Skip to main content

Auteur Topic: snijde

x

x-anoniempje-x

snijde
OP: 08-11-2009, 21:16
heey
ik heb de laatste tijd veel ruzie thuis en me ma is bijna nooit thuis en me pa ook niet :s en als me ma er is gaat alle aandacht naar me broertje en heb ik heel vaak ruzie enigste waarmee ik met haar in contact kom is me huiswerk  :-X
en op sgool maakt me vriendin me heel onzeker  :-\
de vorige x had ik zoon ruzie met me ma dat ik naar me kamer ging en een schaar pakte en in me arm ging krassen toen ging het bloede enz. maar  het voelde goed...  :-X
maar ik wil het niet blijven doen hebben jullie tips om het niet meer te doen???

xxx
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 08-11-2009, 21:18 door x-anoniempje-x »

m

maraa

Re: snijde
#1: 09-11-2009, 10:32
Heey
Echt tips om eraf te komen heb ik niet sorry,
maar probeer met je moeder of vader te praten hoe je je hierover voelt ( je kan ook een brief schrijven of mail sturen met je gevoelens als je niet durft te praten)
En probeer met iemand anders te gaan praten , een vertrouwenspersoon, familielid, aardige leraar, echt goede vriend/in
(dus iemand die er echt voor je is niet de vriendin die jou onzeker maakt)
En probeer iets te zoeken wat je kan afleiden als je je zo voelt, zoals bijv. tekenen, schrijven, instrument bespelen, fietsen.
  • IP logged

L

Lisaa

#2: 20-11-2009, 15:16
Klinkt heel bekend, van als het minder gaat dat je je jezelf dan pijn wilt doen. Maar als je echt iets is wat je niet wilt, kan je proberen het positieve ervan zien. De positieve dingen. De leuke vakantie's, de mooie momenten in je leven. Je hebt ze vast! Afleiding helpt natuurlijk het beste. Ik kan wel zeggen niet in de buurt van een schaar komen maar ik weet niet of dat je ervan weerhoud. En dat van je moeder.. Ik hoop dat ze het beste met je voort heeft. Dus als je met haar praat, en uitlegt hoe je je voelt, ookal is dat soms heel lastig, helpt dat echt! Je kan het bijvoorbeeld zeggen onder huiswerk maken. Maar je kan ook stukje met haar gaan lopen.
  • IP logged

p

peter

#3: 25-11-2009, 23:26
Dat is een probleem waar veel mensen mee zitten. Met een moeilijk woord heet het automutilatie.

Er zijn zeker tips om ermee te stoppen. Er is ook een hele mooie website over  http://www.automutilatie-site.nl/
Kijk vooral eens bij stoppen en dan het kopje "voor het stoppen" en het kopje "fouten maken mag!"
Omdat je het nog maar 1x gedaan hebt, is het voor jou makkelijker om te stoppen dan als je het al heel vaak gedaan hebt, of er zo ongeveer verslaafd aan bent geworden, want dat kan.

Ik wens je heel veel succes en hoop dat je hier iets aan hebt.
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal