Skip to main content

Auteur Topic: Autisme

N

NemO_x3

Autisme
OP: 05-06-2007, 21:54
Hoi_X

Sinds kort weet ik dus na 15jaar :P Dat ik een autismespectrum heb. Maar welke allemaal weten ze nog niet , gaan ze in de zomervakantie onderzoeken enzo.Heeft er al iemand die tests gedaan? Maar ik weet dus ook niet goed wat het juist is ? en hoe ik er mee moet omgaan?Welk grote verschil er nu is tussen mij & 'n normaal persoon ?

Iemand die me helpen kan ?  ???

x_Nemo
  • IP logged

I

Ilse

Re:Autisme
#1: 06-06-2007, 09:23
Hoi,

Ik kan je deze keer echt niet helpen. Ik heb wel al van autisme gehoord, maar ik heb geen idee wat het is of wat het inhoud. Ik hoop voor jou dat hier iemand op het forum zit die ook autisme heeft of er ervaring mee heeft zodat hij of zij jou kan helpen.

Hopelijk krijg je er geen te erge problemen door.

Grtz Ilse
  • IP logged

m

magiclover

#2: 06-06-2007, 18:31
autisme is alleen dat je wat drukker bent dan andere kinderen en soms wat anders reageer(vaak agressiever) ik weet neit wat die testen inhoud maar als ze weten welke je hebt krijg je waarschijnlijk pillen ofzo zodat je heel weinig last van hebt.

succes

Charelle
  • IP logged

P

Pascal

#3: 07-06-2007, 16:38
Nou ik heb ervaring met autisme mijn zus heeft dat namelijk. soms wordt je er niet goed van maar soms heeft het ook leuke momenten. het ligt er ook aan hoe je ouders eraan meewerken als je ouders je de hele tijd "handje boven de hoofd" houdt (altijd haar zin geven, zij/hij doet nooit wat en is altijd de liefste) wordt je een hele irritante kreng en denk je dat je heel wat bent. Mijn zus krijgt er geen pillen voor je meot er maar mee leren leven.
  • IP logged

L

Loesboes

#4: 13-06-2007, 16:46
Welk soort authisme heb je dan, dit klimt namelijk nog al vaagg... Na 15 jaar er pas achter komen. De meeste mensen met authisme weten het al want ze merken aan een gedrag; Hee, die is wel een beetje druk, of hee die is wel wat stil... Dit is een vage vorm van ADHD, de meeste met authisme hebben dus ook ADHD, Het hoeft niet je hebt namelijk 2 vormen: Stilletjes en Druk
De drukke vorm is Autisme + ADHD de stille vorm is Authisme alleen...

Gr. Loesss
  • IP logged

v

venmetske

#5: 13-06-2007, 19:50
ik ken maar een vorm
en autisme betekent volgens mij Contactstoornis dat zijden ze.
  • IP logged

P

Pascal

#6: 30-06-2007, 18:16
Is dat toevallig ook pvdnos of zoiets?
  • IP logged

L

Loesboes

#7: 15-07-2007, 08:12
Uit een voorlichting op school zeg ik: ''Autisme kan inderdaad 2 vormen hebben. Zoals ik al zei. Een drukke vrom kan idd iets zijn zoals magiclover zei. Een wat minder-drukke vorm. Wordt ook wel low genoemd. Dan val je snel flauw. En ben je nogal snel nerveus en planenkoorts enz.

Loesz
  • IP logged

G

Gabbo

#8: 15-07-2007, 22:05
Autisme heeft een heleboel vormen want in mijn familie heeft bijna iedereen autisme (me broer, me zus, me broertje en me moeder hebben het behalve ik stom he :-\ ? ).
Terwijl toch ieder van hun een ander autisme heeft.
Bij de een kan dat een contactstoornis zijn bij de ander weer een achterstand van leren.
Het ligt er maar net aan wat je hebt.
  • IP logged

L

Lillith

#9: 26-07-2007, 10:45
Hey X_Nemo!
Wat ik over Autisme weet is dat deze mensen in heel ernstige vorm zeer veel moeite hebben met contact met de buitenwereld leggen.  In lichtere vorm zijn er vele kenmerken mogelijk, het ligt er ook aan welke je hebt.
Autisme is niets naars, je hebt autisme niet ineens, maar je bent er mee geboren, dus er zal niet veel verschil optreden behalve dat mensen het nu een naam hebben gegeven.

Groeten Lillith!
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal