Skip to main content

Auteur Topic: Leeftijd

I

Iriizz15

Leeftijd
OP: 19-08-2010, 14:47
Mijn vriendin vroeg me laast
Mag je met een jongen van 20 als jij 16 bent?
Ik dacht van wel. want als je 16 zou dat toch normaal mogen.
Haar antwoord was dan. Maar hij is toch ouder dan 18.
Dus mag je met een jongen van 20 als jij 16 bent?

:D
  • IP logged

K

Karian

Re: Leeftijd
#1: 19-08-2010, 15:07
Er zit bepaalde leeftijdsrestrictie, maar er word niet streng gecontroleerd geloof ik. Ik weet niet precies meer hoe en wat, maar ik geloof dat het inderdaad volgens de Nederlandse wet niet mag. Maar goed, ik zou je daar niet teveel zorgen om maken ;)
  • IP logged

S

Saraah.

#2: 19-08-2010, 16:23
volgensmij mag er iets van 6 jaar tussen zitten maar moet de jongste wel ouder zijn  als 16 ofso.
Maar ze doen er volgensmij pas iets aan als er een van de twee (de jongste) aangifte gaan doen. dan heeft de meerderjarige een groot probleem
  • IP logged

_

_xDeb

#3: 19-08-2010, 19:53
waarom niet ?
volgens de wet mag je denk ik
gewoon  nog geen sex
  • IP logged

• Meester Lid
  • Man - 31 jr
  • Aangemeld: nov 2007
#4: 19-08-2010, 20:05
waarom niet ?
volgens de wet mag je denk ik
gewoon  nog geen sex

Er is volgens mij geen wet die zegt dat je onder 16 jaar geen seks mag hebben met andere mensen van onder de 16 jaar(??)

EN ik heb een keer gehoord van iemand, weet natuurlijk niet zeker of t klopt, maar dat t ontmaagdings gemiddelde  van amsterdam 11 jaar was ofzo :S lijkt me nogal maf XD en ik weet niet of dit klopt he, ik heb het gehoord
  • IP logged
« Laatst bewerkt op: 21-08-2010, 12:49 door Lekkerding »
Heb je een probleem, heb je een vraag, zit je iets dwars of heb je iemand nodig waar je dingen tegen wilt zeggen die je gewoon kwijt wilt?
Dan kun je mij altijd een persoonlijk bericht sturen, maakt niet uit waarover.

S

Saraah.

#5: 21-08-2010, 12:38
wow dat is wel super jong! eigenlijk niet normaal!

maar er zit wel een wet aan vast ook aan een relatie volgensmij. maar verder weet ik niet
  • IP logged

• Meester Lid
  • niets is zo veranderlijk als een mens.
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: jun 2009
#6: 21-08-2010, 14:09
Ja uh ik heb zelf een vriend van 20 dus hij heeft zich er een beetje in verdiept (ik ben 15), aangezien ik hem nu gewoon aan kan geven, terwijl we alleen hebben gekust. Dat komt omdat toen ik 14 was we hebben gekust blabla .
Nou goed het is zo;

14 jaar en jonger dan wordt kussen al gezien als verkrachting. al wil de 14jarige het zelf.
ben je 14 - 16 jaar dan wordt kussen gezien als aanranding, ook dit al wilde je het zelf.
en de rest word gezien als verkrachting.

dit is wat ik heb gelezen he.
Maar goed, de meerderjarige moet de minderjarige gewoon kunnen vertrouwen, ik bedoel ik neem aan dat je je eigen vriend(in) niet aan gaat geven.
Zolang je het niet aan gaat geven zal er waarschijnlijk niks aan gedaan worden.
  • IP logged

v

verkauft

#7: 21-08-2010, 21:32
als de persoon het zelf wil zullen ze er niet zo moeilijk over doen.
naar wat ik weet is het verboden volgens de wet waneer een kind met een volwassene (handelingen?) heeft/vericht.
als je allebij minderjarig bent mag het wel maar minderjarig- volwassene mag dus niet al zou hier niet te streng op gecontroleerd worden.
grtz
verk
  • IP logged

W

Wouter

#8: 22-08-2010, 22:57
Je mag volgens de wet wel het hebben met iemand die al volwasse is als je zelf nog minderjarig bent. Maar sex hebben met een minderjarige als je volwasse bent mag niet.
  • IP logged

• Meester Lid
  • niets is zo veranderlijk als een mens.
  • Vrouw - 29 jr
  • Aangemeld: jun 2009
#9: 23-08-2010, 22:19
@ verkauft; nou als je in een rechtzaak zou zitten dan kan je zeggen wat je wil, maar al zeg je dat je het zelf wilde dan is dat geen goede rede.
  • IP logged

v

verkauft

#10: 24-08-2010, 09:33
nee dat klopt maar bij politie ofzo die kunnen er dan wel inkomen;) in een rechtzaak word daar niet echt naar geluisterd nee.
grtz
verk
  • IP logged

M

Muse

#11: 27-08-2010, 20:11
Alles mag als je verliefd bent (deze tip is voor jullie allen ;) )
  • IP logged

M

McLauu.Sosaur

#12: 29-09-2010, 14:24
Als je 18 bent mag je met iemand van 16 jaar of ouder verkering hebben. Het zelfde geldt als je ouder dan 18 bent, maar er zit
inderdaad een maximum aantal jaren aan vast. Ik dacht dat het 4 jaar was in plaats van 6...

Ook is het trouwen officiëel gezien bij de wet verboden om seks te hebben vóór je 16e.
Niet dat dat te controleren valt natuurlijk, maar het staat wel officiëel zo in de wet ;)
Dit heeft denk ik ook te maken met de regel die ik eerder noemde, dat als je 18+ bent, je niet met iemand jonger dan 16
verkering mag hebben.

Denk er maar eens over na. Een jongen/meisje van 18 of ouder zal over het algemeen al veel verder zijn op het gebied van
seks dan iemand van 16 of jonger. Zeker als de ander onder de 16 is. En niemand wil gedwongen worden dingen te doen waar
ze nog niet aan toe zijn, toch?
  • IP logged

M

Myanna

#13: 14-11-2010, 18:55
Volgens mij mag het wel,
maar geen seks bijvoorbeeld.
Als dat wel gebeurt, kunnen mensen hem aangeven.
Omdat hij meerderjarig is.
Maar als er geen problemen zijn?
Waarom niet?
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal