Tot je 15e maak je een hele moeilijke periode mee. Je mag weinig tot niets en het leven gaat je vervelen. Op gegeven moment als je 16 bent komt dat wel goed en kun je uitgaan etc.
sommige mense hoeve daar nie eens 16 voor te zijn
echt focking onzin dat je tot je 16e een rotte periode meemaaktxDdan moet er wel een heleboel tyfus zooi gebeurd zijnxD
Tuurlijk, maar onder de 16 zijn ouders zijn ouders er veel strenger om en krijg je vaak dat er frustraties ontstaan over het wel of niet mogen uitgaan enzovoorts. Dus na je 16e kun je die dingen zelf beslissen en kunnen je ouders daar eigenlijk niets meer over zeggen.Zeg zelf, een leven zonder ruzies is toch fijner dan een leven met heel veel ruzies met je ouders?
Dat zelfmoord niks op lost weet ik maar al te goed. tog denk ik er vaak over na. heel lang heb ik mijn zelf gesneden. mijn gymleraar ontdekte dit. en ik moest het tegen mijn ouders vertellen. nu zijn ze plan aan het bedenken om mijn te helpen. maar ik voel me eigen gewoon nutteloos. en voor mijn heeft het leven geen zin meer. mensen moeten dan iemand anders vinden om pijn te doen. dan ben ik dat niet meer en ze hoeven geen rekening meer met mijn te houden.