Ik vind het zelf ten eerste best apart dat je naar andere meiden kijkt terwijl je een vriendinnetje hebt, en ten tweede dat je ons vraagt om je te vertellen hoe je dat aan je vriendin moet vertellen.
Ik heb je niks zien schrijven over de gevoelens richting je vriendin. Vind je haar nog leuk? Hou je van haar? Hoe zit dat? Ik denk dat je daar eerst over na moet denken voor je bedenkt hoe je dat andere meisje gaat vertellen dat je haar leuk vindt. Bedenk je ook dat, als je het eenmaal met je vriendin hebt uitgemaakt, je haar niet meer terug kunt krijgen. Het is ook geen spelletje om als luis van het ene meisje naar het andere meisje over te springen.
Als ik jou was zou ik er even heel goed over nadenken. Probeer je wat meer op je vriendin te focussen en wat minder op dat andere meisje. Het zou behoorlijk sneu voor je vriendin zijn als je binnen een week weer een andere relatie hebt en ik denk ook niet dat dat zo charmant op je klasgenootje overkomt.
Mocht je het toch willen uitmaken, vertel je vriendin dan vooral dat het aan jou ligt en niet aan haar, dat ze een superleuke meid is maar dat je denkt dat jij niet de geschikte jongen voor haar bent. Zo blijft zij niet met het gevoel zitten dat ze wat verkeerd gedaan heeft. En nogmaals: duik daarna niet meteen op je klasgenootje af.