Skip to main content

Auteur Topic: hoe kun iemand zonderte kwetsen afwijzen??

D

DorisMm

eej
hoe wijs je iemand af zonder diegene te kwetsen??
want kben dus echt niet verliefd op die persoon, maar kvind het weer zo zielig om bot nee te zeggen.

doeg Dtje
  • IP logged

b

bmhc

Rustig uitleggen waarom je hem/haar niet leuk vind, maar wel zeggen dat je wel vrienden wilt blijven etc.

Gewoon rustig praten.
  • IP logged

a

angels-fire

Rustig uitleggen waarom je hem/haar niet leuk vind, maar wel zeggen dat je wel vrienden wilt blijven etc.

Gewoon rustig praten.
dat zeggen van ik wil vrienden blijven werkt wel om minder the kwetsen maar gebuurt meestal niet het is toch anders
  • IP logged

t

totalwar

Tja het is inderdaad het beste om er rustig over te praten en vermeid dingen zoals het ligt niet aan jou of het zit me al een tijd dwars.

Want als het alleen dwars zit kan je het oplossen en dat zal die dan proberen. En als het aan hem ligt, dan weet hij meteen al dat er iets anders is en wie weet denkt hij wel dat je een ander leuker vind.

Dus rustig blijven en gewoon duidelijk maken dat je niet als een relatie verder wilt gaan. Of je vrienden word, dat moet je zelf kiezen, het is alleen wel heeel lastig.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

b

bmhc

Jah! ga aub geen smoesjes gebruiken want dan fok je het alleen op.

-ik heb tijd voor mezelf nodig
-het ligt niet aan jou maar aan mij
-ik ben nu heel druk bezig met school

en al die bullshit  :-\ dont.
  • IP logged

t

t

misschien heel gemeen om te zeggen maar...
als hij je echt leuk vind.
dan kan het niet
je zal 'm waarschijnlijk altijd kwetsen no matter what.
maar zoals al eerder gezegd:
gewoon eerlijk zijn, geen smoesjes gebruiken want daar kan je als jongen zijnde helemaal niks mee.
  • IP logged

t

te weinig tijd

Jah! ga aub geen smoesjes gebruiken want dan fok je het alleen op.

-ik heb tijd voor mezelf nodig
-het ligt niet aan jou maar aan mij
-ik ben nu heel druk bezig met school

en al die bullshit  :-\ dont.
nou dit is niet helemaal waar ik ben nu heel druk met school kan echt zo zijn vooral in combinatie met sport ik train bijvoorbeeld 5 keer per week en zit drie avonden bij studiebegeleiding
  • IP logged

b

bmhc

nou dit is niet helemaal waar ik ben nu heel druk met school kan echt zo zijn vooral in combinatie met sport ik train bijvoorbeeld 5 keer per week en zit drie avonden bij studiebegeleiding
Jah maar dan is het niet school, maar de combinatie.
  • IP logged

h

hallodoei

misschien heel gemeen om te zeggen maar...
als hij je echt leuk vind.
dan kan het niet
je zal 'm waarschijnlijk altijd kwetsen no matter what.
maar zoals al eerder gezegd:
gewoon eerlijk zijn, geen smoesjes gebruiken want daar kan je als jongen zijnde helemaal niks mee.
Precies! :)
  • IP logged

t

te weinig tijd

ja maar dat was een voorbeeld van hoe mijn week der uit ziet maar ik ken ook een paar mensen die zijn gwn vol met school bezig
  • IP logged

T

Tessa

Ik ben het ook met t eens. Maar je kan maar beter duidelijk zijn. Iemand afwijzen kan gewoon niet zonder kwetsen, maar je kan het wel minder pijnlijk maken. 't Is moeilijk om iemand af te wijzen zonder diegene het gevoel te geven dat het aan hem (of haar) ligt.. Ik zou wel gewoon tegen hem blijven praten en niet opeens anders tegen hem doen.
  • IP logged

t

totalwar

Daarnaast, als je druk bent met school, dan kan het logisch zijn dat je zegt dat je wat minder kan afspreken of elkaar wat minder kan zien. Dat is de logische kant. het uitmaken van een relatie is niet de logische kant. Want dan zeg je in princiepe dat je wel van hem hou, maar te dru heb met school om van hem te houden. Daar zie ik echt geen logica in. Dus wees gewoon duidelijk met wat je wil en wat je bedoel.

Groeten,

Steffen
  • IP logged

b

bmhc

Daarnaast, als je druk bent met school, dan kan het logisch zijn dat je zegt dat je wat minder kan afspreken of elkaar wat minder kan zien. Dat is de logische kant. het uitmaken van een relatie is niet de logische kant. Want dan zeg je in princiepe dat je wel van hem hou, maar te dru heb met school om van hem te houden. Daar zie ik echt geen logica in. Dus wees gewoon duidelijk met wat je wil en wat je bedoel.

Groeten,

Steffen
Inderdaad, wat rustiger aandoen ik nog te begrijpen, maar je relatie voor uitzetten wilt zeggen dat je niet genoeg van de ander houd om ervoor te vechten al heb je het een beetje druk.
  • IP logged

D

De Paperaaste

keihard in ze face zeggen
  • IP logged

h

hallodoei

keihard in ze face zeggen
Zonder te kwetsen. Dus niet keihard. Daarnaast zul je meestal de persoon wel kwetsen, maar doe het zo zacht mogelijk zonder smoesjes. :)
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal