Skip to main content

Auteur Topic: puisten, kringen en mee-eters

v

vlinderr

puisten, kringen en mee-eters
OP: 11-11-2007, 12:28
het is echt hopeloos;

ik heb de laatste tijd heel veel puisten en mee-eters erbij gekregen maar hoe gaan die weg?
ik heb al van alles geprobeert maar niks help,
mn moeder zegt wel dat ik er niet aan moet krabben
en ze niet moet uitknijpen maar dat werkt bij mij niet
want als ik een puist heb knijp ik die meteen uit
en ook zo met mee-eters
weten jullie wat werkt? en ik heb ook al best veel littekens van puisten; gaan die ook nog weg?

en dan nog iets;
ik heb hele donkere kringen onder mn ogen en op die kringen zitten wit-achtige bultjes/stipjes
ik heb dat al heel lang en ik weet niet wat het is
weten jullie dat misschien?
en wat kan ik er tegen doen
  • IP logged

t

totalwar

Re:puisten, kringen en mee-eters
#1: 11-11-2007, 12:40
over die witte stipjes, idat zijn gerstekorrels, dat zijn soort kleine vetbultjes onder je ogen, die zijn niet schadelijk en zijn niet erg. Ik heb ze zelf ook.

Ze worden meestal met behulp Coagulatie behandeling weggehaald. Vind je het echt nodig, dan kan je hier wat info vinden:

http://www.huidtherapie-haarlem.nl/behandel_coagu.html

En over je puistjes enzovoorts.

Uitknijpen kan wel, je moet alleen ervoor zorgen dat je ze daarna goed schoonmaak. Je kan aan je moeder vragen of ze een flesje alcohol wil halen bij de appotheek. Dit doe je dan met een watje eroverheen wrijven, zodat het goed schoon wordt (prikt een beetje). Verder is het slim om dagelijks met het alcohol je gehele gezicht reinigen, dat voorkomt en verwijderd puistjes.

Daarnaast weet ik niet of je make-up gebruik, maar zorg altijd dat je je gezicht goed schoon maak!!!

Verder zijn de littekens die je ervan krijg best klein en zijn meestal binnen een jaar onderhand vergroeit, waardoor je ze bijna niet meer zie. Verder moet je echt proberen niet te krabben, je heb namelijk kans dat je grotere littekens krijg als je eraan krab ipv dat je ze uitknijp.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 11-11-2007, 12:44 door Totalwar »

D

Danischa ;;

Re: puisten, kringen en mee-eters
#2: 31-03-2008, 20:20
Ik heb zelf ook heel erg problemen met puistjes,als ik puistjes krijg dan weet ik al gelijk.. ik word weer ongestelt.. het is heel vervelend want je voelt je er niet goed bij ik heb meestal wel van .. wat kan mij het schelen.. maarja het zit er toch & het liefste wil je het weg hebben.. wat je er tegen doet? wachten tot het weg gaat niet afkrabben ofzo.. word het alleen maar erger van.

kusjes. ;D
  • IP logged

E

Elize

Re: puisten, kringen en mee-eters
#3: 01-04-2008, 14:09
Ik heb het ook best erg gehad, puistjes en mee-eters. En dan ook het verhaal met dat mn moeder vertelde dat ik ze beter niet kon uitknijpen enzo. En ik wist echt niet meer wat ik dan wel moest doen. Ben toen langs de huisarts gegaan en heb een heel goed middeltje gekregen, en sinds dien heb ik niet veel last van puistjes en/of mee eters.
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal