Skip to main content

Auteur Topic: Hij te depressief.

S

Sanne

Hij te depressief.
OP: 03-06-2011, 17:23
Hallo,
Ik ben Sanne, over 7 nachtjes 14 jaar oud en ik ben hartstikke verliefd op Tjalle van 15 jaar.

Tjalle is bijna mijn vriendje, we hebben elkaar ontmoet doordat we bij elkaar in een band werden gezet. Eerst hadden we geen contact, maar nadat het uit ging met mn ex kregen we ineens wel contact en bleek hij veel leuker dan ik dacht dat hij was. Ik werd verliefd op hem, en hij op mij. We zeggen nu alleen nog maar lieve dingen tegen elkaar, en we smsen 24/7.
Hij vroeg me mee uit en we gingen samen naar de bioscoop. Nog nooit heb ik het zo leuk gehad.
De volgende dag hadden we een optreden met de band & bleven we naderhand gezellig in de kroeg hangen.

Ik geloof echt in een toekomst met hem, ik heb nog nooit zoiets voor een jongen gevoelt. Alleen, Tjalle is heel erg depressief. Ik sta heel optimistisch in het leven, maar Tjalle helemaal niet. Hij wil naar het leger, en bij hem leeft het idee dat hij maar beter dood kan zijn.
Het doet me erg pijn en Tjalle denkt ook dat we elkaar later niet meer spreken. Hij heeft zjin excuses aangeboden voor die rare gedachte, maar het heeft mij toch echt geraakt. Ik weet dat ie van me houdt en zo, dat blijft hij zeggen, ook zegt hij dat ie voor me dood zou gaan en alles zou doen voor me, en toch is hij bang voor het verbreken van contact.
Ik ben er niet bang voor, ik heb ook tegen hem gezegd dat ik ervoor wil vechten. HIj wil dat ook. Gelukkig. Toch ben ik niet helemaal gerust gesteld.
Ik wil graag dat ie iets minder depressief doet, hij zegt ook dat hij dood zou zijn als ik er niet was, en ik vind dat absoluut een verkeerde gedachte van hem. Ik hou van hem, en ik wil hem absoluut niet kwijt.Ik ben bang dat als het minder goed gaat tussen ons, of als er iets anders gebeurd, dat hij zelfmoord gaat plegen en ik kan daar niet mee leven. Ik weet niet meer wat ik moet doen, hoe overtuig je iemand dat hij geen zelfmoord moet plegen?

Graag hulp,
Sanne.
  • IP logged

O

Opradah1

Re: Hij te depressief.
#1: 03-06-2011, 17:44
Heb je al eens gezegt dat je er echt zo mee zit, en is hij bereid om hulp te zoeken voor zijn depressie?
Ik denk dat jij niet meer kunt doen dan hem proberen te overtuigen, te zeggen dat je van hem houd en proberen uit zijn hoofs te krijgen dattie dood wil...
Vraag eens aan hem of hij (samen met jou) hulp wilt zoeken...
Die mensen hebben er voor geleerd en weten precies wat ze het best kunnen doen en wat niet.
Succes<3
  • IP logged

a

anouk

Re: Hij te depressief.
#2: 04-06-2011, 16:50
je doet niet depressief, je bent dat of dat ben je niet...
misschien wil hij wel hulp, weten zijn ouders dat hij zo denkt? Heb je het ooit met hem over bijvoorbeeld een psycholoog gehad?
sorry dat ik zoveel vraag maar ik weet hoe moeilijk het is..
Groetjes Anouk
  • IP logged

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal