Skip to main content

Auteur Topic: Snijden

@
  • Proeflid
  • Berichten: 1
  • 19 jr
  • Aangemeld: jan 2019
Snijden
OP: 06-01-2019, 16:14
Hee allemaal...
ik ben sinds 2 maand begonnen met snijden.. ik heb een lager zelfbeeld gekregen en het gaat dus echt niet goed met me... ik snij mezelf nu elke avond , het begon met krassen daarna een snee en nu zet ik er eke avond een sneetje bij.. ik word er gewoon gek van en wil graag hulp maar bij Mn vrienden wil ik niet terecht want dan lijk ik meteen de “zielige” als je snapt wat ik bedoel... iedereen zal zeggen .”praat met je ouders” maar dat is makkelijk zeggen... mijn thuissituatie is niet super want zit in een pleeggezin en voel me hier niet fijn .. het echte probleem is dat ik het dus echt moet verbergen en ik weet niet hoe, kunnen jullie me helpen? X mij ❤️

dit is geen aandacht ofzo hoor
  • IP logged

  • *****
  • Global Moderator
  • Meester Lid
  • Berichten: 1.833
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
Re: Snijden
#1: 06-01-2019, 18:20
Hallo meisje, wat goed dat je zo snel om hulp vraagt.

Dat dit geen roep om aandacht is, dat is mij wel duidelijk en ik neem je dan ook zeker serieus. Ik heb geen idee of ik je kan helpen maar ik kan je op zijn minst een luisterend oor bieden en zo mogelijk van wat advies voorzien.

Het is wel duidelijk dat je in een hele vervelende situatie zit. Het feit dat je in een pleeggezin zit geeft al aan dat je een zwaar verleden hebt. En een pleeggezin kan je niet zelf uitkiezen. Over het algemeen doen pleegouders hun uiterste best maar dit betekent niet dat er ook een beetje een leuke klik is en die moet er wel zijn om het voor jou een beetje draaglijk te houden.

Heb je enig idee hoe het komt dat je zelfbeeld zo verslechterd is ?

Denk je dat dat zelfbeeld weer omhoog te krijgen is ?
Wat wil je bereiken met het krassen/snijden ?
Wil je op die manier de echte pijn onderdrukken met een ander soort pijn ?

Kanjertje, je mag hier altijd van je afschrijven, dan zal ik proberen te kijken wat ik voor je kan betekenen. Uiteraard staat het ook andere forumbezoekers vrij om je hier te steunen.
Wanneer je het vervelend vindt om je verhaal op een openbaar forum te plaatsen dan mag je mij ook een privébericht sturen.

Happy_Man
  • IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

G
  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 84
  • Vrouw - 23 jr
  • Aangemeld: nov 2014
Re: Snijden
#2: 07-01-2019, 02:10
Hey allerliefste anoniem,

Ten eerste ben ik oprecht al supertrost dat jij al na 2 maanden op hulp durft te vragen. Dit heeft mij veel en veel langer gekost.
Ik snap hoe je je voelt als je denkt dat je “de zielige” gaat zijn en dat iedereen zegt dat je met iemand moet praten. Dit was ook een hele poos mijn mindset. Nu ik op kamers ben gaan wonen en alles op zich alleen moet ben gaan doen, ben ik langzaam maar zeker gaan inzien dat ik juist NIET alleen sta in deze situatie. Ik heb vanuit mijn studentenvereniging 2-6 mensen gevonden van wie ik weet dat ze echt goede mensen zijn die het waard zijn om te proberen te vertrouwen, hoe lastig het ook is.

Het enige lastige is, is dat je deze specifieke, bijzonder mooie mensen moet zien te vinden. En dit is lastig. Zeker op een leeftijd van 13 jaar. Ik heb er ruim 10 jaar over gedaan om mensen te vinden die ik echt kon vertrouwen, maar dit hoeft voor jou zeker niet hetzelfde te zijn.

Als jij wilt dat jij stopt met automutilafie, en als jij wilt dat jij clean blijft, dan kun jij dat zeker. Whatever other people say. Heel cringy maar; je lot ligt in je eigen handen. Het heeft mij veel gekost om dat te beseffen, maar hoe hard deze waarheid ook is, ik geloof erin dat dit mij verder helft, en ik hoop dat het voor jou hetzelfde kan doen.

Ik snap dat je, gezien je situatie, niet per se bij je ouders terecht kunt. Ik kon dit zelf ooi niet, maar om andere redenen. Maar oprecht lieverd, dit wegstoppen, dit verbergen, het zal jou echt niet gaan helpen. Geloof me.

Mijn allerbeste advies zou zijn; volg je gevoel. Maar keep in mind dat dit echt pas over zal gaan met professionele hulp, die je kunt regelen via de huisarts. Je geeft zelf al aan dat het niet ok met je gaat en dat je graag hulp wilt en dat je thuissituatie niet fijn is.

Verbergen is een optie, maar veruit niet de goede. Ik hoop dat je iets met mijn advies doet en via de huisarts professionele hulp kunt regelen. If not, raad ik de webstie van 113 aan. Dit dat zeer vriendelijke mensen met alle goede bedoelingen die je oprecht willen helpen (sorry Halpy_Man, ik weet niet meer 100% of het aanschrijven van een website ok is op dit forum, its been a while since ive been here, stuur me een pb en ik delete het direct uit mijn bericht). Als dit allemaal geen hulp biedt, of je gewoon wilt praten, je kunt me ten alle tijden een privé bericht sturen. Iets posten op het forum wil ook altijd wel helpen tho, al is het maar om het van je af te schrijven.

Ook ondersteun ik volledig het bericht dat Happy_Man hier eerdig (of gisteren, hoe je het ook wilt bekijken, heeft geplaatst. Dit forum is uitermate geschikt om mensen een plek te geven om hun hart te luchten.

Anyways, heel veel sterkte en liefs,
Gewooneenmeisjw
  • IP logged

J
  • ***
  • Oude Bekende
  • Berichten: 64
  • Vrouw - 24 jr
  • Aangemeld: apr 2015
Re: Snijden
#3: 07-01-2019, 14:38
Hey hoi!
Allereerst, wat rot dat je je zo voelt. Ik heb hetzelfde ongeveer meegemaakt en het is inderdaad niet altijd fijn om het mensen te vertellen. Toch zal ik het misschien sommigen vrienden toch vertellen? Toen ik dat deed kwam ik erachter dat veel van mijn vrienden zichzelf ook pijn hadden gedaan. En anderen waren weer geschrokken en dat hielp mij ook om te stoppen. Misschien kun je ze ook duidelijk vertellen dat je echt ergens mee zit en dat je echt hoopt dat ze je serieus willen nemen? Goeie vrienden zullen dat wel begrijpen dan denk ik. Veel mensen zijn ook niet bekend met self harm en snappen het niet zo, maar dat kun je ze denk ik niet echt kwalijk nemen.
Eventueel kun je nog altijd naar je huisarts? erover praten met mensen die je niet kennen kan heel fijn zijn :)
Heel veel sterkte en succes ermee. Ik hoop dat alles snel goed komt en dat je je snel weer beter gaat voelen.
Ik ben niet heel goed in motiverende berichten schrijven, maar wilde je wel graag laten weten dat je niet alleen bent :)
Knuffels, Jasmin
  • IP logged

N
  • Proeflid
  • Berichten: 2
  • Vrouw - 26 jr
  • Aangemeld: jul 2020
Re: Snijden
#4: 07-07-2020, 20:48
Hoi meis,

Ik doe dit helaas soms ook. Dat geeft vaak even opluchting maar daarnahaat ik mezelf nog meer. en die littekeningen zijn helemaal niet mooi. Ik moet in de zomer lange mouwen dragen om het te bedekken. en dat haat ik ook. Ik heb ook problemen met zelfbeeld. Ik ben gew2oon veel te zwaar. En ik ben bang dat niemand mij echt leuk vindt. Stay strong!
  • IP logged

o
  • Proeflid
  • Berichten: 1
  • 26 jr
  • Aangemeld: jul 2020
Re: Snijden
#5: 16-07-2020, 10:07
Heel begrijpelijk. Snijden geeft even verlichting. Het is een soort pijnstiller. Ik raad je echter wel aan om ook de oorzaak te gaan uitzoeken en aanpakken want je bent waardevol en uniek en je bent niet voor niets op deze aarde. Je kan hulp vragen via huiarts, jeugdzorg of organisaties met hulplijnen zoals MIND Korrelatie
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal