Skip to main content

Auteur Topic: weet het allemaal niet meer

A

Anonimous

weet het allemaal niet meer
OP: 29-10-2007, 20:14
Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen dus ik plaats het hier maar, ik weet het op het moment echt allemaal niet meer..laat ik maar bij het begin beginnen..
Het begon allemaal toen ik een jongen leerde kennen, hij was hastikke lief en aardig en na een tijdje kregen we wat met elkaar.. toen leerde ik hem kennen op een compleet andere manier...
IK kwam er achter dat hij een serieus agressie probleem heeft. Hij heeft op school wat gesloopt toen ik smste dat ik niet kon die dag..
Dus toen had ik zoiets van ..dit kan niet meer.. dit wil niet..
Ik heb het uitgemaakt.. met verschillende redenen trouwens..
Maargoed.. een paar week later kwam ik er achter dat er nog 3 jongens mij leuk vonden.. iets compleet nieuws voor mij, ik werd eerst gezien als een meisje die een goede vriend was.. maar echt verkering enzo, dat wouden de meeste jongens niet dus ik vind het allemaal nogal vreemd.
Een van die jongens vroeg mij, en ook al vond ik hem erg lief en leuk ik heb toch nee gezegd.
Nou heb ik vandaag weer een goed gesprek gehad met mijn ex, hij mist me erg zegt hij en raar genoeg mis ik hem ook.
Ik weet dat ik geen relatie met hem aan moet gaan.. er is teveel aan de hand op het moment en dat heb ik hem ook verteld, toch zegt hij steeds weer ik hou van je en ik mis je enzo..
mrgoed..
We kwamen zostrax dus op het onderwerp roken..
Als hij stopt met roken kan hij wel 70 of 80 jaar worden zo niet dan misschien maar 40 of 50 ofzo
Hij zei dus als jij stopt met roken doe ik dat ook..
Dat nam ik niet helemaal goed op, ikrook tegen stress.
Ik kan niet goed met stress omgaan en dit is gewoon voor mij een hulpmiddel
Nou heb ik hem zo ver dat hij een poging doen om te stoppe nmet roken..
Maar wat als het hem niet lukt?
Moet ik dan stoppen met roken zodat hij het ook doet, met het risico, weer niet goed om te kunnen gaan met de stress en er onderdoor te gaan ..
Of rook ik door, wat er voor zorgt dat hij misschien ook stopt..
En moet ik weer bij hem terug komen of niet..
Ik weet het allemaal niet het is nogal verwarrend...
Iemand wat advies ofzo of een paar wijze woorden waar ik misschien iets aan heb
Groetjes Mij
  • IP logged

e

eenwieler

Re:weet het allemaal niet meer
#1: 29-10-2007, 23:14
Het is niet eerlijk als je hem dwingt om te stoppen terwijl je zelf doorgaat. Ook al is het omdat jij het nodig hebt en hij niet.

Als je wilt hebben dat hij stopt, moet jij ook stoppen.
Je geeft aan dat je rookt voor de stress. Wat je nu krijgt is dat iedere keer als je stress krijgt, ga je roken. Je leert er gewoon niet mee omgaan. Wat ik aanraad is gewoon stoppen. En probeer een alternatief te vinden dat niet schadelijk is. Lollies eten werkt bijvoorbeeld. Uiteindelijk heb je leren omgaan met stress en heb je roken niet nodig. Het zit grotendeels tussen de oren bij de verslaving roken. Lichamelijke verslaving is er zo vanaf.

En niet iedereen die rookt wordt maar 40 a 50. Mijn moeder rookt te veel en is al in de 50. Met te veel bedoel ik veel meer dan de meeste hier doen. Vrij zeker zelfs meer dan iedereen hier doet.

Ik zou eerder een punt maken om die agressie. Dat is namelijk ook een gevaar voor jou. Daar zou ik me meer druk om maken dan die paar sigaretten per dag.

Ferko
  • IP logged

A

Anonimous

#2: 30-10-2007, 05:51
Bedankt voor het advies, lollies eten is voor mij geen optie aangezien ik dan weer heel erg zou beginnen te snoepen, en ik net een paar kilo kwijt ben.
En ik maak een punt van het roken omdat hij een probleem heeft met zijn longen, ik weet heus wel dat rokers best oud kunnen worden kijk mijn opa die rook bijna zijn hele leven al en is nu al 78.
Maar voor hem is het dus een uitzondering vanwege zijn longen.
En de agressie maak ik ook al een punt van ^^
  • IP logged

m

magiclover

#3: 30-10-2007, 19:45
misschien is suikervrijkauwgom een geode oplossing in plaats van roken ten eerste je hebt iets in je mond en ten tweede je komt er neit zo snel en veel van aan.

Groetjes,

Charelle
  • IP logged

t

totalwar

#4: 30-10-2007, 23:22
Er zijn verschillende manieren om met stress om te gaan, maar even niet daarover.

Over je ex... Mmm hij moet niet stoppen alleen maar omdat jij stopt, als je wilt dat een roker stopt moet hij de wil ervoor zelf hebben, ik geloof niet zosnel dat hij volledig stopt als jij stopt, want als hij de wil ervoor had, was hij al gestopt. Zo kan je elke keer wel een reden verzinnen om te stoppen maar toch een beetje door blijven gaan.

Daarnaast, tja met hem beginnen is niet alles, maar je moet 1 ding niet in vergissen, het klopt dat je hem mist, maar dat komt vooral omdat je heel close met hem geweest ben en andersom. Ik heb een aantal keer met me ex gepraat en vrienden geprobeerd te zijn, maar dat lukt gewoon niet omdat de gevoelens er nog wel zijn alleen het in de gedachten gewoon niet meer klikt. Dus ik voel nog wel wat voor haar, ik weet alleen dat et niks meer wordt.

Dus hou wel je afstand door je gedachten te blijven gebruiken, want iemand missen kan je al snel doen, vooral als je gehecht ben geraakt aan die persoon.

Daarnaast is het niet wonderbaarlijk dat meerdere jongens op je vallen :P Het is wel vaker zo dat meer jongens op 1 persoon vallen, maar soms heb je het gewoon niet echt door dat ze verliefd zijn. Heb ik namelijk ook niet altijd door, vooral niet doordat ze meestal nee zeggen als je het sirieus vraagt :P

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

e

eenwieler

#5: 30-10-2007, 23:52
Je kan ook iemand missen omdat je bepaalde momenten of periode die je met hem gedeeld hebt mist.

En dat de persoon zoals hij nu is, niet eens mist.

Als hij een probleem met zijn longen heeft is het inderdaad niet verstandig om te roken. Maar het is inderdaad iets waar een sterke wil achter moet zitten. Als jij veel voor hem betekend kan jou visie daarop voldoende zijn. Maar dan moet hij ook echt van jou houden.

Ferko
  • IP logged

L

Lies

#6: 06-01-2008, 22:33
Hee, je moet het jezelf niet zo moeilijk maken.
Je dwingt een jongen te stoppen met roken terwijl jij gewoon vrolijk door rookt. probeer de oorzaak van je stress te vinden en probeer die op te lossen.
Een jongen die agressief wordt omdat jij een keertje niet kunt is niet prettig. Misschien voel jij je wel niet prettig bij deze jongen en durf je daarom geen relatie met hem aan te gaan.
Probeer rustig met hem over je gevoelens te praten en vertel hem eerlijk wat jij ervan vind! zo is het ook een stuk duidelijker voor hem allemaal! Succes
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal