Skip to main content

Auteur Topic: Jaloerzie

p

peter

Re: Jaloerzie
#15: 02-12-2009, 22:34
Lieve meiss en hallodoei,

Het lijkt erop dat een paar kleine woorden die door Mayelbridwen en later ook door meiss geschreven zijn, verkeerd opgepakt worden. Ik zeg eerlijk door gebruiker "hallodoei". (sorry jong, wil je eerlijk zijn, moet je partij kiezen  ;)  ).

In een relatie, waar een jongen en een meisje samen stapeldol op elkaar zijn, willen ze graag elkaars aandacht. Dat is niet verkeerd. Jaloezie komt dan vaak al snel om de hoek kijken, want het is niet fijn als een meisje/jongen merkt dat er ook aandacht is voor andere jongens/meisjes. Al die aandacht willen ze graag voor zichzelf hebben, wat vanuit een verliefd hart best wel te begrijpen is.

Waar ik vind dat je een punt hebt, is dat 15 jaar inderdaad vrij jong is. Het kan goed gaan, ben ik met meiss eens, maar doordat je nog volop in de ontwikkeling bent door de pubertijd, veranderen een aantal dingen ook nog weleens na een aantal jaren. Wat nu geen probleem is, kan over 2 jaar wel een probleem is.
Wat niet wegneemt dat je geen enkel recht hebt om de relatie van de broer van meiss zomaar even weg te zetten met zinnen als "maar ook bij jouw broer kan het nog misgaan, een relatie kan door de minste dingen beïnvloed worden.. ". Ik kan dan begrijpen dat het meisje boos wordt.
Natuurlijk kan een relatie overal deuken oplopen, maar weet je dat de liefde ook heel veel kan overwinnen?!
Trouwens (tussen 2 haakjes) heb jij slechte ervaringen met relaties? Zoals ik jou zie schrijven, lijkt het er wel op.
Ik ken het wel. Het huwelijk van mijn ouders is na meer dan 20 jaar ook op de knoppen gelopen. Dus ik weet goed wat je bedoelt, maar ik denk dat het beter is dat de jonge verliefden daar zelf achter komen.
In plaats van kritisch te zijn, kun je ze ook eerst alle geluk wensen en ze zelf te laten groeien. Ze nemen nu je advies toch niet aan en het kan wel helemaal fout zijn, je advies. Voor het zelfde geld blijven ze altijd bij elkaar. Je weet het niet.

Oke, ik ken een relatie die na 2 jaar toch op de klippen liep, omdat ze allebei zo jaloers waren als wat, en ze elkaar continu liepen te controleren.
Maar in dit leven moeten we leren van onze fouten. Jij, en ook ik, maken ook niet altijd in 1x de juiste keuze. Dit leven is een continu leerproces met vallen en opstaan.

Het enige wat ik hoop voor Lindy is dat ze heel gelukkig is.
Hoe dan ook. Ik hoop dan ook dat je geen gelijk krijgt, hallodoei.
Mocht je wel gelijk krijgen, ga dan niet zeggen "had ik niet gezegd, in mijn post die en die datum, zo en zo laat".... maar steun haar dan.
Dit leven is een continu leerproces. Ik heb er mijn deel al van meegekregen...... >:(
  • IP logged

p

peter

#16: 02-12-2009, 23:56
Kijk, jij bent echt iemand met pit, en dat mag ik wel   ;D

Alleen wij mensen zitten allemaal in een leerproces, en wij zijn samen alweer een paar jaar ouder. Misschien hebben we alweer wat meer dingen geleerd? 
Hoe waren wij toen we zo oud waren  ???
Ik weet in elk geval dat ik nog veel moest leren en nog niet wist wat ik nu weet.

Handel zachtjes met de jongeling   :P  :D
Hij blijft wel heel erg ik-gericht denken. Dat is waarschijnlijk ook wat jij bedoelt met "op de vingertjes tikken." En karakter scheelt ook altijd heel veel natuurlijk.

Maar hallodoei, vriendje, als ik je echt een goede tip mag geven, probeer te matigen in je oordelen. Ik ben echt kei en keihard onderuit gegaan toen ik zulke oordelen deed zoals jij nu. En door de loop van jaren heen heb ik geleerd om te matigen.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 03-12-2009, 00:00 door peter »

h

hallodoei

#17: 03-12-2009, 06:48
ik vind het alleen echt hondsonbeschoft dat als iemand hier om hulp vraagt en hier zichzelf kwetsbaar op durft te stellen,
dat je dan gaat zeggen dat een relatie op die leeftijd zeker geen kans heeft van slagen.
Daar kan namelijk niemand over oordelen, en dat is ook totaal niet de insteek van het topic, daar ze juist om hulp vraagt in haar relatie.
(maarja, dan kan meneer er niet tegen dat hij eventjes op zijn vingertjes getikt word)
Ik ben het met je eens dat ik niet goed op dit topic ben in gegaan. Ik heb me door mijn eigen emoties laten volgen en dat had ik ook niet moeten doen. Dat ik meer op emoties/man dan op de bal heb gespeeld is niet slim, waarvoor mijn oprechte excuses.

Ik zal een beetje proberen uit te leggen wat ik bedoelde met mijn reactie(s). Wat ik uit dit topic haal is dat het meisje de jongen een beetje dwingt zijn keuze te veranderen, wat waarschijnlijk nu nog onbewust gebeurd. Ik zal niet zeggen dat het niet dapper en netjes is dat je het tegen je vriendje hebt gezegd, en sterker nog, het is heel eerlijk.

Wel ben ik persoonlijk bang, dat je hiermee geen jaloezie oplost, wat natuurlijk heel jammer is. Wat als je vriendje (die je niet zo vaak ziet) naar jouw woonplaats komt om met je goede vriend te gaan en hij niet naar jou komt, terwijl jij dat zo graag wilt.. Ik denk dat je daarom wel moet proberen hem op dit kamp ook een beetje zijn gang te laten gaan met jouw goede vriend, om alleen een zet proberen te zetten om minder jaloers te zijn daarin.

@Peter, ik ben het zeer zeker met je eens dat ik ook te hard gereageerd heb. Het was niet op zijn plek om te zeggen dat deze relatie geen schijn van kans heeft, terwijl dit meisje haar probleem denkt te hebben opgelost. Daarvoor dus ook het excuus wat ik aan het begin van mijn post heb gezegd. Het leven is een leerproces, ik ben te hard geweest en dat zat me niet zo heel erg lekker. Daarom dus ook even een duidelijkere, betere en misschien ook nog wel een verlievende post.. :)

En @ het gedeelte rondom haar broer haar relatie, ik vind het zeer knap dat ze al 10 jaar bij elkaar zijn, maar ook 25 is nog jong he.. Wel is het zeker zo dat je niet veel koppels (meer) ziet die vanaf hun 15e al bij elkaar zijn op hun 25e. Ook voor dat mijn excuus,

Ricardo.
  • IP logged

c

crazzieyoungster

#18: 03-12-2009, 06:52
Om even te reageren op Hallodoei. hoe kan jij weten dat de relatie hoogstens 1 jaar kan duren? Heb je daar bewijzen voor? Ja de AFSTAND ja de JALOEZIE, alsnog, dat hoeft niet per se het einde van een relatie te betekenen. Ik weet niet hoe het bij hen in elkaar zit, maar WAAROM zou het hoogstens een jaar duren?

@Lindy: Misschien moet je het nog een keer met je vriendje over hebben, zoals je zegt is hij jaloers. Maar als jij dan ineens met ZIJN vrienden zou gaan praten, zou hij dan niet jaloers worden? Het eerste wat je moet doen met jaloezie, is inzien dat je vriendje ook een leven heeft, ook vrienden heeft, en als hij , zoals jij zegt,  ''beste vrienden'' is met een vriend van je...Volgens mij denk ik dat jij vind dat je te weinig aandacht krijgt van hem. Laat hem zijn kant van het verhaal schrijven, en post het hier op het forum :P.
  • IP logged

h

hallodoei

#19: 03-12-2009, 16:49
@hallodoei, sjee wat een moeitje,
jammer dat ik je niet lees...
Dan doe je dat toch niet, kan mij nou niet bepaald veel uitmaken. Blijkt alleen maar dat ik iets volwassener over kom en mijn fouten toe durf te geven. Dat jij er dan niks mee doet, dat is jouw probleem. :)

@ Crazzie,

Zoals ik in een post eerder al zei, had ik dat niet moeten zeggen, dus op dat hele geval ga ik al niet eens meer in, ook al blijf ik bij het standpunt of het lang duurt of niet. :)
  • IP logged

m

maraa

#20: 03-12-2009, 19:37
Heey
Sorry hoor maar ik begrijp hallodoei eigenlijk wel met wat hij zegt.
Mischien had hij het eerst te hard verwoord en iets te snel geoordeld ,
maar dan hoeft niet bijna iedereen in de aanval tegen hem te gaan.
Ik bedoel iedereen laat zich wel eens meestromen door zn eigen gevoelens,
maar hij zegt er tenminste sorry voor en dat is volwassener dan proberen je gelijk te versterken ofsow
( sorry meiss,maar je reactie vind ik erg kinderachtig: 
^^ nog één die over het zelfde valt!
En over het andere oke de relatie kan langer duren, maar het zal denk ik niet snel jaren aanblijven
als ze niet beter leren omgaan met hun jaloezie.
  • IP logged

h

hallodoei

#21: 03-12-2009, 19:55
oke de relatie kan langer duren, maar het zal denk ik niet snel jaren aanblijven
als ze niet beter leren omgaan met hun jaloezie.
Hiermee verwoord je in 1 zin heel duidelijk wat ik bedoel. Dankje dat je het zo makkelijk voor me doet :)
  • IP logged

p

peter

#22: 04-12-2009, 03:01
en nou sla je precies de spijker op zijn kop,
het duurt geen jaren als ze er niets mee doet,
maar ze komt hier JUIST met die vraag om er wat aan te doen...

En dan kunnen wij weer proberen om dat kind te helpen.
Uit mama's dikke boek werd nog een verhaaltje gelezen voor het slapengaan en iedereen was weer blij en gelukkig...  ;)

TRING, TRING, en toen ging de wekker.
Even serieus, het is wel een forum mensen. Daar ben je om tegen elkaars mening op een open manier te discussiëren en niet om elkaar af te z..ken.
Ik heb eerlijk tegen Ricardo gezegd dat ik het niet met hem eens was en waarom en hij heeft hier ook netjes zijn excuus voor aangeboden. En dat vind ik knap.
Petje af, Ricardo, super. Dat doet ook niet iedereen, meiss, laten we eerlijk zijn.
En ik heb ook al zoveel fouten gemaakt met mond, e.d. Daar leren we toch weer van?

Groetjes,

Peter
  • IP logged

M

Mayelbridwen

#23: 06-12-2009, 20:11
Ja, we hebben genoeg gepraat.. Ik dacht dat het wel klaar was, maar nu heeft hij gwn zijn adres gegevn aan die vriend (die ook mijn vriend is.) Daar stoor ik me eigenlijk wel aan.. In het begin wilde hij zijn adres niet aan mij geven, en nu doet hij het wel zo makkelijk bij hem.. Jaa, ik ben waarschijnlijk heel egoïstisch, maar diep van binnen doet het me wel pijn..
  • IP logged

c

crazzieyoungster

#24: 06-12-2009, 20:19
t lijkt me toch dat jij een beetje jaloers bent, jij bent gehecht aan hem, en jij wil zo een ''speciale'' behandeling en het meeste aandacht, waar jij als zn vriendin ook al t recht op hebt. t is begrijpelijk, jij voelt iets speciaals bij hem en dan zit een of ander persoon dat speciale gevoel n beetje af te pakken, t beste wat je kan doen is t goed uitpraten met hem. als hij een goede vriend is begrijpt hij t, anders dan heb je pech met m.
  • IP logged

M

Mayelbridwen

#25: 07-12-2009, 07:54
Jij snapt 'm ! En ja, ik ben jaloers, maar dat had ik al eerder in dit topic prijs gegeven. Maar heb je een manier hoe ik er vanaf kom ? Want dit is toch niet leuk.. Ik zeg het soms dan niet tegen hem, maar dan is het voor mij ook niet leuk, want dan blijf ik ermee zitten..
  • IP logged

c

crazzieyoungster

#26: 07-12-2009, 11:21
t enige wat je kan doen is erover praten, met hem of iemand anders, t maakt nie uit met wie. als je er met iemand over praat, dan kan je je hart luchten. ik denk dat t het beste is als je t met hem gaat bespreken, en dan goed bespreken. succes!
  • IP logged

c

crazzieyoungster

#27: 07-12-2009, 15:28
ong t zelfde wat ik zeg zegt zij, dus doe t gewn, als hij t nie begrijpt....dan is hij een heel onredelijke vriend vin k.
  • IP logged

M

Mayelbridwen

#28: 07-12-2009, 17:08
maar we hebben het er zovaak over,...alleen het veranderd niets :( Dat is waar ik me aan stoor. Die vriend uit mn klas heeft nu helemaal een kerstkaart voor hem.. en een cd gebrand, met allemaal dingen over onze namen.. pff.. ik word gek van mezelf :( en niemand heeft een oplossing.. ik zeg t tegen zoveel mensen. iedereen zgt praten.. maar t lukt niet echt :(
  • IP logged

c

crazzieyoungster

#29: 07-12-2009, 17:47
je moet drmee leren omgaan. heb je m nog gesproken? hoe ging t? t is moeilijk, maar je kan ermee leren omgaan...of nie?
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal