Skip to main content

Auteur Topic: Is dit slecht van mij?

R

Roxanne

Is dit slecht van mij?
OP: 15-06-2011, 07:39
Na een 3 jaar lange relatie met mijn vriend, heb ik besloten er een einde aan te maken.
Aangezien meer dan de helft van die 3 jaar gevuld waren met problemen, en ruzie's, kon ik het niet meer aan.

Het is nu sinds maandag uit. En het rare is dat ik mij niet eens triest voel, zoals ik mij zou moeten voelen.
Maakt dit mij dan een slecht persoon?
Ik denk dat het door al die ruzie's en problemen komt. Ik voel me meer 'opgelucht', indeplaats.
Dat ik daarvan af ben, en een nieuw leven kan beginnen.

Maar, en hier komt het. Mijn beste vriendin weet hoe het eraan toe ging. Want ik kan haar écht alles vertellen.
Ze weet hoe moeilijk ik het had. En dat het geen relatie meer was, en er dus ook geen liefde meer was.
Nu wil ze mij dit weekend mee uit nemen zodat ik mijn problemen kan vergeten.
Ze vertelde wie er ging mee zijn, en op een van die jongens ben ik verliefd geworden...

Is dit slecht van mij? Het is net voorbij met mijn vriend, waar ik bijna 3 jaar lang een relatie mee heb gehad.
Is het normaal dat ik mij zo voel? Is dit niet slecht van mij?
  • IP logged

O

Opradah1

Re: Is dit slecht van mij?
#1: 15-06-2011, 09:02
Niet slecht, een slecht mens ben je niet!
Je ent gewoon opgelucht en daar is een reden voor!
Vanwege alle ruzies enzo, denk ik dat je idd een hoede keuze hebt gemaakt.

Wat het weekend betreft, moet je het zelf weten!
Het kab idd een goede afleiding zijn, maar dat moet jij weten...
Als je dit een goed idee lijkt, en dat e er zin in hebt, zal ik het zeker doen!
Het is niet "slecht" ofzo als je t doet, het is jou leven.

Sterkte&(evt)veel plezier!
Xxx
  • IP logged

• Global Moderator
  • Meester Lid
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
#2: 15-06-2011, 09:29
Dat het je niet zo veel doet dat de relatie over is is niet zo erg vreemd wanneer ik de voorgeschiedenis lees. Je bent blij dat je van de steeds terugkerende ruzies af bent. Bovendien ben je hier in gedachten al veel langer mee bezig geweest waardoor je een groot deel van het verwerkingsproces al achter de rug hebt.
Ik heb sterk het idee dat je eigenlijk veel te lang gewacht hebt om er een punt achter te zetten. Enerzijds omdat je bang was hem te kwetsen, anderzijds omdat je opzag tegen een stukje eenzaamheid.

Of het slim is om nu meteen in de volgende relatie te stappen ? Dat durf ik toch een beetje te betwijfelen. Het lijkt mij meer een stukje vluchtgedrag. Je krijgt nu aandacht die je lang niet gehad hebt en waar je waarschijnlijk wel naar verlangde.
Maakt dit je tot een slecht mens ? Nee, dat denk ik niet. Misschien is het wel goed om voor jezelf op zoek te gaan naar de achterliggende reden. Ik heb een beetje het idee dat dit niet helemaal een juiste reden is.

Sterkte,
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

R

Roxanne

#3: 15-06-2011, 18:18
Bedankt beiden :)

Ik ken deze jongen eigelijk helemaal nog niet zo goed. Alleen van zien.
Dit weekend zal ik hem beter leren kennen.
Ik zou ook niet meteen in een nieuwe relatie willen stappen.
Dat lijkt me nogal verkeerd.

Ik vind mijn gevoel over al dit gewoon, zo raar...
Ik had gedacht dat ik verdriet zou moeten hebben, maar ik voel me opgelucht.
En nu alweer verliefd zijn, is helemaal niks voor mij, maar toch is het zo.
Ik denk dat het is omdat ik eindelijk weer vrij ben, de ruzies voorbij zijn, en ik opnieuw kan beginnen.
Ik weet niet eens of dat de reden wel is.
Maar een vlucht, zal het zeker wel niet zijn.

Het is allemaal nogal raar om uit te leggen, en ik heb mijn best gedaan het in woorden te proberen over te brengen.
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal