Tegenwoordig hoor je het inderdaad steeds vaker. Toen ik jong was hoorde je het zelden, nu lijkt het echt een rage te zijn. Soms vind ik dat wel vervelend, want er zijn ook mensen die dóen of ze erg veel problemen hebben en vals spelen op de testen terwijl ze het wel kunnen. Mensen worden te vaak in het hokje dyslectisch geplaatst en dat is niet goed denk ik. Want op deze manier krijgen de mensen met de échte problemen vaak niet de begeleiding die ze wel nodig hebben.
Ik zelf ben nu heel blij dat ik de juiste begeleiding heb gehad. Ik zeg bewust NU, omdat ik het toen der tijd heel erg vervelend vond dat ik na schooltijd naar een andere school moest en niet met vrienden wat kon doen, en ik kreeg altijd meer huiswerk mee om dingen te oefenen. Bij mij heeft mn wilskracht erg geholpen omdat ik taal echt goed wil beheersen omdat ik vind dat dat erg belangrijk is als je jezelf presenteert tegenover anderen.
Ik wil niet zeggen dat veel mensen nep dyslectisch zijn, maar ik hoop dat mensen die niet dyslecisch zijn wel begrijpen dat je verschillende varianten hebt. Van erg tot minder erg, maar ook wáarin je de meeste problemen hebt met dyslexie. Zo hebben sommige meer last met schrijven, sommige meer met lezen en anderen weer meer met het omzetten van geschreven tekst in woorden (voorlezen).
Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die vooral veel problemen ondervinden met aantekeningen maken, lezen en voorlezen, of lange/lastige woorden opzeggen. Dat is waar ik het meeste last van heb. Mijn spelling is niet altijd goed, maar het is beter dan mijn (begrijpend) lees niveau.