Ik heb ze nu zelf zo'n 3 jaar denk ik. Soms wat erger, soms wat minder. Het heeft er mee te maken dat je huid zich 'beweegt'. Dus het komt voornamelijk door de groeiperiode waarin je je bevindt. Het heeft te maken met de ontwikkeling van spieren, botten en ander weefsel in je lichaam. Ik heb ze gehad op m'n jukbeenderen, maar die zijn nu weg (uitontwikkeld?

) maar ik heb ze bijvoorbeeld nog steeds (af en toe) op mijn schouders omdat ik nog wel groei. Ook verschijnen ze nu onder m'n kaken omdat die zich nu beginnen te ontwikkelen (periode van/na verstandskiezen). Dat is bij mannen voornamelijk het geval, en bij vrouwen is dat hetzelfde, je borsten beginnen zich te ontwikkelen en daarvoor moet je huid soepel gehouden worden waarvoor weer talg nodig is, die je huid tenslotte verstopt (puistje). Het is dus een ontwikkelingsfase waar je doorheen moet. Bij mij was het eerst ook best erg, maar nu (3/4 maanden later) heb ik ze bijna niet meer.
Ook vooral geen belovende middeltjes gebruiken (zoals tandpasta ofzo...) dat helpt totaal niet, je kan er beter vanaf blijven, dan herstelt de huid zichzelf en geneest het mooier.
Het gaat vanzelf over (ik weet, het klinkt makkelijk) maar het is nu eenmaal zo, en als de mensen je niet nemen zoals je bent, jammer dan, er zijn genoeg mensen die dat wel doen.
succes ermee