Ik weet niet wat voor beschermende creme je gebruikt, maar meestal maken cremen zoals Dove enzovoorts je huit wat vochtiger/vetter waardoor deze gladder blijft, dit is alleen slecht voor puistjes, omdat je ze daarmee voed en eerder door krijg. Daarnaast kan je het eens proberen met wat alcohol.
Ik heb vaak ook puistjes op me kin en heb vroeger ook wel eens last van gehad (meer dan eens zelfs) van zo'n kort op je kin, ik vond het ook vreselijk en 1 keer was het zelfs toen er schoolfoto's en pasfoto's genomen werden. VRESELIJK, maarja die tijd is voorbij.
Wat je het beste kan doen is ze met rust laten en alleen goed schoonmaken, als je ze uitknijp, zorg dat ze rijp zijn (dus of geel als het om een puistje gaat of een zwart puntje als het om een mee-eter gaat) en direct nadat je hem uitgeknepen heb goed schoonmaakt. Zorg er ook voor dat er niks achter blijft, meestal knijpen de meeste en vergeten dat je ze goed helemaal uit moet knijpen, bij de geles zitten namelijk nog een irritant kontje aan die blijft meestal zitten en die veroorzaakt een nieuwe (soms een 2 keer zo erge). Maar dat voorkom je door goed schoon te maken ook na het knijpen.
Groetjes,
Steffen