De vraag is dan meteen: wat is je definitie voor de ware?
Ik geloof best in de ware. Maar dan wel in de meervoud variant. Er is namelijk niet 1 meisje op deze wereld die voor mij geschikt is.
Het is namelijk zo: ik geef een voorkeur voor een bepaald uiterlijk. Daarnaast vind ik een aantal karakter trekken belangrijk. Aan een aantal erger ik mij. Hierdoor houd je dus een groep meiden over die bij mij zouden passen.
Tegenlijkertijd hebben ook die meiden een voorkeur voor uiterlijk etc. Dus van die 1 miljoen geschikte meiden over de hele wereld blijven er misschien 300.000 over. (ik noem maar iets).
Deze 300.000 de wares zitten verspreidt over de hele wereld. De meeste kom ik ook nooit tegen. Maar wat maakt iemand nou de ware: Namelijk als je heel je leven met hem of haar hebt gedeeld. En tot de dood je scheid. Dan is hij/zij de ware geweest.
Je kan dus iemand tegen komen op je 15de, en daar voor de rest van je leve bij blijven. Dan was dat de ware. Als het na 35 jaar strand, is dat een teken dat het toch niet echt de ware was. Want als het de ware is, dan blijf je bij elkaar.
Wanneer je deze tegenkomt, dat weet je nooit. De ene komt die persoon tegen in zijn tienerjaren. De andere pas ergens rond zijn 30ste.
De grootste kans op de ware tegenkomen is tijdens je studie. Dan bedoel ik MBO, HBO en UNI. De reden is heel simpel: Ik ben bijvoorbeeld sociaal ingesteld. Maatschappelijk betrokken. De ware is iemand die dat ook is. En die kom ik tegen bij Sociale Studies. Daar trek ik ook redelijk veel mee op omdat ze bij mij op de opleiding zitten. Dus de kans is groot dat ik daar de ware tegenkom als die er tussen zit.
Je hebt iets wat gemeenschappelijk is.
De allerbelangrijkste tip is: Ga vooral niet op jacht naar een vriend(in). Als je op zoek gaat, ben je niet kritisch. Dan kijk je alleen maar: Dat is een lekker ding, ik kan redelijk met haar opschieten en je begint een relatie die vaak binnen een maand weer uit is. Puur doordat je niet goed overwogen hebt of het wel de juiste voor je is.
Ferko