ik heb/had zelf ook anorexia. Ik heb het op het moment redelijk onder controle, ik moet meer gaan eten, omdat mijn menstruatie is opgehouden door de anorexia, Het had niet langer moeten duren, of ik was misschien wel voor altijd onvruchtbaar gebleven! dus, begin alsjeblieft NOOIT aan anorexia. Als je wat dikker bent, is afvallen niet verkeerd, door geen koekje te nemen ofzoow, of geen snoepje, maar je moet 3 keer per dag eten. Ik ad zo weinig dat mijn buik op ging zwellen(zo`n rijstbuik wat die mensen in Afrika hebben)
Je stopt met eten, omdat je (meestal) in modellen bladen hele dunne modellen ziet staan. Meestal komt anorexia voor in de puberteit, omdat meisjes dan heel onzeker zijn over hun uiterlijk/gewicht. Vaak weten ze wel dat de fotos zijn bewerkt, maar ze willen er niet aan toegeven. En je hebt echt wel honger als je anorexia hebt, maar je negeert die honger. Ik kwam door die hongerbuien heen, door dunne fotomodellen voor me te zien in mn hoofd. En ik stond wel iets van 21x per dag voor de spiegel, na alles wat ik ad. En 6x per dag wegen, om de 2 uur ongeveer, om er maar voor te zorgen dat ik geen gram aankwam. Op een dag viel ik gerust 1 kilo af. Maar wat ik maar wil zeggen is, Anorexia zit in je hoofd, je went je lijf aan, om op weinig voedingsstoffen te leven. Daardoor kanje groei en menstruatie dus stoppen.
Ik hoop dat jullie er nu wat meer van snappen. En mensen met anorexia hebben wel degelijk honger, maar ze zijn bang om dik te worden