Skip to main content

Auteur Topic: homo, bi of toch hetero?

s

ssuuzz

homo, bi of toch hetero?
OP: 07-07-2013, 16:25
Ik twijfel al een tijdje of ik nou op boyz of girlz val. Ik had in september '12 nog een vriendje, maar eigenlijk voelde ik niets voor hem. In het voetbalteam waar ik in zit, zit een meid, ruim 5 jaar ouder dan ik, die ik denk ik leuk vind. Dit heb ik aan haar verteld, en reageerde normaal. Later kwam er een nieuwe meid bij me op school, bij een vriendin van me in de klas, maar bij haar voel ik me toch anders, normaler. Dan had ik een paar weken geleden, begin juni, nog een weekend met allemaal tiener en een feest erna, toen heb ik met een boy staan zoenen, en toen vond ik hem wel oke. maar nu twijfel ik zo erg!!

Ook mijn ouders doen raar, vroeger was het altijd zo dat als er op tv homo's zoenden, ze wegkeken, vies keken, of weg zappten. laatst aan tafel zei mijn zusje dat ze graag tante wil worden, ik zeg dan om niet echt op te vallen, 'misschien ooit.' Toen opeens zei mijn pa: Misschien komt ze later wel met een vrouw thuis!
Dit brengt me nog verder in de war.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
X ssuuzz
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 411
  • Man - 26 jr
  • Aangemeld: jan 2012
Re: homo, bi of toch hetero?
#1: 07-07-2013, 22:27
Hey, als je een keertje op een jongen of meisje valt betekent niet gelijk dat je lesbisch/homo bent op deze leeftijd. ( dat heb ik gehoord iig ^^) Je moet het maar gewoon uitzoeken de komende jaren en dan kom je er zelf wel achter op wie of wat je valt, kab idd ook gewoon allebij zijn, het heeft geen haast om dat uit te zoeken, maar dat betekent ook niet dat je niet mag experimenteren :p

Als je uiteindelijk weet 'wat' je nou bent, dan moet je er over na denken hoe je ouders daar tegenover staan. En het zou dan kunnen zijn dat je een keuze moet maken of je het je ouders gewoon verteld en 'gelukkig' word, of dat je de rest van je leven stiekem gaat doen..

Succes!! :)
  • IP logged

O

Opradah1

Re: homo, bi of toch hetero?
#2: 08-07-2013, 07:49
Ik sluit me aan bij het antwoord van @Braadpan

Dat je nu een keer op een meisje valt wil niet direct zeggen dat je vaker op meisjes kunt vallen en dus lesbisch of biseksueel bent. Net als dat het feit dat je eigenlijk niet verliefd was op je exvriend, niet gelijk betekent dat je niets voor een andere jongen kunt voelen.

Meestal duurt het een langere tijd voordat je pas kunt weten of je daadwerkelijk hetero/bi/lesbisch of homoseksueel ben, dat is niet iets wat je uitvindt in een dag. Gun het de tijd, je zult vanzelf merken voorwie je meer gevoelens hebt, of dat deze gelijk zijn.

Wat je ouders betreft, zij moeten accepteren hoe jij jouw leven inricht en metwie je jouw leven deelt. Dit is soms makkelijker gezegd dan gedaan, acceptatie van de ouders is soms (vooral helemaal in het begin) niet echt makkelijk te krijgen. Ik heb hier geen ervaring mee, ik kan je alleen meegeven dat ik vaak te horen krijg van mijn homo- en biseksuele vrienden dat het vaak zo is, hoe makkelijker/gewoner jij erover doet.. Hoe "makkelijker" je ouders erover doen. Hiermee bedoel ik niet dat ze er opeens voor 100% zeker gelijk al helemaal achter zullen staan, maar als jij over komt alsof je het heel erg vindt en je je er heel erg voor schaamt en het liever niet zou zijn.. Zijn je ouders eerder geneigd deze emoties over te nemen (dit is trouwens vaker zo, dus niet alleen met vertellen of je hetero/bi/homo bent).

Succes!
  • IP logged

  • *****
  • Meester Lid
  • Berichten: 691
  • Man - 29 jr
  • Aangemeld: aug 2012
Re: homo, bi of toch hetero?
#3: 12-07-2013, 16:51
Daar Ben ik ook mee eens opradah.
Het maakt niet uit op welk geslacht je valt
als je maar goed in je vel zit!
Ik vind het zoizo kool kun je meiden uitchecken
amen met mij ;)
Al
is er een
redelijk leeftijdadsverschil ;p)
  • IP logged
Live, Laugh, Love <3

a

adriana-m

Re: homo, bi of toch hetero?
#4: 06-08-2013, 11:22
Hoi ssuuzz
We zijn allebei 15! Ik heb hetzelfde probleem als jij, alleen dan anders en in mindere mate. De manier waarop ik naar jongens kijk is heel apart, ik voel me nooit echt op me gemak bij jongens. Ik ben veel liever bij een meisje in de buurt. Ik heb op dit moment geen behoefte om iemand te zoenen, maar als ik eerlijk moet zijn zou ik nu eerder een meisje willen zoenen. Toch denk ik dat ik niet lesbisch ben, heel raar maar dat gevoel heb ik gewoon. En of dat gevoel klopt weet ik niet, maar ik weet wel dat het op onze leeftijd niet altijd betekent dat we lesbisch/bi/hetero zijn. Ik zou me er niet al te druk over maken, dat doe ik ook niet! Succes.
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal