Skip to main content

Auteur Topic: Ex-vriendje afgepakt door beste vriendin

  • *
  • Nieuwe bekende
  • Berichten: 8
  • Vrouw - 26 jr
  • Aangemeld: mei 2015
Hey iedereen,

Ik zit al een tijdje met een probleem al een paar maanden om precies te zijn. Tijdens mijn zomerbaantje ontmoette ik een jongen waar ik verliefd op was geworden en hij op mij. We hebben toen een tijdje leuke dingen met elkaar gedaan en hij heeft bij mij geslapen 1 nachtje toen mijn ouders op vakantie waren. Maar die ochtend ging hij om half 6 zomaar weg omdat hij niet kon slapen. Omdat dit echt mijn eerste jongen was waar ik verliefd op was, was ik nogal overstuur. Later die dag stuurde hij mij een berichtje via whatsapp maar ik was heel boos dus ik zei dat ik hem even niet weer wou spreken en dat hij me met rust moest laten. Dit deed hij niet en toen wou ik hem helemaal niet meer spreken. Me beste vriendin was de avond toen hij mij me sliep ook bij me geweest om hem te leren kennen en ze hadden elkaar toegevoegd op Facebook. En zei begon dus met hem te praten om mij en hem weer bij elkaar te krijgen. Ik gaf op dat moment aan dat ik niks meer met hem te maken wou hebben omdat ik boos was. Ik werd toen ook boos op me beste vriendin dat ze stiekem met hem over mij aan het praten was. Na 2 week vond ik dat me beste vriendin raar deed en nogal slijmde bij me en dit normaal nooit doet. Op een middag stond ze voor me deur en vertelde me dat ze met hem al een paar keer had afgesproken en zelfs met hem had gezoend vlak nadat ik ruzie met hem had. Ik reageerde eerst niet heel heftig en me beste vriendin en ik hebben die middag nog samen een ijsje gehaald. Toen ze weer weg was begon ik me toch wat verdrietig te voelen. Toen maakte ik best een domme fout om hem weer te gaan appen en hem helemaal verrot te schelden. Ik had namelijk nog wel heel erg gevoelens voor hem maar omdat ik boos was wou ik dit niet laten merken aan iemand. Ook werd ik steeds bozer op me beste vriendin, want ik wist niet waarom ze me dit aandeed...
ongeveer een maandje geleden had ik met haar afgesproken om weer even bij te praten en ik begon het net een beetje te vergeten. Toen vertelde ze me doodleuk dat ze ook met hem naar bed is geweest . Ik weet niet meer precies hoe ik erop gereageerd heb maar leuk vond ik het niet aangezien het allemaal gebeurd is in die week dat ik ruzie met hem kreeg.

Ik zit hier na al die tijd best nog wel mee en heb moeite met mensen vertrouwen en al helemaal geen zin in jongens vanwege deze negatieve ervaring ermee. Ook ben ik het vertrouwen in me beste vriendin totaal kwijt en heb niet zo meer de behoefte om haar te zien of te spreken. Tussen die jongen en mij zal het nooit meer goed komen, ook al heb ik soms nog wel gevoelens voor hem....

Zouden jullie misschien tips hebben dat ik weer een positief gevoel krijg bij jongens en hoe ik het beste tegen me beste vriendin kan zeggen dat ze me er heel erg pijn mee heeft gedaan en dat ik haar niet zo erg meer vertrouw. Ik wil dit graag op een goede manier tegen haar zeggen zodat er geen ruzie ontstaat want dan blijf ik er nog maanden in hangen.

Alvast bedankt! :-*
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Hallo Paardje,

Het gebeurd niet vaak dat ik dit zeg op het forum maar ik denk dat je hier ook even moet kijken naar je eigen aandeel.

Je bent zelf degene geweest die een einde heeft gemaakt aan een (beginnende ?) relatie. Vanaf het moment dat jij er een punt achter heb gezet is je ex volgens mij volkomen vrij om te doen en te laten wat hij wil.
Nu schijnt er een ongeschreven regel te zijn dat je nooit iets mag beginnen met een ex van je vriendin maar wat mij betreft is dit echt een kul regel. Waarom zou dit niet mogen ?
Misschien is die ex van je vriendin voor jou wel echt de ware.

Ik vraag mezelf een beetje af of het niet een beetje een ondoordachte wraakactie is geweest dat je er een punt achter hebt gezet en dat je eigenlijk helemaal niet wilde dat het afgelopen was.
Wanneer dan blijkt dat het anders uitpakt dan dat je had gewild denk ik dat je de consequenties van je acties moet accepteren en hooguit boos kunt zijn op jezelf.
Je kunt er misschien ook van leren dat je in het vervolg even na moet denken voor je iets doet.

Ik denk dat het helemaal ligt aan hoeverre jij dingen kunt accepteren om weer een goed gevoel bij jongens te krijgen. Persoonlijk ben ik niet van mening dat hij iets verkeerd heeft gedaan, behalve dan dat hij zonder iets te zeggen zo vroeg is weggeglipt.

Overigens zou het mij niets verbazen dat hij er zo vroeg vandoor ging omdat hij bij jou in bed niet kreeg van je wat hij wilde. In dat geval denk ik dat je deze jongen beter kwijt dan rijk kunt zijn.

Sterkte,

Happy_Man
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

m
  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 420
  • Man - 36 jr
  • Aangemeld: dec 2009
Dit was je eerste vriend en die is bij jou blijven slapen en om half zes stapte hij het bed uit en ging naar huis, heeft hij jou ontmaagd of zijn jullie niet zo ver gegaan ?
Als hij jou ontmaagd heeft en stapt om half zes het bed uit om thuis te gaan slapen dan is het een grote ongevoelige klootzak en kan ik je gevoelens enigszins begrijpen.
En als hij naar huis ging omdat jullie geen seks gehad hebben dat is het ook een grote klootzak maar in dit geval zou je blij moeten zijn dat hij weg is want het ging hem niet om liefde maar om seks.
Als je zo verlieft op hem was heb je het ook helemaal verkeert aangepakt je heb hem niet de kans gegeven om zich te verontschuldigen en hij heeft geen kans gehad om jou uit te leggen waarom hij naar huis ging, Had je dat nu wel gedaan dan had je ook kunnen vertellen hoe het voor jou voelde en hadden jullie de problemen misschien uit kunnen praten.
Hij was ook niet doodziek van jullie breuk als hij 1 of 2 dagen later met je vriendin staat te zoenen.
Maar jullie waren uit elkaar maar ik vind wel dat je vriendin het tegen jou had moeten zegggen zo van ik vind hem leuk en ik wil eigenlijk wel verkering met hem wat vind jij daarvan ? vind je dat niet erg ?
Toen ik 18 was en mijn verkering ging uit ben ik daar maanden ziek van geweest en andere meisjes interesseerde me helemaal niets maar langzaam maar zeker kom je daar overheen en ik denk dat jij nu in die periode zit.
Nu interesseert het jou nog niets maar over een tijdje kom je wel een leuke jongen tegen die wel voor 100% voor jou wil gaan en word ook jouw het leven weer mooi.
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 328
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: okt 2013
Nou die vriendin van jou zit helemaal fout, haar hoef je niet eens uit te leggen van hoe je je voelt, ze denkt alleen maar aan haar zelf en aan haar hormonische behoeftes. Haar moet je gwn verbannen uit je leven er zijn betere vriendinnen of zoals ik, helemaal geen vriendinnen, geen drama niks.

En die jonge? Ja hij is gwn een klootzak als hij echt jou zo leuk vond kan die niet lekker makkelijk met je vriendin zoenen, want dat laat zien dat hij er niet mee zat. En dan nog naar bed is geweest met je vriendin dat laat ook weer zien dat die twee totaal niet aan jou gevoelens dachten.

Ik snap echt dat jij ermee zit en het kost gewoon tijd om het te verwerken. Het komt allemaal uitteindelijk goed. Er zijn betere jongens en betere vriendinnen, je bent hun geen uitleg verschuldigd je bent hun niks verschuldig, terwijl jij haar probeerd uit te leggen hoeveel pijn ze jou heeft gedaan, zit zij ondertussen je ex te neuken nou nee meid doe dat maar niet,


Als je nog meer kwijt wilt kun je me altijd een berichtje doen
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal