Skip to main content

Auteur Topic: ik voel me dik.

L

Lizzy.

ik voel me dik.
OP: 19-04-2010, 19:10
ik voel me dik. ik ben 1m. 69 en rond de 58 kilo. ik ben 13 jaar en 3 maanden. ik wil eigenlijk rond de 52 kg zitten. ik doe zelf aan wedstrijdzwemmen 4x per week (elke keer 1 uur), maar soms ga ik gewoon niet trainen omdat ik hw heb of te moe ben. maar ik voel me dus best dik. ik hoef me hoofd maar ietsjes in elkaar te doen en ik heb al een kleine onderkin. ook als ik gewoon zit heb ik al een best buikje. hoe kan ik dit eraf trainen maar dan wel gezond? xxx.
  • IP logged

B

Britt285

Re: ik voel me dik.
#1: 27-04-2010, 14:46
heey

ik ben Britt en ik had vroeger hetzelfde. en nu nog wel een beetje.
ik vind mezelf een beetje een aansteller, ik vind alles erger dan het is.
ik heb eigenlijk altijd best veel problemen met school vooral :-[
alleen bij mij was het iets anders....
ik was juist te dun. er was een site waarop ik dat zag.
en ik heb toch wel wat tips voor je:

je moet minder voor de tv of iets zitten. ik ben zelf best wel lui :P maar het helpt echt!
ga meer van die dingen doen als:
leuke dingen doen met je vriendinnen, of wat ik heb gedaan op elke zaterdag/zondag hardlopen met een vriendin.
het klinkt echt superdom maar het hielp echt bij mij!
we hadden het altijd heel gezellig enzo en ik was oppeen bffl enzo met haar :P
met eten is er ook wel iets, je moet niet minder eten want dat doe ik elke keer :( dan eet ik mijn brood op school niet op ofzo en dan leen ik geld om iets uit de automaat te halen...
thuis als ik alleen ben ga ik dan koekjes eten ofzo....
hier kon ik niet echt mee stoppen dus je moet er ook NOOIT aan beginnen
sorry ik was even iets vergeten sorry sorry sorry!!!!

ik had nog een tip
hihi
je moet 's morgens in plaats van een boterham met hagelslag ofzo een bakje yoghurt nemen doe er bijvoorbeeld aardbei bij ofzo! het is echt heel lekker!
's middag doe je 2 crackers ofzo met komkommer weet ik veel wat je lekker vind of een bakje fruit en 's avonds eet je wat minder. dan heb je meer tussendoortjes om van te genieten bijvoorbeeld 2 chocolaatjes ofzo weet ik veel:P
zoek ook meer dingen om te doen.
organiseerd je school een musical of doe in iedergeval iets wat je afleid van het probleem
succes
xxxxxxxxx
xxxxxxxx
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 27-04-2010, 16:38 door magiclover »

S

Sietske

#2: 27-04-2010, 18:28
ik voel me dik. ik ben 1m. 69 en rond de 58 kilo. ik ben 13 jaar en 3 maanden. ik wil eigenlijk rond de 52 kg zitten. ik doe zelf aan wedstrijdzwemmen 4x per week (elke keer 1 uur), maar soms ga ik gewoon niet trainen omdat ik hw heb of te moe ben. maar ik voel me dus best dik. ik hoef me hoofd maar ietsjes in elkaar te doen en ik heb al een kleine onderkin. ook als ik gewoon zit heb ik al een best buikje. hoe kan ik dit eraf trainen maar dan wel gezond? xxx.

Ok je hebt een BMI van 20 check maar op voedingscentrum dat is hartstikke goed! en je bent 13 je groeit nog, dus maak je niet te druk.
En als je echt een paar kilo kwijt wil, gezond eten, geen maaltijden overslaan want dan krijg je alleen maar trek in snoep en dat wat je kwijt zou raken aan kilo's komt weer terug als je weer gewoon zou eten!
En als je smorgens eet breng je je stofwisseling op gang dus dat is goed.
En blijf vooral zwemmen, je krijgt van bewegen energie:)
Ga je nog naar de school arts? die kan meestal vertellen hoe lang je later ongeveer wordt en hoeveel je ongeveer zou moeten wegen....
En de meeste meiden hebben een klein buikje als ze zitten hoor.. maak je niet te druk.. je zit nog vollop in de groei!

xxx Sietske

• IP logged

D

Dikmeisje

#3: 07-05-2010, 21:01
Hee ,

Ik ben te dik .
Ik ben 1 meter 64, en weeg 59.
Ik wil rond de 52 / 53 zitten.
Kan iemand me tips geven hoe ik kan afvallen ?

En nog een vraag :$ :
Als ik alleen thuis ben, pak ik altijd iets lekkers (dingen waar je dik van wordt)
Ik kan er niet mee stoppen, ik neem me altijd voor dat ik het niet doe, maar ik doe het toch.
Kan iemand mij tips geven hoe ik daar mee kan stoppen ?

Kusje , (K)
  • IP logged

• Global Moderator
  • Meester Lid
  • Vraagbaak
    • www.liefdesvragen.nl
  • Man - Leeftijd jr
  • Aangemeld: nov 2009
#4: 07-05-2010, 22:12
Ik denk niet dat er iemand is die jou daadwerkelijk kan helpen bij het afvallen. Of het moeten je ouders zijn door je gezondere voeding te geven.

Voor de rest moet je het echt zelf doen en zul je dan ook keuzes moeten maken denk ik.
Wil je af vallen ? prima. Maar dan zul je moeten stoppen met snoepen en dat weet je zelf ook wel denk ik.
Wil je snoepen ? Ook prima. Maar dan zul je moeten accepteren dat afvallen er niet in zal zitten.
Zo simpel is het. Het is óf het één óf het ander. Allebei gaat niet lukken.
Tenzij je uiteraard gezond gaat snoepen in de vorm van fruit o.i.d.

Een Mac,  een frietje of andere vette happen werken uiteraard ook niet echt mee om gewicht te verliezen.

Wat wel kan helpen is om meer te bewegen in de vorm van fietsen, lopen en traplopen in plaats van een lift.

Succes met je keuze.

• IP logged
Zit je met een vraag of probleem die je niet op het forum durft te plaatsen, stuur mij dan gerust een privé bericht.

L

Lizzy.

#5: 14-05-2010, 19:22
Dankjewel voor jullie reacties!
Vandaag broodje gezond bij bakker bart genomen ipv die lange rij bij de mac ;p
ik ga waarschijnlijk af en toe ook even skeeleren
vind ik ook leuk
ik heb ook niet echt veel vriendinnen, eigenlijk
en zeker niet iemand die gauw met me wilt hardlopen ofzo
xx
maar bedankt!
  • IP logged

• Meester Lid
  • There will be always hope if you believe in it
  • Man - 30 jr
  • Aangemeld: mei 2010
#6: 14-05-2010, 23:36
Hee,
Meestal denk je teveel na over jezelf op die leeftijd en ga je extra op dingen letten waar je onzeker van bent.
Ik kan je een paar tips geven die er gewoon bij helpen en misschien ook tegen de vermoeidheid, 
Als je moe bent kun je jezelf ook slechter controleren en ga je eerder dingen doen die je liever niet wilt.
Ik raad je aan om vaste tijden te nemen voor slapen, dan kom je in een ritme en raakt je lichaam er aan gewend.
Je bent op dit moment in een drukke periode met je lichaam dus dan help het niet als je tekort slaap hebt.
Verder denk ik ook dat vaste tijden om te eten zullen helpen, s'ochtends ontbijten, s'middags lunchen, s'avond avond ete,n en tussen door kan je er dan voor zorgen dat je lekkere gezonden snack's tussen door eet: zoals Liga of Evergreen.

hopelijk heb je hier iets aan.
Succes
  • IP logged

f

femke

#7: 27-05-2010, 15:31
Waaaauuuuw,
wat zegt iedereen snel dat hij/zij te dik is  :(!
Ik vind dit dan vooral erg voor mensen die echt te dik zijn
want als zo iemand zich al dik vind hoe moet iemand die nog
meer weegt zich dan voelen.
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal