriend krijg, weer een stuk ouder zal zijn. Gewoon, omdat ik een stuk volwassener ben denk ik . :)

Je ziet het inderdaad heel vaak nu, maar ik denk dat de meiden van deze 'generatie' over het algemeen wel een stuk volwassener zijn.
  • IP logged

v

valie

Re: leeftijdsverschil
#13: 16-03-2012, 16:25
bij mij had mijn moeder het er in het begin wel een beetje moeilijk mee denk ik, maar ze heeft er nooit echt moeilijk om gedaan. het is wel zo dat die jongen in luik (wallonie, belgie) woonde en mijn zus toen nog thuis (antwerpen). het ene weekend ging zij naar daar, dan kwam hij naar hier en dan zagen ze elkaar en week niet.. dus het was niet zo dat ze er altijd bijzat..
  • IP logged

O

Opradah1

Re: leeftijdsverschil
#14: 16-03-2012, 17:48
@liseee- oke, ja dat denk ik idd ook.. dat het hierdoor komt dat je het steeds vaker hoort. gelukkig is jouw moeder er begripvol over geweest! dat is altijd erg fijn. het is al lastig genoeg voor de rest van de '' buitenstaanders'' (vrienden etc) lijkt mij...

@valie oh oke, dat is dan wl mooi geregeld ja! :) nou mooi hoor!

gelukkig zijn er dus ook ouders die er niet zoveel moeite mee hebben.. ik denk (nogmaals) dat mijn ouders zo zijn dat ze er wéldegelijk veel moeite mee zullen hebben mocht het ooit zo zijn dat ik op een (veel) ouder iemand zo vallen xD

dank julie wel voor de reacties!
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal