Skip to main content

Auteur Topic: Help gevraagd?

u

upfront

Help gevraagd?
OP: 21-11-2014, 21:23
Hallo, ik ben een 17 jarige jongen met een vraagje.
Ik heb al een aantal vriendinnen gehad met onder andere 3 hele serieuze.
Nu zit ik op het MBO, eerste jaar.
Nu vind ik dus een meisje heel erg leuk, een probleem.
Ik weet niks van haar, nieteens haar naam.. Na al die vriendinnen weet ik wel een beetje hoe je meisjes moet aanspreken enzo.
Maar met haar durf ik werkelijk niks. Ik durf niet eens iets tegen haar te zeggen. Ik ben veel te bang om afgewezen te worden.
Ik ben niet echt vol van mezelf, maar ook weer niet, niet zelfverzekerd..
Ze doet wel bijna de zelfde richting als ik dus qua interesses zitten we redelijk op een pad.
Ik zie haar wel bijna elke dag en ze lijkt me een beetje verlegen en snel weglopend. Ik wil gewoon niet dat ze dat van mij weg doet..

Kan iemand me helpen of heeft tip met hoe ik tegen haar kan praten? Of iets bereiken in ieder geval?
Nooit geschoten is altijd mis.. Maar ik mezelf ook weer niet schieten.

Alvast bedankt!

-Anoniem.
  • IP logged

• Meester Lid
    • Tumblr
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: jun 2014
Re: Help gevraagd?
#1: 23-11-2014, 12:45
Je mag hier best de tijd voor nemen, zeker als ze verlegen is kan het al vlug te snel voor haar gaan. Probeer eerst oogcontact met haar te maken en naar haar te glimlachen, dan is ze zich al bewust van jouw interesse voor je haar echt in een hoekje drukt en haar 'dwingt' met je te praten. Dan kan ze het zelf wat verwerken en er aan wennen. Verder is het altijd goed om in de gaten te houden wanneer ze alleen is. Op zo'n moment kun je naar haar toestappen en een onzinverhaaltje over school beginnen. Geef haar vooral de gelegenheid om over zichzelf te vertellen. Als ze daar op toehapt, weet je dat ze geïnteresseerd is in een gesprek met jou.

Oogcontact is de meest intieme (en ook makkelijkste) manier van communicatie, dus daar zit je altijd goed mee!
  • IP logged

u

upfront

#2: 23-11-2014, 17:31
Oog contact is er altijd wel als we elkaar zien, maar niet echt intiem ofso, meer van ''Hey ik ken jou''.
En ik wil best een onzin gesprek met haar beginnen over school of iets waar ze de opleiding voor doet, maar dan ben ik weer bang dat het haar niks doet en ze gewoon wegloopt, of dat het gesprek dood loopt en alles heel ongemakkelijk wordt.
Voor de rest lijkt het me hartstikke leuk als ze vanalles over zichzelf verteld!
  • IP logged

• Meester Lid
    • Tumblr
  • Vrouw - 28 jr
  • Aangemeld: jun 2014
#3: 24-11-2014, 12:18
Probeer dat intieme oogcontact maar eens, gewoon even haar blik vasthouden en glimlachen. En ze loopt heus niet zomaar weg tijdens een gesprek, dat zou ontzettend onbeleefd zijn. Als het gesprek heel ongemakkelijk wordt, weet je dat ze er of nog niet aan toe is, of gewoon niet dezelfde gevoelens heeft. Dat is voor jou heel waardevol om te weten. Het kan natuurlijk ook dat ze nog steeds onzeker is, maar dat merk je wel aan haar lichaamstaal tijdens het gesprek. In dat geval is het een uitdaging voor jou om het gesprek toch te laten draaien!
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal