Skip to main content

Poll

Totaal aantal stemmen: 0

Auteur Topic: al te lang puistjes

M

Miss-Problem

al te lang puistjes
OP: 08-09-2008, 21:15
ik heb al heel lang puistjes , in het begin d8 ik dat het niet zo erg was. maar ik heb het nu ook al anderhalf jaar op mijn rug ( Heeel ergg veel! :o)  en op mijn borsten. Ik heb al 2 jaar niet gezwommen, en ik doe nooit een shirtje aan met een lage hals etc.  want ik schaam me er heel erg voor. niemand weet het daarom ook ( alleen me moeder) ik heb van de huisarts wel een middeltje meegekregen. dat werkte niet. toen kreeg ik een nieuwe mee.   die werkt ook niet egt goed. Ik weet egt niet wat ik ermee moet doen. ik ben nog maar 13. en wanneer gaat het eindelijk over ?   

  • IP logged

D

DC-P

Re: al te lang puistjes
#1: 08-09-2008, 22:09
kheb ze nog steeds vanaf me 13e af....
alleen nu wat minder...
  • IP logged

t

totalwar

Re: al te lang puistjes
#2: 10-09-2008, 17:50
Hoe lang het duurd verschilt per persoon (per huidstype) als je een hele vette huid heb van nature dan krijg je ze eerder en blijven ze meestal ook langer. Er is nu nog weinig aan te doen, puistjes verdwijnen vanzelf.

Maar het zal nog wel een tijd duren, zo ie zo je puberteit lang. Daarna zal het af gaan nemen.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

b

banaan

Re: al te lang puistjes
#3: 06-01-2009, 14:05
ik heb het dus al 2,5 jaar en ik baal er dan ook ontzettend van want je word er door gepest( ik heb dat nog niet zo erg)
en als je een vriendin zoekt word je soms ook nog afgewezen alleen omdat je puistjes of mee-eters hebt.
  • IP logged

#

#16

Re: al te lang puistjes
#4: 06-01-2009, 17:50
Ik heb ze nu zelf zo'n 3 jaar denk ik. Soms wat erger, soms wat minder. Het heeft er mee te maken dat je huid zich 'beweegt'. Dus het komt voornamelijk door de groeiperiode waarin je je bevindt. Het heeft te maken met de ontwikkeling van spieren, botten en ander weefsel in je lichaam. Ik heb ze gehad op m'n jukbeenderen, maar die zijn nu weg (uitontwikkeld? :P) maar ik heb ze bijvoorbeeld nog steeds (af en toe) op mijn schouders omdat ik nog wel groei. Ook verschijnen ze nu onder m'n kaken omdat die zich nu beginnen te ontwikkelen (periode van/na verstandskiezen). Dat is bij mannen voornamelijk het geval, en bij vrouwen is dat hetzelfde, je borsten beginnen zich te ontwikkelen en daarvoor moet je huid soepel gehouden worden waarvoor weer talg nodig is, die je huid tenslotte verstopt (puistje). Het is dus een ontwikkelingsfase waar je doorheen moet. Bij mij was het eerst ook best erg, maar nu (3/4 maanden later) heb ik ze bijna niet meer.

Ook vooral geen belovende middeltjes gebruiken (zoals tandpasta ofzo...) dat helpt totaal niet, je kan er beter vanaf blijven, dan herstelt de huid zichzelf en geneest het mooier.

Het gaat vanzelf over (ik weet, het klinkt makkelijk) maar het is nu eenmaal zo, en als de mensen je niet nemen zoals je bent, jammer dan, er zijn genoeg mensen die dat wel doen.

succes ermee
  • IP logged

s

s990pnnm0

Re: al te lang puistjes
#5: 16-04-2009, 12:21
ik heb al heel lang puistjes , in het begin d8 ik dat het niet zo erg was. maar ik heb het nu ook al anderhalf jaar op mijn rug ( Heeel ergg veel! :o)  en op mijn borsten. Ik heb al 2 jaar niet gezwommen, en ik doe nooit een shirtje aan met een lage hals etc.  want ik schaam me er heel erg voor. niemand weet het daarom ook ( alleen me moeder) ik heb van de huisarts wel een middeltje meegekregen. dat werkte niet. toen kreeg ik een nieuwe mee.   die werkt ook niet egt goed. Ik weet egt niet wat ik ermee moet doen. ik ben nog maar 13. en wanneer gaat het eindelijk over ?   



Wanner het eindelijk over gaat? Is per persoon verschillend. Het zou kunnen dat je er binnenkort al vanaf bent, het kan ook zijn dat het nog jaren duurt. Ik heb nu ook al zo'n 5 jaar puistjes.
Gewoon net als ik al 100x heb gezegd :P: Veel water drinken + veel in de zon zitten, dan gaan ze het snelst over.
  • IP logged

 
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal