Skip to main content
Tienerproblemen.nl
HET Jongerenforum
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Welcome!
Please log in or
register
.
Nieuws
Main Menu
Index
Forum
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Tienerproblemen.nl
Archief
Problemen in de Liefde
Automulitatie (zelfverwonding)
[
1
]
Print
Auteur
Topic: Automulitatie (zelfverwonding)
l
laura-justme
Automulitatie (zelfverwonding)
OP:
22-05-2007, 08:01
Heey,
Ik was benieuwd wat mensen hier van vonden.
Ik zag wel een paar topics met het onderwerp erin maar dat waren geloof ik meer topics om om hulp te vragen.
Zelf weet ik niet wat ik er van kan zeggen.
IK vindh et eigenlijk het domste wat je kan doen...maar toch snijd ik al ruim 3 jaar helaas.
T is nu al een stuk minder dan dat het geweest is maar toch het is niet iets waar je trots op bent.
Voor alle mensen die met snijden of krassen of wat dan ook: DOE HET NIET!!
Er zijn alternatieven en als je er eenmaal mee begint kan het een soort van verslaving worden.
Misschien lijkt het op het moment de beste oplossing maar dat is het niet!
veel liefs
Laura-justme
IP logged
S
Something.else
Re:Automulitatie (zelfverwonding)
#1:
22-05-2007, 14:39
Idd. myn tip ook; begin er nooit aan, en als je er net aan bent begonnen; stop voordat het te laat is..
Het werkt idd verslavend, als je automutileerd komt er een stofje vrij waardoor dit verslavend gaat werken..
Ik vind het ook het domste wat je kunt doen, maar als je er een maal aan begonnen bent kom je er niet makkelijk meer vanaf..
Laura jij zegt dat je er niet trots op bent, maar van een kant vind ik dat soms wel. als ik het net gedaan heb en ik die dan die kras ofzo, ben ik daar wel trots op..
k voel dan dat ik nog leef, dat ik besta!
de volgende dag ben ik er idd niet meer trots op..
n verder tsja, eigenlijk is het een schreeuw om hulp, terwijl niemand het weet, ofja bij my bijna niemand..
k hoop dat dit je verhaaltje een beetje aan vult.. xxx
IP logged
l
laura-justme
#2:
22-05-2007, 20:56
Jah het vult mijn verhaal goed aan dankje
Wat ik er vergeten was bij te vragen is wat jullie vinden van die mensen die zoiets doen voor de aandacht? Omdat ze zielig gevonden willen worden.
Zelf heb ik een hekel aan zulke mensen. Door dat soort mensen worden de genen met echte problemen niet meer serieus genomen.
Wat vinden anderen hiervan??
IP logged
C
Carlie
#3:
22-05-2007, 21:41
Wat zijn dat voor een mensen die dat voor de aandacht doen?? [ik hoop dat ik niemand beledig]
Idd de mensen met "echte" problemen ofzo worden hierdoor minder serieus genomen..
Ik sneed ook maar was dr eigenlijk weer mee gestopt maar ben vandaag weer begonnen..
BEGIN DR NIET AAN!!!
xxx Carlie
IP logged
S
Something.else
#4:
22-05-2007, 22:14
Het lijkt me niet echt dat mensen dit voor de aandacht gaan doen ofzo,
het is een schreeuw om hulp, maar dat is meestal omdat mensen het zelf niet meer op kunnen lossen..
Tsja, het is een verslaving, een ziekte, en als je ermee begint om problemen op te lossen, kom je er ook niet makkelijk meer vanaf denk ik..
k ben redelijk veel mensen verloren enzo, en daarom snijd ik mezelf ook.. k voel me erg vaak eenzaam, en door te snijden voel ik dat ik besta..
tegenwoordig doe ik het om het kleinste ding.. als ik een slechte dag heb gehad bijvoorbeeld..
Maar dat is niet voor de aandacht!
Als er mensen zijn die dit doen voor de aandacht, denk ik dat er toch iets in hun leven is waardoor ze snijden, want als je jezelf bijvoorbeeld heel eenzaam voelt, en meer vrienden wilt.. tsja dan kan ik het wel begrijpen.. Maar ik vind het dan wel een negatieve manier van aandacht trekken..
Kyk je kan ook met iemand naar de bioscoop gaan ofzo. dan kan je ook met iemand praten over leuke dingen etc. dan kan je ook vrienden maken en in de belangstelling staan..
naja, als iemand dit echt doen om alleen maar de aandacht te trekken vind ik het niet goed.. Maar als iemand schreeuwt om hulp omdat ze er zelf niet meer uit komen, als iemand probeert te praten via die wonden(als ik het zo kan zeggen) is het voor my iets heel anders..
ik hoop dat je antwoord hebt op je vraag nu
Byee.. xxx
IP logged
«
Laatst bewerkt op: 22-05-2007, 22:18 door Something.else
»
e
eenwieler
#5:
22-05-2007, 23:12
Ik denk dat niemand aan automutilatie doet voor aandacht. Dit ga je doen omdat je heel erg ontevreden over jezelf bent en jezelf wilt gaan verminken of de redenen die andere al hebben gegeven.
Degene die aandacht willen schreeuwen juist hardop dat ze van alles doen, maar doen in feite nog niks.
Iemand die keihard roept: ik maak me zelf van kant. Die maakt zichzelf niet van kant. Want als iemand echt dood wilt. Dan zou die niks meer laten weten aan zijn omgeving omdat hij niet tegengehouden wilt worden.
Iemand die aandacht wilt zou dus zeggen: ik snijd mezelf. Maar doet het in feite niet. Als iemand zich wel snijd, is dit een teken dat er meer achter zit dan alleen aandacht.
Maar ook als iemand op zo'n manier om aandacht roept moet dit serieus genomen worden. Ik heb zelf een maand voordat ik een poging gedaan heb (ik ben tegengehouden, anders was ik er nu niet meer) tegen me moeder gezegd dat ik bang was dat ik mezelf van kant zou maken.
Dit was toen inderdaad een schreeuw om aandacht: HELP ik zit klem, ik weet niet meer hoe ik eruit moet komen. Toen had ik nog stiekem hoop op verbetering. Daarom schreeuwde ik om aandacht. Maar omdat niemand daarop reageerde, ben ik in een neerwaartse spiraal terecht gekomen. Hierbij ben ik de hoop op verbetering kwijt geraakt. Mijn moeder dacht dat het beter ging omdat ik niet meer dreigde met zelfmoord. Maar in feite ging het steeds slechter. Het resultaat is dat ik geprobeerd heb om er een eind aan te maken. Ik ben alleen tegengehouden.
Ferko
IP logged
«
Laatst bewerkt op: 22-05-2007, 23:15 door eenwieler
»
S
Something.else
#6:
23-05-2007, 12:02
Naja, ik ken een meisje die het wel voor de aandacht deed, ze ging er mee te koop lopen enzo. en aan iedereen laten zien, dus ik ben het niet helemaal met je eens Ferko..
Maarja, zulke mensen snap ik gewoon niet..
ik heb een half jaar gesneden terwijl niemand het wist.. Daarna heb ik het tegen iemand verteld omdat ik bang werd van mezelf..
Het lijkt net of ik mezelf niet ben als ik het ga doen, daarom zeg ik het tegenwoordig wel tegen iemand als ik de neiging krijg zodat ze me er vanaf kunnen houden,,
Ik wil het helemaal niet doen, maar het gaat zo snel, t gaat eigenlijk gewoon vanzelf,
't is een fijn gevoel om alles ffe van je schouders af te voelen vallen, want dat gevoel heb ik als ik mezelf pijn doe..
Ookal komt het daarna weer net zo hard terug,
En ook heb ik er een keer n eind aan willen maken, hier wist niemand toen iets van, omdat toen ook niemand wist dat ik sneed,
Een ding hield me tegen; de liefde die iedereen aan me gaf,
Later heb ik het wel aan iemand verteld, diegene schrok er wel van, ook weten mn ouders dat ik zm heb willen plegen, maar ze weten niet dat ik mezelf snyd..
Ik wil het ze binnenkort gaan vertellen, ook omdat ik het zelf niet meer alleen kan, k wil er hulp voor gaan zoeken, omdat ik echt niet meer weet hoe ik er vanaf moet komen.. Ik heb al zoveel afspraken met mezelf gemaakt, maar elke keer heb ik weer een terug val, en tsjaa, die littekens, k vind ze echt lelijk, en als ik er naar kijk moet ik terug denken aan alles dat is gebeurd, daar word ik serieus ongelukkig van..
xxx
IP logged
«
Laatst bewerkt op: 23-05-2007, 12:02 door Something.else
»
M
MiHa
#7:
23-05-2007, 14:29
idd ,, helemaal gelijk !!
xx
Isjee
IP logged
l
littlegirl
#8:
23-05-2007, 16:55
ik vindt het ook dom dat mensen zichzelf snijden.
En ja, ik heb mezellf er ook laten aan vangen...
maar ik ben gestopt , omdat het zomer werd, en de krassen vielen op.
Maar ik ben bang, als het winter word, dat ik zal herbeginnen :'(
IP logged
S
Something.else
#9:
23-05-2007, 20:26
Als je gestopt bent moet je volhouden, als je weer begint val je terug in je oude patroon..
IP logged
L
Lillith
#10:
22-07-2007, 17:47
Even iets wat ik over Snijden, en Automutilatie wil zeggen.
Ik heb het zelf heel lang gedaan, en het gebeurt vaak uit een oogpunt van jezelf straffen, of aandacht vragen.
Als je vrienden hebt die het doen, doe dan niet alsof de wereld vergaat als je lidtekens ziet, of nieuwe wonden, maar praat er rustig over, vraag bijvoorbeeld waarom, en wanneer hij dit gedaan heeft.
Bedenk samen met deze vriend of vriendin een oplossing, en kijk of je er samen uit kan komen.
Het heeft namelijk een verslavend effect als je er een big deal van maakt.
de persoon weet dan, dat hij aandacht krijgt als hij snijdt, en dat is niet zo goed.
(dit is alleen bij sommige mensen zo, lang niet bij iedereen)
Groetjes Lillith.
IP logged
s
shyguy
#11:
22-07-2007, 18:50
ik ben best ongelukkig met mezelf, maar ga mooi niet snijden of krassen, kan daar niet tegen...
IP logged
C
Carlie
#12:
22-07-2007, 19:23
Hoihoi,,
Ik ben mezelf nu al ong. 2 jaar aan het snijden..
Ben er wel een x even mee gestopt maar hield het niet meer vol dus was weer begonnen..
Ik heb 2 jaar lang tegen niemand iets daarover gezegt, tot 1 week geleden heb ik het tegen mijn beste vriendin gezegt, zij schrok heel erg en had het niet verw8.
Volgend (school) jaar gaat ze me helpen om er met iemand (volwasenne) over te praten die me kan helpen.
Ik heb het vertelt omdat ik steeds meer walgde van mezelf ik vond het stom wat ik deed ik kreeg er steeds meer spijt van..
Ook heb ik mezelf 2x van kant willen maken maar ook ik werd tegen gehouden door de liefde van de mensen waarvan ik hield en wie er voor mij waren..
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost maar hopelijk komt daar snel verbetering in!!!
Ook ik raad IEDEREEN aan begin er nooit aan het is zo ongeveer het slechtste wat je kunt doen!!!
xxxx Carlie
Ik heb nog 1 vraag hoe oud waren jullie (de mensen die snijden) toen jullie begonnen met snijden en hoe oud zijn jullie nu??
IP logged
A
Alone28
#13:
23-07-2007, 11:48
Hallo allemaal,,
Ik heb precies PRECIES hetzelfde verhaal als carlie!
Maar ik was in ieder geval 12 toen ik begon met snijden,
Maar ik vind dat ik een te domme reden heb om te snijden maarja de mensen tegen wie ik het verteld heb snappen het tog wel..
Maarja..
xxxxx Alone (sorry gebruik mn echte naam niet)
IP logged
C
Carlie
#14:
23-07-2007, 17:55
Oké bedankt Alone28
IP logged
Print
[
1
]