Hmm.. emo vind ik weer een van de zovele labels, sommigen zien het als een scheldwoord, sommigen zien het als een stijl, sommigen zien het als een compliment.
Het volgende stond als omschrijving van emo op wikipedia :
emo-cultuur wordt gekenmerkt door emotionele, soms zelfs impulsieve buien. Emo's worden door andere emo's en onderzoekers beschreven als verlegen, gevoelige, emotionele, teruggetrokken personen. Tieners en soms ouders zien ze vooral als Gothics, soms zelfs als 'zielige en eenzame mensen, die maar moeilijk contact kunnen leggen met anderen'. Net als vele jongeren worstelen ze met de wereld rondom hen en de soms zware maatschappelijke verwachtingen. Doordat de emo-cultuur de laatste twee jaar sterk opgekomen is, zijn er ook veel voorkomende misverstanden. zoals dat emo's aan zelfverwonding doen. Sommige personen die bij de emo-cultuur willen horen voeren dit uit. Emo's zijn niet slechts mensen met eenzelfde muziek- en kledingstijl, het gaat ook om de ideeën.
Hierbij vind ik het net klinken alsof zijn alle "emos"hetzelfde, maar niet alle "emos" zullen aan dit beeld voldoen en niet iedereen die aan dit beeld voldoet zal "emo"zijn
Dingen die ik hier lees zoals bijv.
« Antwoord #13 Gepost op: Februari 27, 2008, 06:43:51 » Antwoord met citaat
emo is als je jezelf snijdt.
en gotich als je gwn veeelzwart draagt.
kn zn dak verkeerd bn
Vind ik echt niet kloppen. Kan zijn datj e verkeerd bent, nja, volgens mij zit je ook verkeerd.
Mensne die zulke reacties posten, zoek aub eerst eens uit wat emo inhoud voor je zoiets neerzet.
Je omschrijft een stereotype, een vooroordeel.
Zoek aub eerst uit wat emo daadwerkelijk inhoud voor je er comentaar op geeft
Maargoed even weer ontopic, wat vind ik van emos?
Ik vind het goed dat mensen zichzelf durven te uiten ongeacht de vooroordelen, daar heb ik respect voor, dus jek an wel stellen dat ik ook respect heb voor emos