1 zo ie zo niet gaan denken dat het aan jou ligt. Want als je dat wel doet, ga je je zorgen maken, je anders gedragen en dat is volgens mij bijna altijd iets dat mis loopt.
2 Geef hem de tijd, vraag hem of je iets kan doen om te helpen of om hem weer een beetje op te vrolijken.
3 Probeer de situatie waar hij mee zit te begrijpen en probeer je er rustig aan mee te bemoeien. Als hij je toelaat en alles verteld, dan weet je dat hij jou vertrouwd en dat zal een eventuele relatie sterker maken. Hou wel genoeg afstand, zodat het probleem niet ook jou probleem wordt.
4 Stuur hem smsjes zoals je altijd deed, maar af en toe wat minder. Reageert hij kortaf of onaardig, zeg srry ik wist niet dat je het druk had of dat er iets was. EN ga vooral niet overdrijven alsof de wereld ten einde is.
Als hij door problemen zo reageert, dan moet je daarop vertrouwen. Blijft het te lang zo en jij qua gedachten en gedrag ook zo, dan kan je helaas er niks aan doen, want dan heb je al het mogelijke al geprobeerd. Soms kan je niet verhelpen hoe dingen lopen, maar je kan het wel proberen

Oja en geef de moed niet zo snel op, wees niet te onzeker over jezelf, want niemand is perfect

Ik ook niet, dat geef ik eerlijk toe. Ik weet ook wat er niet perfect is aan mij, maar daar moet een ander mee leren leven, jezelf veranderen heeft nooit nut, want het zal nooit op een goede manier veranderen.
Groetjes,
Steffen