Skip to main content

Auteur Topic: schaamhaar

-

-meid-

schaamhaar
OP: 07-05-2007, 18:03
heey ik ben een meisje van 12

ik scheer me schaamhaar altijd maar als ik dat doe

voelt me vagina heel prikkelend aan
das vevelend

enuuhh hoe moet je het lkkr glad laten aan voelen ???


daaaggg groetjesss nieuwsgierig meisje....
 ???
  • IP logged

I

Ilse

Re:schaamhaar
#1: 07-05-2007, 20:14
Hoi,

Ik heb dat ook dat dat heel prikkelig aanvoelt. Is niet leuk. Drm scheer ik het ook niet helemaal weg. Weet ook niet hoe je dat moet oplossen.

Grtz Ilse
  • IP logged

t

totalwar

Re:schaamhaar
#2: 07-05-2007, 23:04
Tja met scheren haal je helaas niet volledig het haartje weg, alleen met epileren of harsen zal het volledig weg gaan, maar dat is pijnlijk op die plaats.

De ene jonge vind het irritant, de andere niet. Mijn ervaring is dat je ervoor moet zorgen dat de haartjes niet te klein en te scherp zijn, dit kan voor een jonge pijnlijk zijn als die iets wilt doen, anders als het voor jezelf is, is het niet erg.

Groeten,

Steffen
  • IP logged

r

ricky

Re:schaamhaar
#3: 14-05-2007, 19:33
harsen en scheren doen heel erg pijn daar (spreek niet uit ervaring) dus ik raad het je af
  • IP logged

r

roosjelieff

Re:schaamhaar
#4: 16-05-2007, 12:11
scheren doet geen pijn?
  • IP logged

r

ricky

Re:schaamhaar
#5: 16-05-2007, 15:01
over het algemeen niet maar soms kan het zo zijn als het mesje een beetje bot is dat het haren er uit gaan trekken :-\
  • IP logged

t

totalwar

Re:schaamhaar
#6: 17-05-2007, 13:05
ligt er ook aan met welk apparaat je het doe, of je het elektrich of niet elektrisch doe enzovoorts. De een kan er beter tegen dan de ander.

Wat wel zo is, is hoe vaker je het doe, des te meer je eraan went en je later er minder last van zal hebben als je het scheer of epileer.

En jongens vinden het inderdaad niet erg, sommige denken dat een meisje zich dan meer verzorgd, maar ik vind zelf dat een meisje is zoals ze is en dat ze zelf mag kiezen of ze wel of niet iets doet.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

m

magiclover

Re:schaamhaar
#7: 17-05-2007, 21:13
mijn zus gebruikt een speciale creme ik weet welke het is. want zij had daar in eht begin ook wel eens problemen mee maar als je graag wilt dat ik het na vraag meld het dan maar dan zal ik het even vragen aan haar

groetjes charelle
  • IP logged

t

totalwar

Re:schaamhaar
#8: 18-05-2007, 00:24
Vraag het gewoon maar, dan kunnen de meisjes zelf beslissen of et nodig is of niet ;)

groetjes,

Steffen
  • IP logged

M

MiHa

Re:schaamhaar
#9: 19-05-2007, 14:12
Je moet in ieder geval scheeren onder de douche .. dat scheelt al heel wat .. en je hebt cremes voor gevoelige huid enzo ( gebruik desnoods aftershave )
Je kan er oof wat bodylotion opsmeren.
Harsen enzo lijkt mij niet zo'n goed idee ( de haartjes blijven dan wel langer weg ) maar er zijn genoeg verzachtende cremes.

xx
Isjee
  • IP logged

J

JusT:CelestE

Re:schaamhaar
#10: 20-05-2007, 17:54
ik heb me schaamhaar wel eens afgeknipt en toen was dat ook zo maar na een week is het over!
het is gewoon even wennen
  • IP logged

m

magiclover

Re:schaamhaar
#11: 22-05-2007, 16:46
ik heb inmidels met mijn zus gemailt ik zou het mailtje er even op zetten.

Ik scheer met een scheermesje van Wilkinson met 4 mesjes (maken ze ook reclame voor op tv). Ik heb een scheerspulletje van merk "rituals" maar dat is niet in elke winkel te koop. Ik had cadeaubonnen waarvan ik heschuim gekocht heb. Het is eerst een blauwe gel (net als blauwe tandpasta) en als je uitwrijvt wordt het schuim.Belangrijk is, heb ik gemerkt, dat je met een scheermesje (of spatel bij pontharingscreme), je niet te hard over je huid gaat. Ga een klein stukje met je mesje over je huid en spoel het dan schoon. Als een mesje vol zit met haren, scheert het niet, maar maakt het de huis kapot en krijg je bultjes!!


Groetjes Charelle
  • IP logged

R

Rulie

Re:schaamhaar
#12: 29-05-2007, 09:33
Hallo

als  je een prikkend gevoel hebt is dat raar. scheer je tegen de richting in of niet. Scheer altijd met de haartje mee en druk neit te hard tegen je huid.
  • IP logged

P

Pascal

Re:schaamhaar
#13: 06-06-2007, 16:09
hoezo scheer je je zo vroeg?
  • IP logged

m

magiclover

Re:schaamhaar
#14: 06-06-2007, 18:35
pascal hoe bedoel hoe scheer je je zo vroeg?
  • IP logged

I

Ilse

Re:schaamhaar
#15: 06-06-2007, 19:42
Hoi,

Hij bedoelt omdat ze 12 is en hij vind dat vroeg.

Grtz Ilse
  • IP logged

-

-meid-

Re:schaamhaar
#16: 15-06-2007, 18:29
meisjes beginnen als op hun 10e ongeveer schaamhaar en borsten te krijgen meisjes pubere eerder dan jongens
  • IP logged

a

angel

Re:schaamhaar
#17: 06-07-2007, 12:50
ik heb m´n schaamhaar geschoren maar groeit dat ook weer helemaal terug?

ik wil PLEAS! een andtwoord


  • IP logged

t

totalwar

Re:schaamhaar
#18: 06-07-2007, 19:06
Ja je schaamhaar groeit altijd weer terug, dus het zal nooit 100% verdwijnen.

Groetjes,
Steffen
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 06-07-2007, 19:06 door Totalwar »

m

magiclover

Re:schaamhaar
#19: 08-07-2007, 14:36
dat is niet waar steffen. je kan het laten weg branden, altans dat heb ik gehoord.

Groetjes,

Charelle
  • IP logged

t

totalwar

Re:schaamhaar
#20: 08-07-2007, 15:00
Jah, maar ookal brand je het weg, kleine haatjes komen meestal weer terug :P Je kan het laten Laseren, maar dat kost zoveel, dat zou neit zo snel toegepast worden voor een klein oppervlak :P. Maar meestal komt het wel terug, het duurd alleen wat langer :P

groetjes,

Steffen
  • IP logged

m

magiclover

Re:schaamhaar
#21: 08-07-2007, 20:57
ja steffen daat heb je ook weer gelijk in, maar dan nog je bent wel voor een tijdje je haren kwijt. als is het maar voor 7 jaar ofzo.

Groetjes,

Charelle
  • IP logged

a

angel

Re:schaamhaar
#22: 11-07-2007, 14:11
ik zit met een probleem ik heb schaamhaar maar als we op school gaan gymen en dan douchen schaam ik er voor dan doe ik expres dat ik mijn handoek vergeten ben maar dat kan ik niet elk jaar doen dus ik weet niet wat ik moet doen!

  • IP logged

t

totalwar

Re:schaamhaar
#23: 11-07-2007, 18:59
Waarom schaam je je ervoor? het is niet erg om schaamhaar te hebben. Een andere manier is om het een beetje bij te houden, er is niks om je voor te schamen.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

a

angel

Re:schaamhaar
#24: 12-07-2007, 07:22
voor steffen

lekkere hulp ben jij met je zogenaammde advies
  • IP logged

m

magiclover

Re:schaamhaar
#25: 12-07-2007, 11:54
angel het is wel waar wat steffen zegt je kunt er niks aan deon behalve een beetje bijhouden. die andere meiden krijgen het ook.

Groetjes,

Charelle
  • IP logged

t

totalwar

Re:schaamhaar
#26: 12-07-2007, 19:49
Srry angel,

Maar aan schaamte kan je weinig doen, het is iets waar je overheen moet groeien en er is niet een makkelijke manier om het precies op te lossen, het enigste wat je kan doen is hetgene waarvoor je je schaam verbergen of veranderen zodat het niet echt opvalt.

Maar je blijft altijd jezelf, dus jij beslist of je dat wel of niet nodig vind, als je het niet nodig vind is er weinig om voor te schamen, want ik denk (weet bijna wel zeker) dat het niet erg is dat je schaamhaar heb en dat het geen vreemd gezicht geeft.

Groetjes,

Steffen

P.S.
Sorry als dit advies je niet helpt.
  • IP logged

L

Lovie dovie

Re:schaamhaar
#27: 13-07-2007, 13:13
Maar het is toch niet zo erg, om met andere meisjes onder de douche te staan, want zij hebben het ook, of anders krijgen ze het, dus dan ben je niet meer de enige ;)
  • IP logged

f

fph

Re:schaamhaar
#28: 18-07-2007, 18:25
er zijn 2 oplossingen
1: niet scheren of een beetje overlaten
2: of creme en misschien naar de dokter gaan( hoeft niet maar kan wel) ;D
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal