Tja je moet inderdaad je angst aardig overwinnen. Soortgelijks had ik vroeger, tegenwoordig niet. Ik was altijd bang om contact te maken met een meisje, bang om verliefd te worden en verder te gaan. Ik wist niet wat ik moest verwachten en was bang voor wat er zou kunnen gebeuren. Waarom ik precies bang was weet ik niet. Maar ik merkte wel dat sinds eigenlijk rond me 18e die angst voorbij is.
Rond die tijd begon ik via msn, forums enzovoorts wat meer contact te krijgen met meisjes. Begon ik te merken dat omgaan ermee nog niet zo erg is en ik niet zo snel bang voor dingen hoef te zijn. Het is iets wat dus alleen afleerd in de tijd.
Maar ik denk dat je moet leren omgaan met jongens. Ik weet niet hoeveel vrienden je heb die mannelijk zijn, maar ik gok niet zoveel

(kan er ook naast zitten). Misschien moet je daarmee (als je ze al heb en anders moet je ze maken, dus niet jongens die iets voor je zijn als relatie maar meer als vrienden) wat meer contact hebben, wat leren omgaan en eventueel een keer uitgaan als vrienden. Dan leer je dat het niet zo slecht is.
Als je daarna met een jonge gaat (die relatiegeschikt is), dan moet je één ding gewoon onthouden. Het is jou leven, jij heb de controle en jij beslist hoe ver je gaat en of het goed loopt of niet. Wat is er erg aan om te proberen en zien hoe ver je komt. Als je de angst nooit onder ogen durft te zien, hoe weet je dan dat die goed of slecht is. Neem gewoon de tijd en zie dat je zelf alles in handen heb, nee kan je altijd nog zeggen, durf soms gewoon ja te zeggen.
Groetjes,
Steffen