Skip to main content

Auteur Topic: Please, reageer snel

i

iris117

Please, reageer snel
OP: 29-10-2009, 11:12
Hoi,

Ik heb voor ongeveer 4 maanden Anorexia gehad. Ik ben in 2 maanden 7 kilo afgevallen. Maar mijn menstruatie is ook afgenomen, ik word nu helemaal niet meer ongesteld. Ik eet inmiddels wel weer normaal(als 2 maanden ofzo) maar ik word maar niet ongesteld. En nu las ik net dat het kan zijn dat je onvruchtbaar word door anorexia!!!!!

wat moet ik nou doen? ik ben echt bang dat ik nooit meer ongesteld ga worden.

please help en reageer :'(
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 04-12-2009, 18:13 door iris117 »

m

magiclover

Re: Please, reageer snel
#1: 30-10-2009, 22:08
ga eens een keer langs de huisarts misschien kan die onderzoeken doen. en inderdaad vaststellen of je ontvruchtbaar ben of niet.

Groetjes,

Charelle
  • IP logged

t

totalwar

#2: 31-10-2009, 15:07
Dat je niet meer ongesteld wordt is niet dat je onvruchtbaar ben. Onvruchtbaar betekend dat je eitje niet vruchtbaar meer is, maar het natuurlijke process van ongesteld worden zou het gewoon weer moeten gaan doen.

Hoeveel eet en weeg je nu dan? Want het kan zijn dat je lichaam nog bezig is met herstellen, maar nog te weinig voedingsstoffen krijgt om de energie op te halen voor alles dat nodig is.

Meestal worden bij anorexia functies van je lichaam uitgeschakelt om ervoor te zorgen dat je genoeg energie behoudt in de beangrijke delen in gang te houden. Als er na een tijdje echt nog niks gebeurd, dan zou ik inderdaad toch eens langs de huisarts gaan. En niet te lang wachten, want hoe langer je meestal wacht des te minder ze eraan kunnen doen.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

d

dik-dik

#3: 06-11-2009, 22:04
Wees niet bang, Je word denk ik pas echt niet meer
ongesteld als je al jaren anorexia hebt. maarja.
Ik denk gewoon dat je lichaam even bij moet komen enzo. Dus gewoon geduld hebben en goed eten & dat komt het allemaal wel goed;)

x
  • IP logged

i

iris117

#4: 12-11-2009, 07:51
ik weeg nu 52 kilo en eet best wel weer veel. Maar ik heb t tegen mijn moeder verteld, en zij zegt dat het komt omdat ik nog maar net ongesteld was(een half jaar ofzo)
Hoelang moet ik nog wachten met naar de huisarts gaan?

dankjewel allemaal voor t advies

xxx
  • IP logged

t

totalwar

#5: 12-11-2009, 13:08
Als je echt pas een half jaar eerder voor het eerst ongesteld was, zou ik zo ie zo nog een tijdje wachten ;) het kan namelijk zijn dat je lichaam er nog niet helemaal aan gewend is of dat je eigenlijk nog niet echt ongesteld bent geweest, wacht tenminste nog maar een paar maandjes af. Hou het gewoon een beetje in de gaten, krijg je wel last van je buik, maar wordt je maar niet ongesteld, dan kan je eventueel bij de huisarts langs gaan.

Ik denk dat je je echt nergens druk over hoef te maken hoor ;) Heb een beetje vertrouwen en je bent aardig op een goed gewicht aangekomen ;) Ik weet niet hoe lang je precies ben, maar meestal is ronde de 55 wel een goed gewicht ;)

Heb gedult en maak je niet te druk, als je je druk gaat maken werkt dat het alleen maar tegen ;) gewoon vertrouwen hebben in jezelf, want dat kan je wel hebben, geloof me.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

i

iris117

#6: 04-12-2009, 18:12
dankjullie wel voor al jullie tips,ik ben inmiddels al ongesteld geworden(nog niet helemaal 100% maarja:S) en ik zie nu zelf ook in dat ik egt te dun ben...

xxx
  • IP logged

t

totalwar

#7: 05-12-2009, 13:21
Ok dan hopen we dat je het hef in handen neemt en alles toch nog een draai in de goede richting kan geven ;)

Succes met alles.

Groetjes,

Steffen
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal