Ik denk dat je eerst en vooral moet nadenken over wat jij wil. Hoe wil jij dat je toekomst eruit ziet? Denk je dat je lang samen zal blijven met je vriend?
Ik kan best geloven dat dit makkelijker gezegt is dan gedaan, maar je zal toch ooit een beslissing moeten nemen. En liever vroeg dan laat, want na een aantal weken kun je je kindje niet meer laten weghalen. Ieder heeft zijn eigen gedacht over een abortus, en wel, dit is het mijne: Een abortus is geen moord, het kindje of beter gezegt 'de futus' heeft zich nog helemaal niet ontwikkeld, en kan volgens mij zelfs nog geen pijn voelen. Dit heb ik misschien grof gezegt maar je bent nog maar 14. Je hebt waarschijnlijk nog niet eens je pubberteit doorstaan. Je moet nog zoveel leren en meemaken, en er is een grote kans dat jij en je vriend niet samen blijven. Natuurlijk zal het altijd bij blijven en zul je misschien denken dat je kindje laten weghalen een grote fout was, maar denk dan aan hoe de situatie was. Je kunt nog zo genieten van je leven.
Als je je kindje toch wilt houden, praat dan met je ouders over de hele situatie. Vraag ook hun mening, want zij zullen waarschijnlijk de komende jaren een hele tijd voor jou en je kindje moeten zorgen. Praat ook met je vriend en zijn ouders.
Veel sterkte meid, hopelijk stel je het goed en heb je geen spijt van je keuze die je maakt. En denk eraan, alleen jij weet wat goed voor je is.