Skip to main content

Auteur Topic: Wil anders zijn

D

DeePack

Wil anders zijn
OP: 06-10-2007, 16:52
hoi, ik heb al een paar berichtjes geplaats maar dit is anders.
ik ben 14 met kort, donkerblond haar maar ik wil graag een beetje Gothic worden, ik houd ook van Linkin Park en dat soort muziek, maar mijn ouders willen dit helemaal niet want ze vinden het abnormaal, mijn vriendin is ook gothic en haar broer ook dus van hem heb ik een keer kleding gepast en ik vond het er leuk uitzien, ik heb ook 3 oorbellen links en 2 rechts maar mijn ouders willen het gewoon niet.
iemand geef alsjeblieft wat advies want ik vind dat ik er stom uitzie

greetz DeePack
  • IP logged

t

temtationgirl007

Re:Wil anders zijn
#1: 06-10-2007, 19:44
weet je jij moet gewoon jezelf zijn jij lustert graag naar die muziek dan is dat zo dat oeten je ouders maar respecteren mijn ouders willen dat ik gelukig ben al ben ik emo of jumper of othic het maakt hun niet uit zolang ik maar gelukig ben misschien moet jeje ouders vertellen wat je egt wil misschien helpt dat  
  • IP logged

D

DeePack

Re:Wil anders zijn
#2: 07-10-2007, 19:46
dat heb ik heel vaak geprobeerd, me moeder vind het best, maar me vader niet, dus dat is het probleem :(
  • IP logged

N

Nadine

Re:Wil anders zijn
#3: 13-10-2007, 14:30
ja dat is irri
  • IP logged

N

Nadine

Re:Wil anders zijn
#4: 13-10-2007, 14:33
maar wat ik niet snap waarom je broer wel en jij niet ???
  • IP logged

t

totalwar

Re:Wil anders zijn
#5: 13-10-2007, 16:31
Het is de broer van het meisje die zo is, niet zijn broer ;)

Dat legt uit waarom :P

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

e

eenwieler

Re:Wil anders zijn
#6: 15-10-2007, 08:51
Uit welke periode stammen jouw ouders af. Want ook zij hebben vroeger met jeugdculturen te maken gehad.

Leg ze uit dat de Gothics van nu, vergelijkbaar zijn met bijvoorbeeld de Nozems van in de jaren 60.

Waarschijnlijk zijn ze trouwens bang dat het met satanisme te maken heeft. Maar Gothic staat los van satanisme. Er zijn alleen een aantal mensen die beweren satan aan te hangen en ook nog eens zeggen dat ze gothic zijn.

Zeg maar tegen je ouders dat het satanisme net zoals het christendom een geloof is. Het heeft maar weinig met de duivel te maken. En dat de meeste Gothics niks met het satanisme te maken hebben maar wannabee's zijn.

Waarschijnlijk zit daar de grote angst.

Stel je zou bijvoorbeeld richting de Punk neigen, of Hip Hop met de bijpassende kleding. Mag dat wel? Of willen je ouders helemaal niet dat je bij een subcultuur wilt?

Ferko
  • IP logged

s

shyguy

Re:Wil anders zijn
#7: 21-10-2007, 22:46
Klopt Ferko! :D

Mijn ouders hadden mijn goth accecoaris weggehaald vanwege dat Satanisme... Maar waarom zou ik naar Satanisme gaan als ik me al heb aangesloten bij het Christendom???

Je moet je gevoel in je kleding leggen, zo kunnen anderen je beter kennen. :D
  • IP logged

S

Sweetheart

Re:Wil anders zijn
#8: 23-10-2007, 10:01
waarom willen je ouders dan neit?
omdat ze dan voor je schamen?

Ze moeten je gewoon apceteren hoe jij bent!
volgens mij vinden je ouders het raar als je Gotich wordt
Ze schamen miss voor je dan.. Je moet een geod gesprek met ze voeren, Niet schreeuwen niet schelden.
Ga rustig aan tafel zitten en vraag waarom ze jou neit als gotich willen hebben!

Veel succes meid

Sweetheart
  • IP logged

D

DeePack

Re:Wil anders zijn
#9: 24-10-2007, 20:05
srry, was er ff niet, kreeg nieuw internet maar duurde lang, mijn ouders willen het nogsteeds niet, ze denken inderdaad van dat satanisme, maar wij zijn niet gelovig en ze zeggen dat veel Gothic's in elkaar gemept worden.
de laatste weken hebben we hier steeds meer ruzie over, gaat steeds slechten.
me moeder dreigd ook als ik nog eens begin ze spullen van me kamer haalt >:( :o
wat moet ik nou ??? ???
  • IP logged

s

shyguy

Re:Wil anders zijn
#10: 25-10-2007, 16:52
Nou A:/Gothics worden niet meer in elkaar gemept als andere mensen.
B:/ Het is jouw gevoel, je ouders zouden je moeten respecteren dat je daarvoor uitkomt! ;)
C:/ Dat je gothic bent wilt niet zeggen dat je niet meer met je vrienden om kunt gaan, mijn vriendin die ook gothic is heeft heel veel vrienden die dat niet zijn :D

Wat Sweetheart zegt, je ouders kunnen er zich voor schamen, maar waarom? Omdat je voor je gevoelens uit kan komen, dat je maar wat anders bent dan de rest?
Notitie aan hun: Iedereen is anders. Anders werd de boel toch maar saai als we allemaal als Froukje de Bot of Beau van R. van Dorens (vast fout gespeld) uit zouden zien.

Ik zou juist trots zijn! Als gotic uitkomen lijkt opzich net zo moeilijk als uitkomen dat je homo bent ofzo in sommige ogen. Dus waar klagen ze over?
Antwoord hierop alsjeblieft.

Groeen van mij! :D
  • IP logged

D

DeePack

Re:Wil anders zijn
#11: 28-10-2007, 14:43
nou, ik heb het voor elkaar, de computer is bij mijn moeder weg, nu heb ik alleen die bij me vader maar daar kom ik alleen in het weekend, dus ik zal minder kunnen antwoorden.
ze willen gewoon dat ik normaal ben, ze bepalen alles over mij, daarom wil ik ook gothic worden, ik heb net het gevoel dat ik in de gevangenis zit.
ook met muziek op mijn MP3 zegt me moeder, deze is leuk, zet die erop en ook met mijn hyves, iedereen die ik erop heb staan (91 mensen) heeft zij uitgekozen, behalve me klasgenoten (5 mensen)
ze zeggen dat ik nog niet volwassen genoeg ben hiervoor en met dat homo zijn, als ik homo zou zijn en het zeg dan wil me moeder me overplaatsen naar een ander gezin omdat ze het gewoon niet wilt, ik voel me gewoon zo kut hierbij, niks bepaal ik zelf, zelf met me zakgeld als ik iets wil kopen moet ik eerst haar toestemming vragen, kom op, ik ben bijna 15.
help me alsjeblieft, iemand :'( :'( :'( :'(
  • IP logged

t

totalwar

Re:Wil anders zijn
#12: 30-10-2007, 22:46
Tja de ene ouder houdt meer van controle dan de andere. Hier kan je eigenlijk weinig aan doen zover ik weet. Ik denk dat het probleem echt niet bij jou ligt, maar een beetje bij je ouders. Ze zijn overbeschermend en denken dat door alles voor jou te doen jou op een bepaald pad te brengen of van een bepaald pad af te houden. Dit komt bij meer ouders voor dan je je denk.

Omdat je 15 ben heb je helaas er nog weinig over te zeggen, pas als je 18 ben ben je officieel (wettelijk in andere woorden) zelfstandig en mag je zelf keuzes maken zonder dat je ouders er invloed op hebben.

Ik denk dat je ouders vroeger wat fouten gemaakt hebben en je leven perfect proberen te maken, maar het juist alleen maar slechter maken en dat niet door hebben. Dit zal hun op welke manier dan ook een keer duidelijk gemaakt moeten worden (niet op een slechte manier dat verkeerde gevolgen voor jou heeft).

Als ik een manier wist, zou ik het zeggen.

Groeten,

Steffen
  • IP logged

S

Sasha_20

Re:Wil anders zijn
#13: 01-11-2007, 09:14
Hee Deepack :D

Ga sirieus er met je ouders over praten.
Zij moeten namelijk begrijpen dat jij je gewoon het beste voelt bij deze stijl. En daar gaat eht toch om?
Waarschijnlijk hebben ze een negatief beeld bij de gotic-cultuur. Dat moet je proberen te veranderen! Vertel ze over positieve dingen. Ik weet er om eerlijk te zijn vrijwel niks vanaf, maar leg uit dat het de stijl is die bij jouw muzieksoort past en dat het vaak om heel creatieve mensen gaat die bijvoorbeeld goed kunnen tekenen.  Laat je ouders niet meteen zich rot schrikken door in een keer te transformeren. Doe het in stappen. Gebruik het argument dat zij vroeger toch ook een soort levensfase van hippies en nozems doorgingen? Nu komen de gotics en de alto's. Adviseer ze wel met de tijd mee te gaan.

Sasha.
  • IP logged

S

Sweetheart

Re:Wil anders zijn
#14: 04-11-2007, 10:33
Deepack:
srry, was er ff niet, kreeg nieuw internet maar duurde lang, mijn ouders willen het nogsteeds niet, ze denken inderdaad van dat satanisme, maar wij zijn niet gelovig en ze zeggen dat veel Gothic's in elkaar gemept worden.
de laatste weken hebben we hier steeds meer ruzie over, gaat steeds slechten.
me moeder dreigd ook als ik nog eens begin ze spullen van me kamer haalt >:( :o
wat moet ik nou ??? ???
---------------------------------------
Tja.. daar is neits aan te doen..
k denk inderdaad w8en tot je 18 bent!
Citaat
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 04-11-2007, 10:34 door Sweetheart »

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal