Skip to main content

Auteur Topic: Snijden hoe stop je?!

k

kells

Snijden hoe stop je?!
OP: 15-08-2008, 13:46
Elaba,,

Ik ben een meisje van 14 jaar.. En snij mezelf al 6 jaar.. Mijn meme had zelfmoord

gedaan..Waar ik een enorm groot schuld gevoel van had.. En ik wou de pijn voelen..

Die zei voelde voor ze dit deet.. Daarom ben ik beginnen snijden.. Ik heb dit nog altijd

niet verwerkt.. of toch nu ben ik daar aan bezig.. Op die leeftijd snapte ik maar al te goed

wat zelfmoord betekende.. en dat het geen ongelukje was.. Toen na 5 jaar heb ik eventjes

kunnen stoppen.. zo een 3 tal maand.. ik dacht jes het is gelukt maar nee.. Mijn liefste tante

dee ook een poging in oktober 2007 Daarna heb ik het vertelt aan mijn beste vriendin dat ik

mezelf snee en ik kon het niet geloven maar het was zo ze snee ook.. Haar papa had

zelfmoord gedaan ook 6 jaar geleden.. Ik snij nu nog en mijn tante is dit te wete gekomen..

Ze heeft mij haar woord gegeven dat ze nooit ng zo een poging doet.. Ze heeft ook al

de kuttermessen van mijn kamer gedaan maar dat kon ikniet verdragen en bendan direct

naar de Fun gereden achter 2 andere kuttermessen.. Nu zijn we al zoveel maand verder..

En nu ben ik in de verwerking ng geen stap verder.. overtlaatst heeft ook mijn lief het

uitgemaakt wat ook bij mijn beste vriendin gebeurde.. Ondanks dat iedereen ons uit elkaar

probeert te halen zijn we ng altijd beste vriendinnen en hebbe we een sterkere band..

Maar nu wil ik stoppen met snijden .. hoe kan ik dit doen? 

Ik weet het ni heb al zoveel geprobeert 

 

Groetjes Meisje Met Probs 

  • IP logged

r

roosje

Re: Snijden hoe stop je?!
#1: 15-08-2008, 23:30
Blijf uit de beurt vn scherpe dingen ,,
En maak plezier !
  • IP logged

n

nobody

Re: Snijden hoe stop je?!
#2: 27-02-2009, 19:04
het klinkt misgien stom maar het is soo dat er meer mensen sijn dan je denkt die snijden..
dus gaa met mensen met ervaringen er over praten of gaa met een psygoloog/psychiater praten en een oplossing zoekenO.o
ik gaa binnekort ook daarvoor naar een psychiater en het is daar helemaal niet raar ofsoo
khoop voor je dat je ervan af komt..   ik weet hoe moelijk het is>.<
x.<3
  • IP logged

J

Just me E.V.E.

Re: Snijden hoe stop je?!
#3: 21-04-2009, 09:16
probeer een andere manier te vinden om je gevoelens te verwerken. Probeer eens een soort dagboekje bij te houden of gedichten te schrijven over hoe je je voelt. Gewoon letterlijk alels op papier zetten. Dat werkt vaak. En ga sporten dan voel je je vaak ontspannender en zul je minder behoefte hebben om jezelf te snijden. En je bent nog jong, al maakt je vriendje het uit er zijn nog zooooveel leuke jongens op de wereld die ene was dan niet de ware voor jou ;)
  • IP logged

r

riwi

Re: Snijden hoe stop je?!
#4: 22-04-2009, 20:00
het jezelf verbieden...
er over praten
zoals boven mij al werd gezegt
je gevoel opschrijven
want zeg nou zelf van je af schrijven is beter dan van je af snijden ..

ookal he bik geen recht van spreken omdat ik eht ook deed
maar ik ben gestopt door het op te schrijven en te praten
  • IP logged

S

Something.else

Re: Snijden hoe stop je?!
#5: 23-04-2009, 20:49
praten is niet voor iedereen even makkelijk, je moet jou manier vinden, en desnoods hulp zoeken. thats it
  • IP logged

M

MDshizzle

Re: Snijden hoe stop je?!
#6: 04-07-2009, 11:52
Hee,,
Ik heb zelf ook gesneden.
Maar als je echt wil stoppen, zoals ik wilde lukt het je.
Als je maar genoeg wilskracht heb ervoor.
Blijkbaar zit er toch nog iets in je wat je laat denken: Van oké dan.
Dat moet je er uit zien te krijgen.
Geef jezelf een goeie reden het niet te doen, zoals ik het deed.
Mijn vrienden & vriendje leden er ook onder als ik het deed, ik wilde niet van mijn probleem dat van hun maken, en ik voelde me de laatste paar keren dat ik het deed zo schuldig dat ik er mee gestopt ben
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal