Skip to main content

Auteur Topic: uitmaken of niet?

p

phoebe

uitmaken of niet?
OP: 07-11-2007, 22:46
Hallo, ik ben een meisje van 18 jaar en heb nu een week verkering met een jongen van mijn werk. Ik werk er nu ongeveer een maand en hij al een paar jaar. Iedereen van ons werk weet nu dat we verkering hebben en de reacties waren positief. Alleen.. eigenlijk wil ik het alweer uitmaken. Al vanaf het begin. Hij smst en belt me de hele dag door en maakt nu al toekomstplannen. Ik heb hem al vaak duidelijk proberen te maken dat ik dat niet leuk vind maar het dringt gewoon niet tot hem door lijkt het wel. Ik vind hem bij nader inzien toch ook niet zo grappig, slim of knap.

Tot overmaat van ramp vind mijn ex-vriendin (ik ben bi) me nog leuk en ik haar ook. Niet dat ik weer verkering met haar wil, het is tenslotte niet voor niets uitgegaan. Maar het knaagt toch wel aan me. Ook kan ik wel èrg goed opschieten met een andere jongen van mn werk. Ik ben bang dat ik verliefd op hem ben.

Maar ik vind het zo lullig om het nu uit te maken met mijn vriend, hij is echt helemaal gek op me. Ik ben ook bang voor de reacties van andere collega's. Dat ze misschien wel denken dat ik het uitmaak vanwege die andere collega (als ze eenmaal doorkregen dat ik hem leuk vind), en dat ze denken dat ik sletterig ben omdat ik het na een week al uitmaak met iemand.

Ik zie mn vriend nu een week niet omdat ik het erg druk heb met studie en vriendinnen en ik op andere dagen werk. Maar hij wil me natuurlijk wel zien en aan zijn ouders voorstellen.

Zal ik het pas na een paar weken uitmaken of zo snel mogelijk? En wat moet ik nu met die andere collega?! Ik kan natuurlijk afwachten tot hij de eerste stap zet, maar stel dat het wat zou worden? Dat moet wel erg kwetsend zijn tegenover mn huidige vriend en ook niet erg goed voor mn imago. (''Ze doet het met alle collega's.'')

Help! Ik heb dringend advies nodig!
  • IP logged

t

totalwar

Re:uitmaken of niet?
#1: 07-11-2007, 22:57
Wow lastig parketje. zal ze even doorlopen.

1 over je ex vriendin.
Dat zijn inderdaad oude gevoelens en omdat je toch gevoelens voor haar had komen die weer een beetje bovendrijven, laat je niet ingeven tot die gevoelens.

2 je huidige vriendje
Tja zo snel mogelijk is het makkelijkst en voorkom je de meeste problemen mee, je kan jezelf voorhouden dat je hem wel leuk en aardig vind, maar in de eerste weken leer je pas iemand kennen, dus daarom moet je nu ook beslissen en handelen, niet later.

3 de andere collega
Ik zou als ik jou was nog geen handeling ondernemen, ook omdat het dan waarschijnlijk net pas uit is en dan komt het inderdaad verkeerd over, daarnaast hoe goed ken je die andere collega, want val je niet alleen voor zijn uiterlijk? Dus probeer hem goed te leren kennen voordat je ook iets begint en het weer verkeerd afloopt. Maar zoals ik zei, laat het eerst even tot rust komen en doe dan pas handelen of wacht zijn handelingen af :P Daarnaast als je hem verliefd op jou laat worden, zal hij vanzelf je vragen en dan weet je ook zeker dat hij op je verliefd is.

Sterkte.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

p

phoebe

#2: 13-11-2007, 20:02
bedankt voor de reactie Steffen, ik ben erg blij met je advies :) ik heb het nu toch uitgemaakt met mn vriend (na twee weken). we konden er goed over praten en hebben besloten om vrienden te blijven. wat betreft de collega die ik leuk vind, besef ik nu dat het beter is om gewoon af te wachten en niets te overhaasten.
groetjes phoebe
  • IP logged

t

totalwar

#3: 13-11-2007, 20:09
Mooi :D als je er rustig over praat komt et meestal wel goed ;)

Veel succes en plezier weer als single en hopelijk denk je nu 2 keer na voordat je actie onderneem ;) Want soms ziet iemand er op een afstandje leuk uit, maar als je dichterbij kom zie je de nadelen pas.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal