Skip to main content

Auteur Topic: Ik vind mezelf zo lelijk

i

ikvoelme

Ik vind mezelf zo lelijk
OP: 01-12-2011, 18:10
Ik ben op de basisschool heel erg gepest, mensen zeiden de hele tijd dat ik niks waard was, dat ik anorexia had, dat ik lelijk was en ze achtervolgden me na school.
Ze hebben me zelfs een keer in elkaar geslagen.
Hierdoor ben ik altijd al heel onzeker geweest, en de laatste tijd (2 jaar nadat ik naar de middelbare ging) is het heel erg.
Ik moet ook de hele tijd huilen, voel me depressief en meteen als een vriendin bijvoorbeeld niet op me wacht bij het lokaal voel ik me heel alleen.
Dan denk ik van; niemand wil toch bevriend met me zijn enzoo, en ik vind mezelf dus echt heeeel lelijk!!
Ik zit hier heel erg mee, want ook als ik bijv. met een jongen afspreek (laatst voor het eerst gevraagd!) en hij kan die dag niet, denk ik meteen dat hij me maar een zeur vindt enzoo en ik wil hier echt heeel graag vanaf!!

  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 01-12-2011, 18:14 door Lekkerding »

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Ik vind mezelf zo lelijk
#1: 01-12-2011, 22:11

Hallo IkVoelMe,

In de eerste plaats van harte welkom hier.

Ik denk dat je met een heel lastig probleem zit.
Jij hebt negatieve gedachtes over jezelf die anderen waarschijnlijk helemaal niet hebben. En jij bent de enige die deze negatieve gedachtes kan veranderen of uit kan bannen.

Veel meisjes van jouw leeftijd vinden zichzelf "lelijk" terwijl de mensen in de omgeving van die meisjes ze helemaal niet lelijk vinden, soms worden ze zelfs kan gevonden. Het komt er eigenlijk op neer dat je een totaal verkeerd beeld van jezelf hebt. En ik denk dat het heel erg moeilijk is om dat beeld te veranderen.

Wanneer een vriendin niet op je wacht bij een lokaal kan dit een reden hebben. Ze kan weg geroepen zijn ergens voor of misschien moet ze wel heel nodig naar het toilet. Het is dan ook niet nodig om je om dat soort dingen verdrietig of alleen te voelen denk ik.

Ik weet bijna zeker dat je het niet zult doen maar eigenlijk zou je hierover eens met je huisarts moeten vragen. Vraag je huisarts desnoods of je een cursus "Positief denken" kunt volgen. Daar leer je negatieve gedachten om te zetten in positieve gedachten.

Wees niet bang, blijf hier van je af praten, wanneer je dat prettiger vindt mag je een prive bericht sturen maar ik denk dat je daarvoor nog niet genoeg berichten geplaatst hebt, en eventueel mag je me ook op MSN opzoeken.

Omdat LekkerDing je bericht aangepast heeft denk ik dat je zelf al een mailadres of zo in je bericht geplaatst had, dat mag niet op dit forum. Verschillende mensen hebben hun MSN adres bij hun profiel staan, dat mag wel. In dat geval staat het ook links naast ieder bericht dat deze mensen schrijven.

Sterkte,
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal